Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Har prata med et par venninner av meg, som også er single. Og fått tips om at jentene ikke må vise interesse hvis de blir forelska i noen. De må spille kostbar, la mannfolka jakte på seg, og gjøre det spennende for dem. Late som de ikke er interessert, og gud bevare hvis de ringer først eller sender flere meldinger enn gutten. Er det virkelig sånn det er i dette landet? At hvis ei jente blir veldig betatt av en gutt, så må hun sitte og vente til han gir henne oppmerksomhet? At det ikke er lov for jenter å kjempe for gutter de vil ha, for da blir de oppfattet som desperate? Hvorfor blir ikke mannfolk som ringer/sender roser/inviterer dama på besøk oppfatta som desperate? Bare lurer på det. Har ikke så mye erfaring med forhold, og er single nå. Grunnen til at jeg lurer på det, er at jeg ringte og inviterte en av mine gode nettvenner på middag, og spurte når det passa best.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 nope Bare å kjøre på det da. Gutter synes det er lettere med jenter som sier hvor landet ligger enn de som ikke gjør det. Er jo skummelt da
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 Hehe ) Jeg fikk ikke min sambo før jeg ga opp jakten på han... først da kom det, som lyn fra klar himmel! ) Så kanskje det er noe i det?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 jeg har også hørt det samme, at man må spille uinteresset og sær. Men hvis mannfolka liker å jakte, så blir det kjedelig etter de har fått "bytte", og de vil helst jakte på noe annet. Derfor tror jeg at det er så mange menn som er utro og som dumper damene etter kort tid. Jeg vil gjerne ha en som jeg selv er interessert i, istedet for å sitte og vente til noen kommer og viser interesse.
Gjest Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 Jeg har aldri vært særlig jentete i så måte; liker ikke å gå rundt grøten i evigheter og har vel alltid vært "først ute" med å ta initiativ. Har funka bra for meg i alle fall- selv om gubben ofte humrer litt når det blir snakk om hvordan vi ble sammen, og påstår at det var "min feil"
MrsMilla Skrevet 26. desember 2009 #6 Skrevet 26. desember 2009 Bare tull det der med å spille kostbar. herregud, da er det jo på mannens premisser - å få ham interessert! Jeg er jo opptatt av om JEG er interessert i HAM! Gir altså en god F i alle sånne regler, mer opptatt av å være sammen. Om han ikke liker meg slik jeg er, hvorfor skulle et forhold mellom oss fungere så veldig godt? Nei, du, her i gården kjører jeg motsatt strategi, og viser fram en hel haug av sider som kanskje er mindre flatterende, og viser absolutt hva jeg ønsker, altså om jeg vil ha et forhold, barn, ekteskap etc. Så vet han hva jeg har tenkt med mitt liv. Perfekt, for da kan man kutte daukjøttet, og konsentrere seg om MANNEN. Altså han som synes at akkurat du er den perfekte kvinnen! Akkurat sånn som du er. Og. Jepp, nå er jeg jaggu meg gift med drømmemannen min og har to barn, du... Mine single venninner har samme strategi som du skriver om. Den fungerer kjempedårlig.
Tøssa Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 spill er det teiteste jeg vet, så mange "regler" være kostbar, men ikke for kostbar, være interessert men ikke for interessert osv osv...går jo helt i surr i "do's and dont's"har alltid ment at det ikke skulle være nødvendig...da jeg møtte mannen min var det aldri spill involvert, ærlig fra første sekund, nå er vi gift og vel forlikt
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 26. desember 2009 #8 Skrevet 26. desember 2009 forresten, skjønner ikke ordet "kostbar" - så hvis man viser interesse og er jente, så er man det motsatte av "kostbar", dvs. billig?
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 26. desember 2009 #9 Skrevet 26. desember 2009 Hehe,det var litt slik med samboer og jeg:-) For jeg var ikke sånn kjempeinteressert i begynnelsen,og det sa jeg igrunnen også.At jeg ikke skulle ha noe kjæreste og at menn bare var noe tull:p Han la seg virkelig i selene for å "vinne" meg,og det funket jo;o)Men når vi hadde blitt sammen,og virkelig viste interesse,da ble han litt tilbakeholdene igjen.Så det var et slags spill i begynnelsen:-)
Ugl@ Skrevet 26. desember 2009 #10 Skrevet 26. desember 2009 Litt tull å høre på single venninner ;-) Menn er individer som er like forskjellige som vi kvinner er, noen menn elsker kvinner som gjør seg kostbar, mens andre menn kan ikke fordra slike kvinner. Noen menn elkser ærlighet og at man tørr si hva man føler og hva man er ute etter, mens andre menn blir skremt av sånt. Man må nesten føle seg litt fram, lære seg å lese litt kroppspråk, finne ut hvordan akkurt den aktuelle mannen fungerer og tenker. Desperasjon er lite pent uansett om det er mann eller kvinne, men det å gi en hyggelig oppmerksomhet, gave eller finne på noe moro, romantisk eller spennende sammen er jo ikke desperat. Å vise at man er seriøst interessert kan skremme enkelte, men da kan man spørre seg om det er en slik person man vil ha i livet sitt også. Jeg personlig får avtenning av lettskremte menn, liker direkte tale og ærlighet, slik er mannen min også. Magefølelsen er faktisk et nyttig redskap å bruke for å finne en make :-)
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 26. desember 2009 #11 Skrevet 26. desember 2009 Eier dessverre ikke magefølelse, men har akkurat gjort det slutt/blitt dumpa (vet egentlig ikke helt hva som skjedde) med en som lot som han var kjempeseriøs og ville ha et forhold og stifte familie, for så å oppføre seg barnslig og fryse meg ut av forholdet. Det jeg tenker om lettskremte menn... hvis dem ikke tåler å høre at jeg kun er interessert i noe seriøst, så er de faktisk ikke noe å samle på. For hvis en mann blir skremt av prat om framtiden, så er han bare ute etter å ha det litt moro, og ikke er klar for noe mer enn det. Jeg gidder ikke å samle på ekser, ha engangsopplegg eller tulle rundt, og jeg synes det e greit med klare beskjeder. Vet ikke hva som oppfattes som desperat, men for eksempel å ringe et par ganger i uka kan vel ikke oppfattes som det?
Ugl@ Skrevet 26. desember 2009 #12 Skrevet 26. desember 2009 Helt enig med deg jeg. LIke greit å finne noen som tåler ærlighet fra starten av, de finnes de også, og det er disse gutta som er verdt å ta vare på i lengda, er gift med en slik en selv jeg.
Odine! Skrevet 26. desember 2009 #13 Skrevet 26. desember 2009 Det har vel mer med personlighet å gjøre, enn med kjønn? Jeg har ei venninne som aldri ville ha de som var interessert i henne, og nå er hun sammen med en som hun har hatt et av-på-forhold med i mange, mange år.
Odine! Skrevet 26. desember 2009 #14 Skrevet 26. desember 2009 Jeg tviler på om jeg hadde fått kloa i mannen min om jeg hadde spilt uinteressert...
Gjest Skrevet 26. desember 2009 #15 Skrevet 26. desember 2009 Ingen normale mannfolk liker jenter som driver med sånne mind-games så det der. Tror de der venninnene dine er litt vel inspirert av Hollywood-kliss, for dette er på jordet. De av oss som er godt gift ville nok endt opp med en taper av en annen verden om vi skulle lata som på den måten der... ta initiativ og vær ærlig fra starten du =)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. desember 2009 #16 Skrevet 26. desember 2009 det er veldig skjedent spesielt sjarmerende at noen - uavhengig av kjønn - kjemper for den de vil ha, med mindre det er etter X antall år ekteskap. men det fins jo en balangse mellom å "sitte pent og vente" og "kjempe"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå