bittelill Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Huff nå har vi vært hos Svigers i en uke i forbindelse med jula, og jeg holder på å bli hoppende surrende gal!! ALT skal de blande seg bort i og kontrollere, og vi må sitte pent og konversere hver eneste kveld. Jeg føler meg fanget og humøret daler for hver dag. Svigermor klarer å vende absolutt ALLE samtaler til å dreie seg om henne selv, og jeg er sååå lei henne at det kan ikke beskrives med ord. Ellers er alt bra Måtte bare få ut litt gruff.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Stikk ut å gå en tur :-p
jippiii Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 som jeg skulle srevet det selv, hehe!føler det alltidsånn når vi er hos de! rart hvordan det kan være med svigers....:-)
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Jeg har foreldre som jeg blir GAL av... spesielt min mor... Hun er så opptatt med slanking at hun kommenterer hele tiden hvor feit jeg er i forhold til min svigerinne enda hun har termin før meg... Men forskjell er at hu venter nr 1, og jeg venter nr 4... At jeg må gå ned minst 10 kilo etter graviditeten ( lagt på meg 5 kg er i uke 30).. og viser meg ene modellen etter den andre om at jeg må se ut slik og slik osv.,,,,
Helverine Skrevet 26. desember 2009 #5 Skrevet 26. desember 2009 Herregud for en tankeløs og ondskapsfull mor 5 kg + i uke 30 er jo nada!
Høygravid & klar for min lille Skrevet 26. desember 2009 #6 Skrevet 26. desember 2009 Svigers og svigermor er ikke alltid like lett.. Min svigermor har null følelser.. Eller følelser har hun vell, men er bare IKKE flink til å vise dem.. Jeg har hormoner som løper løpsk stort sett hele tiden og det å se på henne når vi forteller ting som at hun skulle bli bestemor uten en mine i ansiktet og ikke noe annet enn tørt "det var hyggelig" så blir jeg lettere provosert og sint.. Men for min samboers skyld så forsøker jeg å ikke bli for "sinna" eller oppgitt og prøver gang på gang og være like blid å hyggelig når vi er på besøk.. Det hjelper å få ut litt "gruff"
Hippomama Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 ja, sviger mødre er underlige... da vi fortalte mine foreldre om at vi skulle gifte oss neste år, holdt mamma på å hoppe i taket og ble kjempe glad, men da vi skulle si det til svigermor sa hun bare "ja, dåkker har peng..." å d fra ei som nettopp har kjøpt seg bil til 350 000, som hun bruker 1 gang i mnd, og ikke tørr å kjøre. det er hun som har blitt med meg over alt for å ordne ting til bryllupet, men ikke en eneste gang har hun sagt at hun gleder seg, eller at jeg ser fin ut i kjolen min...mens mamma begynnte å skrike da hun så meg... er til å bli gal av...føler engentlig at hun ikke vil ha meg i familien.
^..^--- Skrevet 26. desember 2009 #8 Skrevet 26. desember 2009 oh... Vi er endelig hjemme etter jul hos svigers på landet. Er bare utrolig deilig å være hjemme å slippe å være "hyggelig" og vike for andre hele tiden. Jeg plages mye med bekkenløsning, og de sisste dagene har det vært ille, ingen klarer helt å fårstå hvor vont det er, og at jeg faktisk ikke klarer å stå på kjøkkenet halve dagen å rydde å vaske for å være hyggelig. ikke klarer jeg å være ute å leke med ungen, ikke klarer jeg å sitte rett opp og ned på en dårlig pinnestol for at svigerfar mæ få sitte i sin stol, eller ligge i sin sofa... Er bare så deilig å være hjemme, nå kan jeg slappe av... Har egentlig supre svigerforeldre, men klarer ikke leve på deres premisser over lengere tid, i alle fall ikke når man er gravid, har plager og er hormonell... Puh... Godt å få det ut! Hadde bare lyst å holde sengen å ligge der å gråte resten av dagen, så utslitt var jeg...
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 26. desember 2009 #9 Skrevet 26. desember 2009 Hehe, en svigermor er og blir en svigermor. Har heller ikke så mye til overs for min. Har aldri bodd hos de så lenge, men har hatt de boende hos oss både en og to uker i slengen, særlig rett før eksamen Prøv å kom deg litt ut, gå en tur. Det har både kropp å sjel godt av, så det KAN hun ikke si noe på. Ellers er det kanskje noen i nærheten du/dere kan besøke? Si at du ble ivitert og de hadde SÅ lyst på besøk, så dere (du og din kjære) nesten må dra. Har dere vært hos dem en hel uke, må man da kunne besøke andre eller gå på kino ol av og til. Snakk med din kjære, han forstår kanskje at du har behov for å komme deg litt ut. Skyld på hormoner eller at du har så lyst å ha ham med på date en kveld. Dere finner sikkert på noe for å komme dere unna uten at svigermor blir alt for fornærmet. Jeg tørr iallefall ikke erte på meg svigermor, synes hun er ille nok som det er
bittelill Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. desember 2009 Tusen takk jenter, det hjelper både å få ut gruff, og å høre at det faktisk finnes andre som har det på samme måte!! Nå skal jeg straks reise hjem, så da har jeg overlevd på et vis Svigers bor på landet så det er ikke snakk om å gå på kafe eller kino om kvelden dessverre. Vi har både gått noen turer og vært på besøk, men sliter likevel jeg... Nå skal jeg bare være 3 timer til. Vi har en liten gutt som de er veldig glade i, noe som er fint bortsett fra at de prøver å ta over hele gutten når vi er der. Begynner å skal bestemme både når og hva han skal spise, når han skal legge seg og hva han skal ha på seg når han skal ut. Sprøøøø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå