Marbella Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Vet ikke om jeg overreagerer men man vet jo aldri. Vi leier ut en leilighet i underetasjen på huset vårt, etter to runder med festemte par i 20 årene, hadde vi en mann i 5-60 årene som ville leie. Han har bodd her i en mnd og er litt vel kontaktsøkende, han er ikke fra byen her, så jeg vet ikke noe om han, annet en at han er ufør, betaler leien sin og er stille og rolig. Like før jul begynner han og snakke litt med ungen og lillejulaften lurte han på om de ville komme ned og pynte juletreet hans- noe jeg nektet dem og gjøre. Jeg vil ikke at han skal ha eller ta kontakt med guttene mine på 12 og 7 år, jeg liker det ikke og finner det ikke naturlig, er jeg hysterisk?? Man kan jo ikke gå rundt og tro at alle er pedofil.....men man vet jo aldri! Vil helst ikke ha noe kontakt med de som leier hos oss........
rosa og en blå Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 hadde ikke latt ungen mine vært der aleine nei
Ksenia & Anjem Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 nei syns ikke du er hysterisk..jeg hadde ikke likt det
Twintipp og himmelblå Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 Nei, ihvertfall ikke på det statusgrunnlaget du oppga. Da skulle jeg kjent vedkommende i så tilfelle. Vi leier også ut kjelleren, og hilser i gården dersom vi møtes, og han spiller på laget til mannen, men utover det har vi ingen kontakt!
Potetstappe Skrevet 26. desember 2009 #5 Skrevet 26. desember 2009 Jeg skjønner tanken din godt... Men må allikevel si at når jeg var liten bodde det en gammel mann under oss. Jeg og søstern min elsket å være hos han, og var det titt og ofte, både sammen og hver for oss... Har mange gode minner fra det:D
Gjest Mylian med twins Skrevet 26. desember 2009 #6 Skrevet 26. desember 2009 Du bor i samme hus som en mann du ikke vil ha kontakt med, den er lei. Du kunne bare blitt med ungene dine ned. Det er ganske uunngåelig at du og barna dine skal ha kontakt med ham så lenge han leier der. "vil ikke at de skal ha kontakt med ham" "nektet de å gå ned" - du er litt hysterisk ja. Hvorfor leier du ut til en du tror er pedofil bare fordi han spurte barna dine om de ville pynte juletre? Hadde det vært en du kjente hadde du nok sagt ja, og sjansen er større for at en du kjenner er pedofil enn at en du ikke kjenner er det...
Gjest Mylian med twins Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 Jeg syns heller ikke det er rart ath an tar opp dette i jula. Tross alt er en jul en høytid hvor de aller fleste av oss har litt mer hjerterom og tid til hverandre - utenom dib da, der er alle som tar kontakt pedo eller sjuke i hue eller så gir de stygge gaver som ingen ønska seg - derfor var det kanskje fint for den ensomme nyinnflytta mannen å si "Hei" i julen. Du får heller si til han at du vil ikke ha kontakt med leieboerene dine.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 26. desember 2009 #8 Skrevet 26. desember 2009 Er enig med Mylian her,syns du høres litt hysterisk ut..Hvorfor vil du ikke ha kontakt?Greit å ikke bli omgangsvenner,men dere er jo nære naboer. Og kanskje han liker barn og ville gjøre noe hyggelig?Spesielt om han ikke har noe omgangskrets.. Selv ville jeg satset på å bli litt kjent med han,og latt barna mine bli kjent med han.Det er selvfølgelig snakk om noe annet om han skulle vise seg å være pedofil,men er det ikke litt gale å nesten dømme han til det.Bare fordi han snakker med barna dine?
erteposen + 4 Skrevet 26. desember 2009 #9 Skrevet 26. desember 2009 Jeg synes vel kanskje at du er hysterisk når den eldste gutten er 12 år, og du har sikkert snakket med han om menn og kvinner som er pedofile. Hadde de gått ned sammen hadde ikke jeg vært urolig, spesielt siden en er i samme hus.
Marbella Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 26. desember 2009 Etter at 2 barn i barnehagen til 12 åringen ble misbrukt av en barnehageonkel for noen år siden, er jeg skeptisk til de fleste som prøver og ta kontakt med barna mine. Dessuten leier vi ikke ut leiligheten får og få oss noen nye venner, syns det er mer en nok at vil hilser ute. De fleste misbruk skjer vel i samme hus som ungene bor i.........tror nok jeg fortsetter og være litt hysterisk.......
PopUp Skrevet 26. desember 2009 #11 Skrevet 26. desember 2009 Jeg skjønner deg på en måte, hadde nok tenkt meg godt om selv! Men samtidig synes jeg det er fryktelig trist at vi må gå rundt å være redd for dette og nærmest stempler alle ukjente mannfolk i 50-60-årene som snakker med barna våre som pedofile. Det må vi også være forsiktige med! Skjønner at du ikke har leieboer for å få deg nye venner, men det er jo hyggelig å komme godt overens med de som bor i samme hus som deg!
prekæs Skrevet 26. desember 2009 #12 Skrevet 26. desember 2009 Det er neimen ikke lett å være en snill mann uten baktanker i dag, Noe de fleste er. Jeg tror jeg ville latt dem få lov. Stakkars mann, satt i bås fordi han 99 % sikkert prøvde å være hyggelig
erteposen + 4 Skrevet 26. desember 2009 #14 Skrevet 26. desember 2009 Du blir jo bare snurt når noen stiller svarer delevis bekreftende på et spørsmål som du ønsker svar på, og har du direkte erfaring med misbruk av barn er jo "hysteriet" grunnet i noe konkret og ikke en oppfattning av at alle menn som er grei med barn vil misbruke dem. De fleste misbrukere er jo i nær familie, ikke hus, og det er forskjell på en 12-åring og et barnehagebarn. At dere ikke ønsker å ha mer kontakt som voksne er en annen sak, men uansett så håper jeg at dere har snakket med barna om misbruk slik at de er rustet til å håndtere en sånn situasjon.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. desember 2009 #15 Skrevet 26. desember 2009 Uff, stakkars mann Sikkert ikke lett å være en mann i 50årene som er uføretrygdet og uten nettverk da! Se stempelet han får.... ikke rart han er alene, stakkar Han ville nok bare invitere de fordi han er selskapssyk, og barn dømmer ingen på forhånd! Kanskje nettopp derfor han spør barna, og ikke de voksne?
Ugl@ Skrevet 26. desember 2009 #16 Skrevet 26. desember 2009 Helt greit å være litt forsiktig, men man må finne balansegang. Man kan bli med barna sine. Mine foreldre har en nabo som er enkemann, jeg kjenta kona mens hun levde, sønnen min har rent ut og inn der siden han har vært liten, men døra har vært åpen for oss voksne også vel og merke. Har selv vokst opp med å rent inn og ut hos voksne naboer i oppveksten, selv om barna deres var godt voksne og ikke bodde der. Har bare gode minner knyttet til det. Men da kjente vi naboene våre godt.
Mamma`en til godgutten Skrevet 26. desember 2009 #17 Skrevet 26. desember 2009 Hadde latt de få lov til og være med ned men om jeg hadde vært skeptisk ang pedofil villle jeg blitt med barna ned. Skjønner at du ikke vil ha han som bestevenn men dere bor i samme hus og da tror jeg at jeg ville blitt litt kjent slik at du slipper og gå med slike tanker om leieboeren din. Jeg vil si du er litt hysterisk ja.:) Alle som er hyggelige er ikke slemme eller pedofile, blir litt feil og ta alle mennesker under samme kam mener nå jeg:)
signe maten Skrevet 26. desember 2009 #18 Skrevet 26. desember 2009 Iom at du har en slik historie så skjønner jeg at du er skeptisk. Men allikevel syns jeg du er litt hysterisk,ja! En mann i 50-60 årene, som ikke er fra plassen, kanskje ikke har barnebarn, det er jul, han er selskapsyk, dere er veldig nære naboer - vel jeg har ingen problemer med å skjønne at det er dere han prøver å få kontakt med. Samtidig så syns jeg det er litt sært å ikke ville ha noe som helst kontakt med mennesker som tross alt bor i samme hus. Hadde du vært litt mer åpen så kanskje denne mannen har veldig lyst til å ha kontakt med barna - være ekstrabestefar. Bare fordeler spør du meg - men da må man jo være interessert i å utvide omgangskretsen sin da.
Snuppa! Skrevet 26. desember 2009 #19 Skrevet 26. desember 2009 Mannen er nok helt sikker bare ensom, bor alene og har ingen jobb å gå til, syns du har forhåndsdømt han litt. Hva om mannen og guttene dine kommer kjempegodt overens og han blir som en "bestefar", er jo pluss for alle det. Hadde du tenkt på samme måten om det var ei dame? Så ut ifra det du skriver om mannen finner jeg ingenting mistenksomt ang han og syns du er litt hysterisk.
Kamomille Skrevet 26. desember 2009 #20 Skrevet 26. desember 2009 Jrg synes du er veldig hysterisk!!! Det er vel ikke unaturlig at en leieboer tar kontakt hverken med de voksne eller med barna i huset han leier i. Personlig synes jeg det er mer unaturlig å være så avvisende som du virker å være. Du kan da ikke stemple en mann som mulig pedofil fordi han snakker med barna dine. Jeg ville nok synes det var kjempekoselig hvis det var vår leieboer som inviterte barna våre inn for å pynte juletreet. Greit nok at du ikke ønsker å bli nære venner med leieboeren, men man kan da vise normal høflighet ved å hilse og snakke med vedkommende når man møtes. Ved å bli mer kjent med vedkommende ville du kanskje heller ikke bli så englelig for at han skal snakke med barna dine:) Jeg synes det er veldig rart at du i det hele tatt vil ha leieboer hvis du ikke ønsker noe som helt kontakt med vedkommende og at du blir skremt fordi han snakker med barna dine. Hvis du er så bekymret så burde du kanskje ikke ha leieboere (eller naboer for den sak skyld) i de hele tatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå