Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=597100 Tror aldri man kan bli helt enige om dette temaet, de fleste skal jo absolutt holde fast på at amming er det beste for barnet, men hvordan kan dere være så sikker på det? Jeg har lurt lenge på dette med amming.. tror det var mye sunnere for barnet før i tiden, når folk spiste,bodde og gjorde ting på en annen måte.. men kosthold og miljø osv har forandret seg drastisk.. Og om du selv mener at du spiser sunt, så er det meste av mat faktisk ikke sunt, det kommer an på mengde og variasjon bl,annet.. Og man kan ikke gjøre noe med miljøet i en så stor grad at man kan forandre en hel by f,eks.. Og etter denne artikkelen ble jeg hvertfall mer overbevist om det jeg har tenkt på.. Ikke ta meg feil, er ikke ute etter å starte en krangel og for min del så bryr jeg meg ikke om folk ammer eller gir flaske, jeg har selv gjort begge deler.. Bare synes at det blir så overdrevent når folk skal være så påståelig med den ammingen og dømme andre som ikke gjør eller klarer det. Og jada, det er fortsatt fordeler med å amme, men det er risikoer, som med alt annet.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 *dytt* noen som har tenkt over det samme?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 siden naturen har utstyrt oss slik at vi kan amme, så tror jeg nok det er det beste for barnet, men helt klart at det vi har i oss har noe og si! Spiser man bare dårlig mat så vil jo det ha innvirkning på ungen. Men de fleste mødre tenker vel litt over hva de har i seg når de ammer? bare noe jeg antar da
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 Joda, klart det har noe å si og de fleste tenker nok over det, burde hvertfall.. men nå er det jo bare blitt sånn, at kostholdet er uansett veldig ulikt fra gamle dager og er nok dessverre ikke alle som tenker over hva de trykker i seg uansett. Og så er det som sagt det med miljøet som man ikke kan styre, dermed giftstoffer som blir skrevet om i den artikkelen..
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 Selvfølgelig er det best å amme, men det går greit med flaske også...
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #6 Skrevet 25. desember 2009 jeg tror det er mest helsebringende å amme både psykisk og fysisk for både barnet og moren.....selv etter å ha lest artikkelen.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 Råmelken er viktigst! Ellers ikke såå nødvendig.
Gjest Skrevet 26. desember 2009 #8 Skrevet 26. desember 2009 Jeg tenker at om jeg får til å amme så kommer jeg til å gjøre det, men at det er ingen krise om det ikke skulle gå bra og babyen må få mme. Tenker kanskje mest på at det er lettvint å amme, at det er billigere og mindre "styr"
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #9 Skrevet 26. desember 2009 amming er også med på å redusere faren for brystkreft hos kvinnen=) bare til ettertanke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå