Gå til innhold

Uvi og antibiotikakur.

mamma til tre nydelige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

har gått på antibiotika nå i 4 dager for å behandle en uvi. Men syns ikke at kuren har gjort noe annet enn å forverre hele uvien jeg merka ikke at jeg hadde uvi før legen fikk utslag på urinprøven. kan det være sopp jeg har fått? vet at man lettere får sopp når man går på antibiotika. noen tips hva jeg bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ellers kan infeksjonen skyldes en bakterie som er resistent mot den antibiotikaen du har fått. Nå er det selvfølgelig ikke så lett å få tak i fastlegen på noen dager, men mulig de bør sende en urinprøve til dyrkning og resistensbestemmelse. Evt ta en tur til legevakten og hør om de synes det er en ide å prøve en anne type antibiotika, selv uten dyrkning.

Skrevet

Det enkleste er selvfølgelig å ta deg en tur til et vaktapotek og kjøpe kur for soppinfeksjon. Hjelper den så er jo saken grei.

Skrevet

Ja, lite med vaktapotek rundt her i ødemarka :) men hadde en canesten tube liggende så har smurt med den ser ut som det hjelper :) skal til legen å levere ny urinprøve p mandag for å sjekke at jeg har hatt virkning av antibiotikaen, men takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...