Gå til innhold

Spyr å spyr.. (syte litt..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 36 uker nå, å har ikke vært i form siden mandag.. hatt et greit å ukomplisert sv skap til nå, men tirsdag brøt h.... løs. natt til lillejulaften var vi på legevakt, fordi jeg spydde blod(skummelt!) å lillejulaften var vi på fødepoliklinikk for mer sjekk.. Høyt blodtrykk, protein i urin og høy puls.. sukk.. Så legen mente det kunne være 2 ting da, mage infeksjon å mulig begynnelsen på sv skapsinfeksjon.. gøygøygøy!!!!

Var på julemiddag til mamma i går, trodde jeg var litt bedre, men etter denne middagen så ble alt bare verre:(

så nå sitter jeg her med havrevelling å kokt vann, Go JUL sier jeg bare!

Ble mye syting dette, men måtte bare få det ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke blir bedre bør du ta kontakt med fødeavdelingen. God bedring og lykke til.

Skrevet

Jeg og har vært skikkelig dårlig! For to uker siden begynte jeg plutselig å kaste opp i ett bankende kjør, kastet sikkert opp ca 20 ganger i løpet av noen timer. Fikk helt krampe i magen og begynte så å kaste opp blod. Ringte til KK men de ville ikke ha meg ned pga mulig smittefare. Nevnte at jeg tidligere har hatt magekatarr, fikk beskjed om å ta noe medisin og det hjalp. Sannsynligvis har all spyingen ført til at magekataren har begynt å blø. (Voldsom oppkast kan også føre til rifter på luftrøret som medfører blødning). Men det bør alltid sjekkes av lege, i HVERTFALL på telefon!

Uken etter fikk gutten vår kraftig omgangsssyke med veldig høy feber, lyssskyhet og hodepine, måtte dra ham ut i kulden og til barneklinikken om kvelden. Etter det har hverken han eller jeg vært i strøk: Begge har spydd til og fra, og det var lenge et spørsmål om vi i det hele tatt kom oss i juleselskap i går. Men moren min ville ha oss til tross for laber form, så vi dro. Det gikk heldigvis bra selv om ingen av oss spiste særlig. I dag er han bedre men jeg er fremdeles uggen og småkvalm, ikke kjekt... men er i hvertfall kjempeglad for at magekrampene jeg hadde for to uker siden ikke satte igang for tidlig fødsel (var da 31 uker, er nå snart 33). Nei uff, oppkast og svangerskap er en DÅRLIG kombinasjon!!!

Og ring for all del føden hvis du er usikker, blodig oppkast skal alltid sjekkes ut. Lykke til! :-)

Skrevet

Det er lov å synes synd på seg selv når man har det slik du beskrev.

For å berolige deg litt:

Jeg ble innlagt på sykehus i uke 31 med svineinfluensa og lungebetennelse. Hadde skyhøyt blodtrykk, høye leververdier og mye protein i urinen... Infeksjonslegene og fødselslegene måtte samarbeide om behandlingen. Fødselslegene tenkte svangerskapsforgiftning. De forberedte meg på å sette modningssprøyte og å få ut babyen.

Etter hvert som pencillin virket, så gikk de stygge verdiene ned. Alt det skumle som tydet på svangerskapsforgiftning, gikk tilbake. Teorien er rett og slett at kraftig infeksjon blandet med et svangerskap fører til at alle piler peker i feil retning.

Jeg er nå akkurat passert uke 36 og babyen er fortsatt i magen!

Jeg ønsker deg lykke til - og fokuser på at neste jul vil bli bedre! Det er ikke hvert år man får barn. Ha også en lav terskel for å kontakte fødeavdelingen - jeg har vært der til et par sjekker og blitt beroliget.

Skrevet

Stakkars deg! Syns virkelig synd på deg =/ Må være trasig å være så dårlig i jula :( Kontakt lege om du ikke blir bedre. Viktig at du følger opp dette! God bedring :)

Skrevet

Takker=) Føler meg mer beroliget nå ja:) Men føler meg mye bedre i dag også da.. men d gjorde jeg jo på julaften også, så nå skal jeg bare ta d skikkeli med ro til jeg blir bra! Skjønner at dette kan ta tiiiid:( jaja, må bare se positivt på det nå framover å glede seg til neste jul med julemiddager å et livlig barn med på lasset :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...