Gå til innhold

Please, please svar!!! Jeg er England og er livredd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har opplevd mye rare folelser i magen og rundt livmoren i det siste! I dag stakk jeg fingeren forsiktig opp i skjeden, og kjente at livmortappen er lav og ganske myk. Kan ikke kjenne noen apning, men ble veldig redd ettersom livmorstappen har vaert langt oppe saa lenge jeg har vaert gravid. Noen andre som har det saann?

Please svar!!! Har vaert hos legen idag. De kunne ikke gjoere mer enn aa sjekke hjertelyd paa babyen, og sa jeg burde oppsoeke legen min eller jordmor naar jeg kommer tilbake til Norge..

Vaer saa snill aa gi meg noe aa gaa paa!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er du på vei da? Høres ut som du begynner å bli moden,, men behøver ikke å bli fødsel helt med det første. "rar følelse", kan du beskrive mer? Er det vondt, stikkninger, mensmurringer, sammentrekninger i hele/ deler av magen? Sån umiddelbart tenker jeg du har kynnere, men vanskelig å si ut fra beskrivelsen din.

Skrevet

Shiit!! Men jeg kan da ikke begynne aa bli moden. Jeg er bare 16 uker!! Jeg vet ikke hva jeg skal gjoere!! Jeg har hatt litt kynnerfoelese ja, men ikke noe slim eller blod eller noe saant...

Skrevet

Oj, da er det nok litt vel tidlig å bli moden ja. Men det kan vel like gjerne være tegn på noe annet også.. Er ikke gynekolog (dessverre) så kan ikke så veldig mye om slikt, kanskje du kan finne mer info om du leter litt på nettet? Pernille info eller hva nå den siden heter har bange gode beskrivelser som kanskje kan gi deg noen svar. Ellers får du ringe JM over helga, om du ikke kan vente til du kommer tilbake til Norge.. Regner med de hadde sendt deg til videre undersøkelse/ kontroll om de fryktet noe ikke stemmer. Men skjønner godt du blir litt bekymret når ting ikke er slik de pleier å være.. Men når det gjelder kynnere hadde jeg ikke gjort noe annet enn å ta det litt med ro, har hørt om flere som har hatt det så tidlig som deg, og fortsatt gått omtrent helt fram til termin... Men sikkert lurt å ta opp dette også med JM..

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Nå skal jeg prøve å berolige deg litt.

Jeg kjente automatisk på livmortappen min de første 11 ukene pga jeg satte stikkpiller med progrestontilskudd (pga prøverørforsøk).

Jeg opplevde at livmortappen ikke var stabil i det hele tatt og tok det opp med legen på Ullevål.

Fikk streng beskjed om IKKE å ta på den. Livmortappen skal være i fred for ikke å fremprovosere noe. Når det er sagt så er det ikke sånn at det trenger å bety at noe er galt fatt. Prøv å ta det med fatning og ta kontakt med legen når du er tilbake igjen. MEN IKKE ta på livmortappen i mellomtiden, la den få hvile seg.

Dette får nok bra skal du se!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

En annen ting.

Slapp av mest mulig. Unngå stress og masse løft. Sitt mest mulig på rompa og hvil deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...