Gå til innhold

Hvor mye melk pumper dere ut av et bryst (baby fem uker)


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har en jente på 3mnd og jeg klarer bare å pumpe 10 ml. mine pupper nekteer å slippe ut melk til noe annet enn babyen. Men hvis du tenker å pumpe å gi flaske så trur jeg du trenger rett under 100ml kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetu, jeg pumper og pumper for å få brystet tømt, men det tar sin tid, og tilslutt sitter jeg igjen med omkring 250 ml fra ett bryst.

Er dette normalt? Det tar jo en evighet!

Jeg føler meg som ei melkeku!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 250ml i hvert bryst synes jeg du med rette kan kalle deg en melkeku :) Jeg har til dags dato ikke fått ut mer enn 100ml fra et bryst, som regel 60-80 på det brystet som gir mest. Men dette er jo veldig individuelt har jeg skjønt. Og har man næringsrik melk trenger man ikke så store mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss!

Det skal sies at jeg satt lenge, desperat etter å tyne hver en dråpe ut. Brukte også oxytocin-spray. Men nå har jeg visst tulla alt fælt til, for jeg har nok til trillinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visstnok også ei ku ;)

Når jeg har spreng får jeg ut ca 200 ml på 15 - 20 min fra den venstre puppen. Har vært plaget med brystbetennelse i denne puppen og derfor pumpet den mye bare for å få tømt den. Jeg har nok også økt produksjonen litt for mye. På det verste pumpet jeg ut over 200 ml etter at barnet hadde sugd seg mett (hun sugde da bare på den puppen) - og da tømte jeg den ikke med pumpa, tok bare sprenget.

Den siste uka virker det som om produksjonen har roet seg da. Har ikke hatt skikkelig spreng på mange dager, lekker bare litt (det renner ikke lengre konstant av puppene) og pumper ut under 100 ml per pupp. Dette er gode nyheter i mine øyne, for det var veldig slitsomt å gå rundt med spreng konstant. Før måtte jeg pumpe meg 2 ganger om dagen fordi det gjorde vondt i puppene.

Snuppa mi er forresten straks 7 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg var som deg i starten, hadde på det verste 300 ml fra hvert bryst, og det etter 10-15 min pumping. På barsel (lå der en uke pga prematur baby) fylte jeg kjøleskapet der med 10-12 flasker pumpemelk, mens andre der slet for å få en halv flaske.:)

 

Fylte kjapt frysen med titalls liter, og det var på et tidspunkt snakk om å være donor til melkebanken, men så har jeg hatt cytomegaloviruset, så da fikk jeg ikke lov. Men har du veldig mye melk, så kan du undersøke muligheten for å donere- mye bedre at trengende premature babyer får det, enn at du feks kaster melka!:)

 

Jeg slet masse med tette melkeganger osv pga dette (har fullpumpet hele tiden pga at min aldri greide ta brystet), men heldigvis stabiliserte det seg etterhvert.

Det kan være lurt å begynne å trappe ned pumpingen, og bare hente ut det som babyen din faktisk spiser, så du slipper så mye spreng, tette melkeganger og evt betennelser pga overproduksjon. Er du som meg, så er det ikke noe problem å øke produksjonen igjen når ungen trenger mer.

 

Nå pumper jeg bare 2 ganger i døgnet, ca 15 min hver, og får fremdeles ut 4-500 ml tilsammen, og siden jenta mi spiser fast føde i tillegg nå (hun er vel 8 mnd), så er det mer enn nok. Det er utrolig deilig å ikke MÅTTE pumpe hele dagen, og ikke minst slippe nattpumpingen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen, her er det en som vel med rette kan kalles veteran!

Jeg tenker som så: fra nå av pumper jeg ut det gutten spiser hver gang pappa gir flaske (klarer ikke å amme nå, vil helst ikke skrike inn i øret til den lille).

Håper produksjonen vil stabilisere seg, det virker som høyre bryst begynner å skjønne tegninga. Jeg tar ut 100 ml fra hvert bryst ved hvert måltid, så får vi se hvor det bærer hen.

 

Håperfull HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over dere, jenter! Jeg får ut 40 ml fra det ene brystet og 80 ml fra det andre. rart at det er så stor forskjell... :) Vet ikke hvorfor jeg har så mye mindre i det ene brystet. Har hatt brystbetennelse der, så i utgangspunktet burde jeg vel hatt mer der, siden bittelillemor har suget ekstra mye på den puppen.... men men.

 

jeg har ihvertfall ikke for mye melk, nei... Men de siste dagene har det vært økedager for babyen tror jeg, og nå føler jeg at jeg har fått litt mer. det er deilig! bittelillemor er seks uker nå :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystet blir jo aldri skikkelig "tomt" da. Produksjonen av ny melk starter med en gang brystet begynner å tømmes, så i utgangspunktet kan du jo amme til evig tid, om du vil det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å drikke salviete for å senke produksjonen. Det som skjedde var at jeg plutselig bare fikk 70 ml ut av ene brystet!

Prøvde så følgende teknikk for å regulere mengden:

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=43

 

Nå tar jeg 100 ml ut av hvert bryst, og det er akkurat det gutten trenger. Må faktisk øke snart, hehe. Han blir grådigere for hver dag som går :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min gutt er snart 3 uker. får ut minst 125 ml pr pupp, men har ikke prøvd mer. pumper til den lille flaska er full. kunne sikkert fått ut litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby er 11 uker, og jeg pumper ca 80-90 med venstre bryst, og 30-40 med høyre bryst... Jeg har klart å pumpe mer også, men gidder ikke å fylle opp mer enn èn flaske (125 ml), for jeg synes det er fryktelig kjedelig å pumpe, i tillegg klarer jeg aldri å pumpe mer enn det verste sprenget... Men hvor mye drikker deres baby når dere gir morsmelk på flaske? Min har nøyd seg med 125 ml, men da mamma passet han her om dagen ville han ha mer, så kanskje han spiser mer nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...