blond Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Det betyr ikke mer enn god mat, alle fri og inngang til neste år for meg. Jeg har ingen ny-start-følelse, det er jo midt i skoleåret og julen er bare en lang "pause" midt i året. Hva med deg?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Samme som deg blond.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 Jeg lager meg alltid noen nyttårsløfter, som som regel brytes i løpet av januar allerde hehe.. Så nyttår består av en "ny" start (igjen) for meg som varer noen uker om så leenge da hehe.. Nyttår koser vi oss sammen med ett vennepar som vi har gjort i mange år, kjempegod mat. Kos med barna og raketter, litt mer god mat. Og herlig voksen tid når barna sover:)))
Lene~mor til tre Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Nyttårsaften betyr egentlig ikke noe spesielt for meg.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #6 Skrevet 26. desember 2009 overgang til nytt år og farvel til det gamle.. mye raketter og god mat ellers bare går kvelden til venting til kl 24 for så å bli ferdig med det..
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 Fra gammelt av betydde den folk på besøk, høy musikk, røyking inne og litt alkohol blandt de voksne. Stjerneskudd som jeg var livredd og stå inne og se på rakettene som bråkte for masse. Nå betyr den å være hjemme med barna, legge de litt senere enn vanlig. Spise mat som de liker, god desser og stjerneskudd. Håper at barna husker den som litt mer positiv enn jeg gjør når de blir eldre.
metaMORfose Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 Stillhet og hyttekos på fjellet, skiturer og aking på dagen, god mat og godt drikke på kvelden med brettspill og høy stemning blant barn og voksne. Vi er 2 familier med barn som reiser til fjells i år på svigers store hytte med alle fasiliteter. Ungene er aldri oppe til midnatt, det orker de ikke med det tempoet og all den friske luften de får på dagen. )) Nyttårsaften er alltid litt spesiell, man oppsummerer litt og ikke minst ser man frem til et nytt år med alt hva det måtte innebære. ))) Vi omgir oss alltid med gode venner til nyttår, og det gjør at kvelden blir spesiell. Jeg anbefaler alle til å dele høytider og slike kvelder med gode venner - små og store - det gir noe helt spesielt. Trenger ikke å legge lista så høyt selv om man har vennebesøk. Vi skal ha biff og kyllingfilet med gratinerte poteter og grønnsaker. Det er god mat både for barn og voksne. Saus er laget på forhånd og varmes opp, og da slipper man lang tid på kjøkkenet. Jeg liker nyttår!
Jojo x3 Skrevet 28. desember 2009 #9 Skrevet 28. desember 2009 For meg betyr den god middag og kos sammen med venner. Vi får pratet masse og ungene leker med hverandre. Er en veldig kjekk kveld som jeg ser fram til!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 28. desember 2009 #10 Skrevet 28. desember 2009 I år skal vi etter planen kun kose oss alene på nyttårsaften. Det har gått i ett hele jula, med masse besøk osv - så vi kunne tenkt oss å bare være vår familie. SÅ får vi se om det skjer eller ikke. ) Har snakket om at vi skal ha biff med masse godt tilbehør. Sønnen som blir 5 på nyåret er vell i seng før midnatt tenker jeg - tvile på at han klare å være oppe..
Tokatter_USA Skrevet 29. desember 2009 #11 Skrevet 29. desember 2009 Ny start. For meg betydde nyttårsaften alltid masse fyrverkeri. Jeg vokste opp i en li i et tettbebygd strøk utenfor Oslo og hadde god utsikt over dalen og fjorden, og "alle" hadde fyrverkeri. Klokken tolv var det kirkeklokker og brannbilsirener og naboer som ropte nyttårshilsner til hverandre. Det var ganske spesielt. Men her jeg bor nå, er det for det første ikke lov med fyrverkeri, og for det andre er ikke de jeg kjenner spesielt opptatt av merkedager. Vi samles, men det blir som regel ikke noe spesielt. Ingen pynter seg eller spiser noe sammen. Det er bare såvidt vi merker at det er midnatt. Det var et unntak for noen år siden da en venn fra Mexico bodde her en stund, og han kunne feire og fikk alle med på en skikkelig fest. Det var gøy. Siden vi fikk barn, har det vært enda mer labert, for datteren vår orker ikke å være oppe til midnatt, og det gjør i grunnen ikke mannen min heller. Så nå for meg er nyttårsaften rett og slett bare en Ny Start, som jeg setter stor pris på i mitt stille sinn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå