Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Da jeg var liten var jeg eneste barnet på begge sider av familien til jeg var 5-6år. Da ventet vi med gaveåpningen til kl var rundt 23-24 på kvelden. NÅ er vi blitt en god del flere i familien, og jeg er selv gravid. Men nå åpner vi plutselig gavene i 7-8 tiden. Da bare lemper de dem ut også åpner vi å ferdig med det. Synest det var kjekkere før, å vente i spenningen med alle gavene rundt treet slappe av etter middag. Husker jeg fikk åpne en gave eller to før de andre så jeg lekte med. Irriterer meg at vi ikke har fortsatt tradisjonen.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Har alltid åpnet gaver etter middagen. Har vokst opp med lutefisk, så pinte oss gjennom middagen med gavene som gulrot. Selve gaveåpningen tar oss nok minst 2 timer og vi starter etter kl.18 en gang. Etter at gavene er åpnet spiser vi dessert.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 I går åpnet vi dem veldig tidlig, sånn i 18.30 tiden. Men de andre ville ta hensyn til sønnen min, som hadde gått å siklet på gavene hele dagen.
Ugl@ Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 Åpner gavene etter middagen vi, ca kl 18.30 tida, så ikke de minste er for trøtte og slitne.Kl 23-24 er de minste barna i seng for lengs her i hus i hvertfall. Nok spenning å vente hele dagen, tross alt oppe tidlig alle mann på Julaften og spenningen har de jo kjent på i ukesvis tross alt. Vi voksne og eldstegutten satt oppe til kl 01.30, mens jentene var i seg kl 21, da ba de selv om å få legge seg, de er 2 1/2 og 4år.
Gjest Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 Vi spiser sånn rundt kl.18 og så åpner vi gavene i 20 tiden. Kommer litt an på hvor lenge vi sitter til bords, men sånn rundt 20/21 bruker vi å begynne på gavene. Vi åpner en og en pakke mens de andre ser på og så går vi runden slik at alle åpner en pakke på hver runde. Går fort noen timer til det og så har vi kaffe, likør & kaker mens vi åpner pakkene. Koselig:)
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #6 Skrevet 25. desember 2009 Kl.23-24 er jo nesten natten. Har har vi åpnet gavene før middag frem til i år. Da flyttet vi gaveåpningen til etter middag, men da hadde vi middagen kl.16.00 i stedet for kl.17.00 som vanlig. Jeg syns man tilpasser seg alderen på barna når man gjør ting. Julen er til for ungene og ikke de voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå