tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Jada. Der dukket de opp gitt (er 38+0 i dag) Hadde noen ørsmå merker fra nr 1 rundt navlen, og nå så har disse merkene blitt røde i kantene, og strukket seg enda litt lengre. Kjempekjekt:\ Ser det egentlig ikke så godt nå som magen er utspilt med baby inni, men om jeg trykker huden sammen ser jeg "fine," røde, loddrette linjer. Håper ikke disse merkene har tenkt å vokse for hver dag fremover nå (det har de hvertfall ikke min tillatelse til) og hvis de har tenkt til det, så får jammen babyen tenke litt på det å komme ut til termin for å spare mammaen sin for unødig trøbbel og permanente "riper" på magen! Og, ja jeg har smørt meg som en gal med olje de siste mnd... Men det var på denne tiden av graviditeten merkene jeg har fra nr 1 dukket opp - så det er vel bare en dum tid for magen min når babyen beveger seg nedover i bekkenet... Klage, sutre, klage.... Strekkmerker er ikke gøy!
Belladonna med to gutter Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Jeg signerer hadde ingen merker fra nr 1, men den siste uken nå så har det kommet flere rundt navlen:( sutre sutre!!!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 Strækkmerker er noe herk! selv er hele magen min dekket i fra forrige graviditet så et fra eller til bryr meg faktisk ikke denne ganga. selv om jeg har sluppet unna til nå. har vel litt ekstra hud å gå på fra sist siden det var to da. Jeg smurte meg også 2-3 ganger daglig sist, men likefullt kom de! Har bestemt meg for magekirugi når mini er ute, dette er mitt siste barn har nå 3 å det er nok. Er faktisk så "heldig" at jeg får dette dekket.
sunnill Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 fulgte med på legene for en stund siden.skal det ha no effekt med å smøre seg med olje osv for og unngå det må det gjøre det fra førsten av visst.
Lilleleen Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Jeg har smurt morgen og kveld fra den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Strekkmerke trollet kom over natten da jeg var i uke 30. Og han besøker meg flittig... Jeg smører fortsatt som en gal, med tanke på å redusere det..men neida.. Jeg snakket med jordmor om dette på forrige kontroll og hun sa at der er hormonelt. Jeg kan smøre som en gal, men det hjelper ikke mot strekkmerker. Er redd for at hun har rett gitt... Men jeg smører fordet jeg da...evig opptimist )
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. desember 2009 Jeg smører fordi da slipper jeg hvertfall å være sur på meg selv og inbille meg at merkene kom fordi jeg ikke prøvde hardt nok med smøringen. Men forøvrig ser det ut til at merkene ikke sprer seg. Det har bare blitt litt rødt i det merket jeg hadde fra før. Krysser fingrene for at det forblir sånn!!!!
5 blir 6 Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Heisann jenter! Strekkmerker?! Det kalles skrytemerker her i gården. Det har ihvertfall alltid mamma`n min sagt. Husker jeg spurte henne da jeg var liten hvorfor magen hennes hadde striper. Da fikk jeg som svar at det var skrytemerker! Sånn at alle skulle se at hun hadde bært fram 3 nydelige barn. Elstemann hos meg spurte om det samme for et par år siden, og jeg svarte det samme. Strekkmerker høres så deprimerende ut... Jeg har skrytemerker jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå