Gå til innhold

1.kontroll...hva skjer da?

Venter tvillinger Januar13

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skalpå 1.kontroll 4januar..hva er det legen gjør da???

kan jeg få høre lille nurket da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer an på hvor langt på vei du er når du har første kontroll... jeg var hos gynekologen min til første kontroll og han tok innvendig ultralyd (som han alltid gjør når jeg har time) så jeg fikk se nurket selv om jeg bare var rett over 7 uker på vei... så hadde jeg kontroll hos jordmor i uke 10 og har vært hos henne siden..

dersom du skal til vanlig lege så ville jeg ikke tro at han prøver å finne fosterlyden med doppler (ofte at de ikke gjør det før etter uke 15, og noen ennå senere, fordi det kan være vanskelig å finne den og da kan mor bli redd uten grunn)

men i utg.pkt. så ville jeg tro at du får svangerskapspapirer og en prat med legen om det å være gravid (kost etc)

noen foretar gynekologisk undersøkelse for å kjenne hvor langt du er på vei... men kan ikke uttale meg sikkert, da jeg som sagt ikke går til fastlegen min, men jordmor og gynekologen min...

Skrevet

er 15uker på vei når skal på første konrtoll..

var hos en lege jeg hadde før i uke 10 pga magesmerter og han prøvde og finne hjertelyd men da var det for tidlig og høre noe...men han ville bare prøve..

så skal til ny lege nå så blir spennende dette...

synes første kontroll i uke 15 er seint jeg.. ser andre har mye tidligere...

Skrevet

Måler blodprosent og blodtrykk.

Sjekker urinen og veier deg.

Tok ikke GU på meg,sa de hadde gått bort fra dette hvis det ikke var nødvendig med celleprøve e.l.

Jeg var til konrtoll i uke 9+5.

Lyttet ikke etter hjertelyd.

Jeg skal ikke tilbake før etter ordinær UL,så sikkert ikke før uke 20 ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...