Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Jeg og samboeren har nettopp leid en ny leilighet, med to soverom. Da vi venter barn, tenkte jeg dette ville bli praktisk, med hensyn til gjester og bruke det til å ha stellekommoden i + andre ting til barnet. Samboeren min har en lillesøster som bor et godt stykke unna, og som er 17 år. Hun bruker ofte å være på besøk her hvor vi bor, men siden vi ikke har hatt plass før, eller leilighet for den saks skyld, så har hun bodd hos venner. Like greit det synes jeg, for hun kommer hit bare for å feste. Nå som vi har et ekstra soverom, så har de to nærmest planlagt sammen at hun skal få det rommet. Da vi holdt på med å flytte inn der forrige uke, så foreslo sambo til henne at hun bare skulle dra å kjøpe seg ei seng å sette inn i rommet. Siden hun kommer til å være her mye uansett liksom. Og det uten å prate med meg først... Hun kjøpte ikke seng, men jeg deriomt dro å kjøpte inn noen madrasser, som vi trengte siden jeg og sambo ikke har fått senga vi har bestilt inn enda. Søsteren hans fikk da låne den ene madrassen, siden hun sov der de dagene vi flyttet inn (noe jeg gjerne kunne vært foruten). Og da mente sambo at hun skuller betale selv for den madrassen hun sov på. Da sa jeg klart ifra at madrassen var ikke kjøpt til HENNE, men at hun fikk låne den. Og at den skulle være til andre gjester som kanskje kommer på besøk. Selv har jeg en lillesøster og egen familie, så er det ikke frekt å "gi" soverommet bort til den bortskjemte, festeglade søsteren hans?' Jeg har sagt til han at soverommet skal brukes av OSS, og ikke navnemerkes med søsteren hans sitt navn. Og det var han enig i, men mente det var praktisk for henne å ha en fast plass når hun kom reisende langveisfra... Hun selv hinter stadig frem til om hun kan "få" det soverommet, til å legge igjen ting i osv..Hun sier at hun blir å komme ofte på besøk i helgene. Og med det menes det Festing, festing, festing. Nå som jeg er gravid i 7 mnd, så likker jeg det ikke i det hele tatt, selvom hun ikke skal sitte i vår leilighet å feste akkurat..Men jeg vet det blir myye mas på sambo om å kjøre henne hit og dit osv. Jeg kjenner at jeg begynner å grue meg litt til tiden fremover i ny-leiligheten.. Og det pga hans familie. Ennå vi ikke har flyttet ordentlig inn og fått møbler på plass, så planlegger hans mor, søster og han og kanskje dra dit i romjula + feire nyttårsaften der. Hallo, vi har jo ikke fått møbler ennå! Og når vi får det, så vil jeg jo gjerne være litt alene med sambo å ordne litt til selv, alene. Hva mener dere om dette?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Hi her igjen. Bare så det skal være sagt, så er han veldig glad i søsteren sin, forståelig nok, og hun er den eneste søsken han har. Så han er veldig overbeskyttende ovenfor henne.
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 Jeg er enig med deg. Det er greit og koselig med besøk men langtifra hver helg. Og jeg hadde aldri "gitt" henne det rommet så lenge hun har et annet sted og bo. Samboeren din må jo forstå at det ikke er ønskelig å ha overnattingsbesøk veldig ofte. Spes. ikke når man venter barn. Jeg hadde aldri orket det. Liker å være alene sammen med familien min og slappe av.
Tommage♀♂ Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 Sier du til ham det du sier til oss? For hvis ikke så tror jo han at dette er ok, og fortsetter i samme tralten. Jeg er helt enig med deg. Når man starter en liten familie så vil man gjerne være litt for seg selv. Helt ok at hun sover hos dere av og til, men det trenger ikke å være hver gang. Hun har jo åpenbart andre alternativer! Etter hvert vil jo babyen bruke rommet tenker jeg, da faller jo muligheten ut uansett. Om hun skal sove hos dere kan du uansett lage husregler for henne. Ikke kult å få en full 17-åring inn dørene på morgenkvisten om babyen nettopp har sovnet etter en våkenatt..! Og du kan jo be samboeren din invitere familien sin utpå nyåret en gang, når dere har fått møbler. Og ellers si at dere har planer i romjul/nyttåraften. Forhåpentligvis tar de poenget da;)
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #6 Skrevet 25. desember 2009 Huff. Kjenner jeg blir virkelig irritert på dine vegne. Hadde ikke kommet til å ville ha overnattingsbesøk av henne noe ofte i tilegg til annet besøk. Og i allefall ikke nå som du er så langt på vei og i allefall ikke noe fest besøkende lillesøster de første årene etter ungen er kommet. Om dere skal ha gjester bør det være for å besøke dere når de er innvitert av dere begge og ikke noe hun finner ut av selv. Eller sammen med broren sin. Han har egen familie nå.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #7 Skrevet 25. desember 2009 Hi her. Ja, jeg har sagt fra til sambo. Men tror ikke han har hjerte til å si nei til familien sin, eller til å si ifra.. Og føler meg iblant ut som den heksa, som prøver å "stenge ute" søstra hans, selvom det ikke er det jeg er ute etter... Han vil jo såklart ha besøk av familien sin hver gang de har lyst å komme, siden de bor så langt unna, men det blir så slitsomt i lengden...
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #8 Skrevet 25. desember 2009 HI, IGJEN:p Nå har jeg nettopp snakket med sambo, og han spør om søsteren kan kjøpe seg ei seng i januar å sette inn på rommet.. "unnskyldningen" var da at hun skal flytte til samme plass neste høst og gå skole, og da "må" hun jo kjøpe seng ferdig nå liksom..herregud, jeg blir frustrert!!!! Og det verste er vel at hvis jeg sier nei, noe jeg akkurat har gjort til sambo, så får jo hun vite det..At JEG ikke vil det :-/ For hun vet at det er greit for broren, men han skulle bare høre med meg først.. Æsj, jeg blir ikke noe svigers drøm akkurat
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #9 Skrevet 25. desember 2009 Jeg synes ikke hun er frekk. frekke jentunge har du skrevet. Det er samboeren din du bør "ta". Han har invitert henne..
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #10 Skrevet 25. desember 2009 Han har ikke invitert henne, det er hun som maser på han.. Og for han så er det vel naturlig å ikke ville si nei, med tanke på at det er familien hans
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #12 Skrevet 25. desember 2009 Gjør det noe om hun får vite at du syns det blir for masete at hun skal ha det ene av to soverom som DERE leier? Dere bruker det ener rommet og ungen trenger det andre. Hadde dere ikke trengt to soverom hadde dere ikke trengt å leie en leilighet med to soverom og betale mer for det. Om hun skal disponere rommet får hun betale leie.(men jeg ville ikke hatt andre boende så ofte de vil og hadde heller ikke latt de ha sine ting i min leilighet). Om du er voksen nok til å være samboer og få barn så setter du deg i respekt nå. Du har snart annsvaret for en baby og kan ikke fortsette å bli overkjørt.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #13 Skrevet 25. desember 2009 Si enkelt og greit at det andre soverommet er til deres barn, og det er dermed ikke plass til at hun kan ha noe eget rom med seng hos dere. Det er jo faktisk normalt at barn har sitt eget rom slik at dette kan hun ikke si noe på. Det at hun bruker deres hjem for å ha et sted å sove ut etter fest, eller å feste hos dere er skikkelig frekt synes jeg. Det er ditt hjem, så da får hun rett og slett bare bli sur dersom hun vil det, men jeg hadde sagt min ærlige mening rett til henne uten å ha den minste dårlige samvittighet etterpå.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #14 Skrevet 25. desember 2009 Det er jo ikke sikkert det blir like populært å sove over hos dere etter at babyen er født. For hun finner nok fort ut av at ett lite barn er langt ifra stille hele tiden. Kanskje hun blir vekt av ett gråtende barn hele tiden, Og det er jo ikke spesielt godt når man helst vil sove pga bakrus. Eller har vondt i hodet. Kanskje ting ordner seg helt av seg selv. Så jeg ville nevnt for henne at ting blir annerledes når babyen kommer. Da kan det bli netter der babyen gråter mye og tidlige morgener med gråting. Ingen som vet hvordan det blir ennå, men det kan fort bli sånn. Kanskje hun revurderer å ha en seng hos dere da. Håper det ordner seg for deg. Du har min medfølelse ihvertfall. Ser at vi er ca.like langt på vei.
Tommage♀♂ Skrevet 25. desember 2009 #15 Skrevet 25. desember 2009 Uff, forstår godt at det ikke er gøy å si i fra, men du har en veldig gyldig grunn til å si nei da! Det ekstra soverommet skal brukes til stellerom/lekerom, lagerplass (det får man aldri nok av). Dessuten vil du gjerne ha både litt fred og privatliv når dere har fått en baby. Dette bør samboeren din forstå! Han stifter familie med deg nå, da er det du og babyen som stiller fremst i rekken!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #16 Skrevet 25. desember 2009 Ja jeg får bare bite tennene sammen og stå på mitt. Får heller bli litt upopulær, enn å ha for lite plass pga henne, når barnet kommer. Den lille kommer først!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå