Twintipp og himmelblå Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Og var de fornøyde med gårsdagen? )
-------- Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Hvor skal jeg starte da - det var jo et berg under treet.. ) Gutt, snart 5 år: * Lego, lego og atter lego ( 7 forskjellige ting) * Klær * Nye ski og skisko * Bøker * Filmer * Josefine PC spill etc Jente 8 uker: * Klær * Babygym * Leke til å ha på bilsete * Andre leker
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 Hadde bare sønnen min i år, og han fikk -hjemmestrikka klær - duploklosser og duplo-brannbil -strikkajakke (fra butikk) - lue - stooor traktor - masse småbiler + endel penger herfra og derifra. Han har noen gaver igjen da, som han skal åpne med storesøster når hun kommer hjem på søndag
Ksenia & Anjem Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 5åringen: Ben 10 flexitrax med ekstra biler og skinner Masse Klær Bakugan Shampo og Balsam Brio elektrisk tog Thomas Toget skinner Badehåndkle med navnet sitt på Gavekort på Polarn O.Pyret DVD Star Wars sverd med lyd Bil Lommebok Ben 10 fire arm figur 2åringen: Duplo Masse Klær Play2Learn brannbil Play2Learn snegle Play2Learn marihøne Shampo og Balsam Brio Dobbel bru Thomas toget skinner Badehåndkle med navnet sitt på Gavekort på Polarn O.Pyret Drømmehagen figurer DVD Bil Lommebok Begge fikk Playmo Sirkus av oss
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 3 åringen fikk Klær/pysjer etc.. Barnekopp Gryteservice i stål til lekekjøkkenet sitt Masse tusjer og tegneblokker Mikke mus dvd Tingeling dvd Mikke mus sengesett Kassapparat m/tilbehør En stor bamse Sølvarmbånd som var gravert med navnet hennes Spill Hårpynt Pynteting Ett bilde En nydelig kjole som skal brukes til familie fotografering 3000 kr
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 25. desember 2009 #6 Skrevet 25. desember 2009 Ups...trykte for fort.. 1åringen fikk: Drømmehagen figurer Masse ullklær Vanlige klær Luer og votter Ulldress Fleccedress Noen leker med lyd i Sølvarmbånd som var gravert med navnet hennes Barnekopp Lik kjole som søsteren En stor bamse Ett bilde Endel puslespill Bøker 3000 kr
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 25. desember 2009 #7 Skrevet 25. desember 2009 Lekekjøkken, kopper og kar. Barnemøbler fra IKEA Barnehageklær Drømmehagen figur Bøker:-)
petite fleur Skrevet 25. desember 2009 #8 Skrevet 25. desember 2009 En haug med leker og klær, men det morsomste av alt var Duplo Zoo....da måtte jeg humre litt for meg selv, jeg har jo boikottet Duplo en stund pga reklamene her inne som gjorde meg sinnsyk :-D Gutten min (2 år) DIGGET det rått, svigers fikk inn en fulltreffer der ja :-)
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 25. desember 2009 #9 Skrevet 25. desember 2009 De fikk masse.Spørs om jeg husker alt i farten. Jenta på 2.5år fikk: Seng med madrass, dyne og 2 sengesett. Lundeby dukkehus i 3 deler. Kjøkken og spisestue til dukkehuset( gjemmer det en liten stund) Radiostyrt bil. Klokke. BArnepult med oppbevaringsplass og lys. Den var fylt med masse ting. MAsse ulltøy. Sikkert 10 sett! Fiffi hus. Snehvit hus. Mikke og Minnie bil. Prinsesse sett med tallerken osv. Akebrett til dukke. Ski og skisko. Votter. Jakke. Dukke med utstyr. Nysgjerrige nils bamse. Postman pat bil. En liten dukke med vogn. Penger. Spill. Regn poncho. Gutt 4mnd Masse klær- Ulltøy Ullundertøy Prinsett med kopp osv Bankesett Bok BAmse Div. leker De fikk så utrolig mye i 2 omganger at pakkene fra oss ligger fortsatt under treet. Tenkte vi skulle pakke opp i morgen.
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 25. desember 2009 #10 Skrevet 25. desember 2009 Han fikk også regnsett, votter og myntsett og litt penger.. Enda har jeg sikkert glemt noe.. De er vel litt bortkjemte blant besteforeldre selvom de er 2 av 9 barnabarn på min side..
kanutteogkruttet Skrevet 25. desember 2009 #11 Skrevet 25. desember 2009 3 åringen : saccosekk Star Ponny med lyd og musikk Dukke Hello Kitty duplo Klær spill og bøker håndkle bilde 5 åringen: saccosekk cars bilbane 2 spill til ds bøker fotballeffekter fotball spill klær håndkle lego
suseduse Skrevet 25. desember 2009 #12 Skrevet 25. desember 2009 uff, alt for mye, som vanlig.. 3 åringen fikk : heisekran cd spiller med mikrofoner thomas tog med sånn tegnegreie til togskinner plutohunden fra mikke mus greiene en truck en stor bil med båt på tilhenger (var visst et romskip i følge han selv da hehe ) en apekatt som ruller seg rundt mens den ler seg i hel (hysterisk morsom!) joggedress i ull tassen bok 2 ulltrøyer og stillongs pysj kaleidoskop ficher price pc Snuppe på 3 mnd fikk babygym 2 stk halsskjeder en del hjemmestrikka tøy en teletubbie dokke noen forskjellige rangler en myk bok med bilder et par ullbodyer en utrolig flott strikka jakka med lang hette strømpebukser pysj lue
Babyønske �� Skrevet 25. desember 2009 #13 Skrevet 25. desember 2009 Siden gutten min ikke er 1 år enda skjønte han vel ikke så mye av det. Men syns det var stas å få nye ting å leke med. Han fikk bla: Akebrett Traktor(som går av seg selv)med vogn og dyr(denne var den mest populære av alle gavene) Putteboks i tre Bankebrett Tog m/figurer Leketelefon Bok om bondegården. 2 sett med bestikk Plysjkatt(myk og god, også populær) Kulelabyrint i tre Klær(1 body, 1 fleecejakke, 2 ulltrøyer(Devold og Janus), fleecedress, ullcardigan, ullstillongs, flanellskjorte. Fra oss foreldre skal han få gåbil, men den får han først over nyttår når vi kommer hjem fra juleferie. Fikk også penger fra besteforeldre som vi skal kjøpe gyngehest for.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 26. desember 2009 #14 Skrevet 26. desember 2009 Flexi Trax Rally (Fra meg og samboeren) Bil man kan skru av hjul og lign (Fra bestemoren og bestefaren hans) Hodelykt + Moody-figur (Fra søskenbarna hans) 3dvd`er Resten var klær..!!! Jeg er skuffet for hans del, og neste år driter jeg en lang vei i om han mangler klær, vil heller at han skal få leker enn å åpne opp gave etter gave med genser, bukse og lign... De to lekene han fikk var ordentlige leker da, som man ikke bare kaster med engang og som går i stykker. Men litt kjedelig for han å bli ferdig med å pakke opp på 15min, fordi alt var bare myke pakker..
MintCondition Skrevet 26. desember 2009 #15 Skrevet 26. desember 2009 Kjedelig å få klær istedetfor leker som går i stykker med en gang...? Jaja, fint å ha fokus på det som er viktig! Spør du meg så TRENGER seriøst ikke unger å få nitti forskjellige leker til jul.. Ungene her fikk masse fint de også, minstemann på 1 fikk mye klær (begynner i bhg etter jul, så kommer godt med med ullsokker, ullgensere og fleecebukse), Brio-togsett, bøker og votter. Storesøster på 4 fikk masse brettspill, hobby/tegnesaker, musikk, ullsokker, lue og votter fra Jul i Svingen, lommelykt, ny pysj og Hello Kitty badeskum Av oss foreldre fikk minstemann en mørkebrun Cocoon Couture sittesekk, og storesøster fikk rattkjelke.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 26. desember 2009 #16 Skrevet 26. desember 2009 Ja, faktisk! For VOKSNE er klær viktig, men at barna blir skuffet over 2leker skjønner jeg INNMARRI godt. Det er ikke gøy å se en fireåring se med stoooooore øyne på sine søskenbarn som fikk det ene og det andre. Storforlangende er jeg IKKE, men jeg skulle ønske den lille gutten min fikk 7harde pakker iallefall. Istedenfor 15pakker med klær og 3harde pakker. Julen er for barn, og ikke ett juletre fullt av praktiske og nyttige klær som vi voksne blir glad for, handler om å se at barna (mitt barn) ble skuffet. Og jeg skjønner han godt. Var jo mye mer gøy å pakke opp MINE gave, for de var jo harde.
MintCondition Skrevet 26. desember 2009 #17 Skrevet 26. desember 2009 Litt synd om man lærer ungene sine at noen gaver er mer verdt enn andre da, sånn som du fremstiller det så er jo harde pakker morsommere kun i egenskap av å være harde, ikke fordi de var spesielt fine eller fordi de var noe du hadde ønsket deg. Glad jeg har klart å lære ungene mine å bli glad for både en lommelykt og en lue, jeg for min del.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 26. desember 2009 #18 Skrevet 26. desember 2009 Synd at du ikke kjenner meg og jeg gidder ikke å diskutere det med deg. Du har gjort opp din mening ang meg og hva jeg mente. Bare så det er sagt, så elsker Daniel lommelykt - for da kan han gå og løpe med hunden ute. Og han finner stadig vekk luer på butikken som han syns er sååå fine, for da slipper han å fryse på ørene. Især røde votter, bare så det er sagt.. Ikke kom og belær meg eller tro du er no bedre. Jeg kommer fra en familie hvor jeg har vokst opp med dårlig råd - og har nesten aldri fått det jeg har ønsket meg - men alltid blitt GLAD for det jeg har fått. Allikevel syns jeg det er litt trist at gutten min ser at søskenbarna hans får alt og mer til. Man sitter ikke akkurat og pusler og slapper.. Og ser på en haug med klær, mens resten pakker opp gavene sine. Han sto med et smil og pakket opp klærne sine og. På denne tråden og oppover her så ser du flere med kanskje 10leker. Her fikk han 2. Det er en stor kontrast det.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 26. desember 2009 #19 Skrevet 26. desember 2009 Og du burde ikke snakke: masse brettspill, hobby/tegnesaker, musikk, ullsokker, lue og votter fra Jul i Svingen, lommelykt, ny pysj og Hello Kitty badeskum Det var flere enn 2harde pakker det, eller..???
Gjest Skrevet 26. desember 2009 #20 Skrevet 26. desember 2009 Jøss Vålerenga. Kanskje du burde finne igjen manerene? Uansett skriver du helt klart og tydelig at du er skuffet over hva sønnen din fikk. Du synes han heller burde fått mer leker. Det er ikke så mye å misforstå der.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 26. desember 2009 #21 Skrevet 26. desember 2009 Supert, ok. Greit...........................................
MintCondition Skrevet 26. desember 2009 #22 Skrevet 26. desember 2009 Hoida? Jeg har aldri sagt et ord om at mine unger ikke fikk mer enn to harde pakker jeg. Om du ikke skjønte hva jeg mente og ikke gidder å en gang prøve, så får du bare ha lykke til videre.
Gjest Skrevet 26. desember 2009 #23 Skrevet 26. desember 2009 Begge fikk masse nøstebarn-klær, dresser, strømpebukser og jakker i ullfleece og ullfrotté. Mini på 5 mnd fikk klær og en babyleke. ellers fikk 2,5-åringen regntøy, noen bøker, en dvd og litt småting. Hun var superfornøyd med det og prøvde alle klærne hun fikk:) Jeg er lykkelig for at vi slipper å kjøpe ullklær og regntøy for hele neste år:) etter min mening får barn altfor mye leker, derfor ønsket vi oss klær fra besteforeldrene og understreket at de ikke trengte leker. Av oss fikk eldstemann akebrett.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 26. desember 2009 #24 Skrevet 26. desember 2009 Du vil jo heller ikke skjønne hva JEG mener. Jeg er såklart glad for at barnet mitt får KLÆR! Skulle bare mangle. Jeg syns bare det er litt trist for han å se at de 5 andre barna som var her pakket opp gave etter gave, og han var ferdig for lengst. Man bruker ikke så lang tid på å pakke opp en genser, ifh til en leke, bok +++++++ Et barn stirrer ikke og utforsker ikke en bukse f.eks. Han smilte og viste meg hva han fikk og hvem det var fra, men når han var ferdig ble han bare sittende og se på resten. Når han i tillegg ikke fikk lekt med det han fikk, slik som de andre gjorde - så ble det litt kjedelig for han. Men, han klagde IKKE- Han spurte bare dagen etterpå om vi skulle kjøpe en leke til, slik jeg sa til han før han la seg, for de pengene han fikk av oldemoren sin. Mitt barn er ikke utakknemlig og jeg er ikke utakknemlig. Jeg syns bare det er litt trist å se at han fikk kun 2 leker og at alle (dette året) tenkte det samme at "han får nok leker, så vi gir han klær". Uansett, alle de voksne som var her og alle de vi har snakket med i ettertid sa: Uffda, så trist for han. Ikke fordi han eller jeg forventer leker, men han er ett barn med forventninger.
Gjest Skrevet 26. desember 2009 #25 Skrevet 26. desember 2009 Mitt råd til dere Vålerenga12&Daniel+BIM: 20.04; skriv ønskeliste:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå