veldig fødeklar Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Jeg er nå 35+6 og sist kontroll viste det seg at frøkna var stjernekikker. Jeg er 3.gangsfødene, men aldri hatt stjernekikker før, det jeg har hørt er at smertene i større grad sitter i ryggen og at det er der riene også merkes. noen som har erfaring med dette?
bambi på isen Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Heisan Jeg har født to stjernekikkere, riene med dem var kun i rygg og bekken, kjente ingenting i magen. Ctg'en slo ikke ut på rier en eneste gang under de to fødslene, magen stramma seg (i følge jordmor som kjente på magen), men det kjente jeg ikke!! Hvordan har de funnet ut at det er stjernekikker?? De fant ikke det ut med noen av mine, har født nr. 3 etterpå og hun trodde de skulle komme som stjernekekker siden brødrene kom sånn, men hun kom på helt riktig måte!! Masse lykke til :-)
Matlldes mamma Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 Jeg fødte en liten stjernekikker 15.12, og synes vel egentlig riene var akkurat på samme vis som da jeg fødte forrige gang (og hun var ikke stjernekikker). Dvs hovedsaklig smerter lokalisert nederst i magen, ingenting i ryggen. Eneste som skilte siste fødsel fra "normalen" var at det tok litt lenger tid for babyen å komme helt ned i bekkenet (hodet stanget en stund mot skambeinet, så han hadde en skikkelig kul øverst i panna da han kom ut, men den forsvant etter et par timer), og at pressriene lot vente litt på seg. Lykke til, det går helt sikkert fint!! Kan jo godt tenkes at hun snur seg i riktig posisjon også, hvis ikke hodet er festet allerede da.....
31jan Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Hei, jeg fødte en stjernekikker for 1,5 år siden. Smertene satt både i magen og i ryggen. Han var 4,2 kg så ble til slutt tatt med keisersnitt. De sa det var lurt siden han var relativt stor og hadde den minst gunstige hodeposisjonen. Håper det ordner seg for deg. De ventet en god stund med meg for å se om han skulle snu hodet, men da hadde jeg ligget med rier i over ett døgn, så da ble keisersnitt løsningen. Lykke til!
veldig fødeklar Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2009 Takker for tilbakemeldinger. Da jeg var på ul i begynnelsen av desember var det i vertfall stjernekikker. Jordmor sa at det ikke var noen komplikasjon siden jeg var 3.gangs. Det kan jo fortsatt hende at hun snur seg. Det som har vært anderledes til nå er at smertene stortsett har vært lokalisert til ryggen. Kjennes nesten ut som det er ei nerve i klem av og til. Har fått beskjed om å komme inn på sykehuset med en gang jeg tror fødselen er i gang fordi jeg må ha antibiotika pga en infeksjon. Mine to andre fødsler har vært så rask, 4.5 time og 3 teimer. Og med 30 min å kjøre er det greit å vite litt om ting er anderledes slik at jeg vet/forstår hva som er på gang.
Tessa-81 Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Når de ligger med nesen i sky, ligger de 180 grader feil vei av det som er aller mest vanlig. Vanlig at barna kommer ut med bakhodet fortil og nesen ned mot rektum på mor. Men det er mange barn som fødes og som har snudd seg andre veien. Noen får tidlig pressrier i fødselen, gjerne allerede på 8cm eller før spesielt på flergangsfødende. jordmor har sikkert når hun har undersøkt deg, kjent at kroppen til barnet har lagt med sitt bryst mot din mage og kjent ansiktet i stedenfor bakhodet når hun har kjent om hodet er festet. Du har noen uker igjen, og barnet kan også snu seg innen den tid eller når fødselen starter! :-)
bambi på isen Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Alle mine lå med rumpa godt planta opp under ribbebeina mine, på min høyre side. Ryggen lå ut mot min mage, de to første kom som stjernekikkere, mens minsten kom rett vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå