Gå til innhold

Farge håret?


Miranda_

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Er det bekreftet eller avkreftet at det er farlig å farge håret? Jeg har så langt latt være, men begynner å bli ganske sprø av å ha så blass hårfarge. Vil derfor gjerne finne ut om hårfarging er trygt eller ikke... :) Jeg bruker minicolour (ikke helt permanent farge) hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! Jeg har diskutert dette med veldig mange i det siste. Jeg er selv frisør og står på det at det er trykt for både meg som frisør og da ihvertfall for kunder som farger håret. Jeg har farget mange gavide, og ingenting har skjedd med verken fargen eller barnet i magen. Mange mener at det som kommer i blodet av fargen kommer til ungen, det er minimalt som i det hele tatt kommer inn i blodet ved farging, spesielt minic. Blodet til deg og ungen blandes ikke.

Så er det det vi puster inn av gasser som skal være farlig.. Jo det er sikkert ikke bra og derfor har vi pungtavsug i alle salonger for å avbelsate frisører for dette. men skulle det vært farlig for en gravid kunde måtte vi ha spurt om du var det før du fikk lov til å komme inn i salongen uansett om deskulle vært klipp, farge eller bare for å sitte å vente. Men gassene er ikke så farlige altså. De mener jo at farger har blitt snillere nå enn i gamle dager, men da var det jo fortsatt gravide frisører..

 

Det man også hører mye av er at frisører har større risiko for spontan abort. Frisører står mye og det kan føre til abort. Jeg mener også det at for de som har hatt vansker med å bli gravid kanskje ikke burde jobbe som frisører under de 12 første ukene. Men nå er ikke jeg en ekspert på dette.

 

Men jeg har undersøkt dette mye, lest på nettet og det er ingen beviste saker på at det er farlig for en gravid å farge håret. Spurte også legen min, han mente det heller ikke var farlig da måtte alle gravide måtte tatt gravidtest hver mnd.

 

for dere gravide som vil farge håret så skal det være helt sikkert for dere. Det kan skje pga hormoner at fargen tar til seg litt anderledes, men dette trenger ikke skje og det er ikke farlig. Håret forandrer seg masse under graviditeten og du kan miste mye hår, få fyldigere hår, krøller som ikke har krøller, får stritt hår de som har krøller, du kan få grått hår..

 

Jeg sto senest i går på badet og tok en mini c i håret, som frisør har vi hatt veldig liten tid til å fikse hverandre. fargen ble som den skulle og babyen lever fortsatt! Mange hysteriske gravide der ute som skremmer veldig mange. Alt skal liksom være farlig når man er gravid, men det er en del som røyker under graviditeten, noen som får dilla på avgass fra bilen, mamma fikk dilla på spekemat under graviditeten og fikk ikke vite at det var farlig. Men vi barn lever vi uten sykdommer. Hun fikk også den sykdommen man får av katter, men ingenting skjedde med lillesøsteren min.

 

Hadde det vært bevist at gravide som farger fåret sitt eller er frisører som er gravide får missdannede barn så hadde de undersøkt dette mer og vi hadde fått et svar på denne som var helt sikkert. Det står ingenting på bruksanvisningen på fargetubene om at dette er farlig for gravide, men på massasjestolen til pappa står det at gravide skal snakke med lege før den brukes!

 

Håper dette hjalp litt, det kommer nok forskjellinge svar her etterhvert, mange kommer nok til å si at dette er farlig. Men tenk da på oss frisører som står oppi dette hver dag og farger hårert sitt en gang i mnd, barna våres er like friske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er bare å bleke håret i vei når du er gravid. Men som frisør liker jeg ikke bleking (gravid eller ikke) i hodebunn. Derfor anbefaler jeg alltid striper. Men er det det du har pleid å bruke så er det bare å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...