Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Timian?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har falt litt for det selv. Om vi skulle få en gutt.

Men klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker der, eller om det bare er et navn som klinger fint.

Har sagt til et fåtall av vi vurderer navnet. En har kommet med en negativ uttalelse, fordi Timian egentlig er et krydder.

De andre har kommet med andre forslag i stede, ås jeg har muligens en følelse av at de ikke liker navnet de heller.

Jeg synes det er vanskelig å finne guttenavn!

De få jeg liker er opptatt, og andre som kunne vært aktuelle har jeg/vi dårlige assosiasjoner til. *åhh* :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit nok, men ikke min smak, er mange navn jeg ville hatt før dette:) Men smaken er heldigvis ulik..

Vi har en datter som heter Kajsa og flere forbinder dette med et hundenavn... Man må ikke høre på alle andre.

Skrevet

Fint på en gutt, men litt for søtt for en mann med dress og stresskoffert, tenker jeg! : )

Skrevet

jeg har en liten Timian :D

pappaen som kom med navnet her da å jeg som var veeeldig usikker.

Sa i fra at det var helt uaktuelt hvis det KUN betydde krydderurt, noe det heldigvis ikke bare gjorde :)

Timian betyr:

Mot på gresk

han som ser ut mot havet på arabisk

Var endel som syntes navnet var rart før lillegullet kom ut av magen, men når navn fester seg til person er det mye lettere å like :)

Ang voksen mann med stresskoffert så sliter jeg mer meg Theodor (tenker alltid på bjørnen på barnetv da jeg var liten) enn Timian :)

Skrevet

Det er jeg HELT enig med deg i, Elin08 ♡ Timian nissegutt♡. Har selvsagt et par venninner med gutter som heter det. : )

Skrevet

bare så det er sagt også da så synes jeg Theodor er et kjempenydelig navn og med tiden så blir jo sikkert det verdens mest naturlige med det til dress og stresskoffert :)

Skrevet

Jeg er helt enig med navn som bla Theodor.

Har en Theodor i familien og jeg kjenner jeg sliter med å ta det seriøst :/

Er nok derfor jeg er skeptisk til Timian. For meg er han nok alt en liten Timian; samtidig som jeg er veldig redd for at "alle andre" skal få samme tankene om min Timian som jeg om bla Theodor.

Navn har så mye å si for så mangt! Det er jo bla det første inntrykket ukjente mennesker får av oss.

Synes det er mye lettere å velge navn til jente. Det er så mange fine å plukke av.

Har prøvd å funnet guttenavn siden jeg ble gravid (uke 29 nå) og hatt både øyne og ører åpne i alle medier så finner jeg ikke noe jeg virkelig faller for. Slik var det ikke med jentene. Da var det nesten som om navnene kom til meg selv.

Timian er et herlig spesielt navn og jeg føler at det ahr blitt "gutten min", men samtidig så er det jo fortsatt noe jeg har på maten min.

Jeg og alle andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...