Gå til innhold

Har dere kynnere?


semalilla

Anbefalte innlegg

Jeg plages endel med kynnere, og det virker som det er reint psykisk. Julaften var helt ille (vi hadde hele familien min hos meg), så det er tydelig at de kommer når jeg blir stressa/gira/oppildnet.

Flere som har det sånn?

Det er ikke vondt, men veldig ubehagelig.

 

Hadde det forresten endel i sist svangeskap også, så det er vel sånn jeg er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I begynnelsen kom de når jeg var stressa på jobb, men nå synes jeg de hagler hele tida uansett hva jeg gjør. Om jeg så ligger på sofaen og sløver så dukker de opp, og det er sinsykt ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

ja, jeg har også mange kynnere hele tiden. tror ikke det går en dag uten at jeg har det. veldig ubehagelig for det river ofte en god del. det har vært spesielt ille siste ukene. en hver time er ikke uvanlig noen dager. vet ikke hva som er normalt men har hørt at hvis de går over innen 30 sek så er det ok og helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får like mye kynnere av psykisk stress som av fysisk stress. Hadde veldig mye kynnere for noen uker siden, skikkelig trykk på jobb. Men nå er arbeidssituasjonen blitt tilrettelagt, jula er over og det er betydelig mindre kynnere.

hjelper veldig å slappe av kroppslig og mentalt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sprøtt, for nå har vi hatt det helt rolig og behagelig i tre dager, og jeg har knapt hatt en eneste kynner. (De bare haglet på på julaften og ellers når det har vært jule-"happenings".) Det sier vel litt om at man bør lytte til kroppen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg òg har endel kynnere, litt mindre nå i det siste faktisk. Men jeg merker det veldig godt hvis jeg stresser, eller har feilberegnet litt og løftet noe som var litt tyngre enn det jeg bør løfte. For eksempel fant jeg fort ut at det å løpe etter bussen ikke var noe jeg skulle gjøre lengre i denne perioden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nesten ikke kynnere med nr 1. Med nr 2 fom uke 14 og nå fom uke 16. Jeg har dessverre ikke fått de som kun er ubehagelige, men de er i tillegg vonde. Legen sier at faren med dette er at jeg ikke merker forskjellen når de går over til veer. Sist fødsel trodde jeg det bare var kynnere og blåste i sykehuset. Men så fikk mamma overtalt meg til å sjekke og det var flaks:-)

Den største ulempen er at kynnerene ikke roer seg når jeg beveger meg slik det sies at de skal og de er i tillegg rimelig vonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det stortsett hver gang jeg må gå litt fort.. men også ofte når jeg slapper av.

 

Er det noen som har lagt merke til ekstra bevegelser i magen når dere nettop har spist? Kjennes ut som hun sitter med armer og ben og stapper i seg maten som kommer ned. hehe.. synes det er litt merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nå i uke 28 å tror ikke jeg har hatt kynnere, vet heller ikke helt hvordan det skal kjenne ut siden jeg ikke har vært gravid tidligere.. når er det egentlig på tide å begynne å kjenne disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette varierer veldig Niinaa. Er noen som ikke merker de i det hele tatt før de siste 2-3 ukene også.

Ofte når disse kommer, blir magen nesten stein hard. Med første hvor jeg nesten ikke hadde dette, merket jeg bare at magen ble hard og at de småmurret i magen som ved mensmurring. Men jeg tror de oppleves forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...