IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 24. desember 2009 #1 Skrevet 24. desember 2009 Jeg starta svangerskapet med kvalme og bekkenløsning. Sykemeldt i 2 mnd, havna på sykehuset for dehydrering og bare tull. Klarer fortsatt ikke spise som normalt, så nå har jeg gått ned 13 kg! så kom det en mnd med opptur, følte meg ikke gravid annet enn den kvalme greia. Hadde det gøy med venner og jobba masse. Så kom desember. Starta med mellomørebetennelse som pokker ikke gir seg. Så for en uke sia begynte jeg å få vondt i underlivet. Svære blemmer og kutt i skrittet. Endte opp på akutten på lørdag. ble sendt hjem med tabletter og smertelindrene krem. Mandag skulle jeg på UL, klarte nesten ikke gå! Ikke sitte eller ligge, tisse var rene torturen og jeg gråt av smerte hele tiden. Klarte ikke stoppe. Ul endte med 2 uker tilbake, men alt så bra ut med babyen. Rett på akutten etterpå, innleggelse og full narkose for å få satt inn kateter. Jeg tålte ikke narkose og spydde som en gris frem til i går. Jeg klarte ikke bevege meg, så endte opp med stiv nakke helt ned til rompa, der har jeg fått trykkbelastningssår. Flott!!! Jeg klarer fortsatt ikke sitte. Det er et helvete og stå og gå. Ikke noen stilling er behagelig når jeg skal sove. Det svir som pesten selv og gå på do. Var sekundet før jeg måtte feire jul på sykehuset. Men hele jula er ødelagt uansett. Jeg fikk ikke sotti godt under middagen, og kvalmen bare velta i meg. Jeg fikk ikke sotti på gulvet med sønnen min og hjelpe han med pakkene. Alt er bare tortur. Jeg må i dusjen for og tisse, og nr 2 tør jeg ikke engang og tenke på. Grønnsåpebad 3 ganger daglig, pluss vaske med det hvergang jeg har tissa. ILLE GØY! 2 ting er postivit da. Jeg FÅR jente!!! akkurat som jeg hadde håpet og trodd, og min angst for fødsel er vekk!! I forhold til det helvete jeg er i nå så er smerter fra en fødsel pice of cake. Og jeg snakker helvetes fødsel med helvetes rier som ender i klipping, spjæring og vakum! Så god jul.......merker jeg er kjempe lei meg og deprimert, for hele jula gikk dadundas pga den dritt kroppen her som pokker ikke klarer å gå gravid normalt engang!!!!!!!GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!!
snuppe<3mai10 Skrevet 24. desember 2009 #2 Skrevet 24. desember 2009 Off, kjipt å høre at du har det så fælt! Skjønner at jeg ikke har det så ille, til tross for mye kvalme, trøtthet, lavt blodtrykk og sykdom (influensa, omgangssyke, forkjølelse og mulig urinveisinfeksjon). Får håpe resten av graviditeten blir bedre. Og gratulerer med jente som du håpet på!
sunnill Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 stakars deg asså.så utrolig mye du skulle få. håper du blir bedre etter hvert asså. gratulerer så mye med jenta i magen:))
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 Uff, stakkars, stakkars deg!!!! Føler virkelig med deg! Hadde selv kronisk uvi i 1 1/2 og holdt på å ta selvmord pga det, så skjønner litt om hvilke forferdelige smerter det er, finnes nesten ikke verre... Selv var jeg hos legen lille julaften med fullstendig låsning nederst i ryggen. Har en prolaps nederst i ryggen som jeg klarte sånn cirka å holde i sjakk, men det låste seg helt på tirsdag og jeg lå med sterke smerter hele natta og sov ikke en dritt. Fikk Paralgin Forte av legen som funker bitte litt. Så min jul er også ødelagt! Og sikkert resten av svangerskapet også, for jeg ser bare for meg at jeg havner i rullestol etterhvert... Uff, vi får bare krysse fingrene for at det blir bedre!!! Har du termin i mai? Jeg har termin 19.mai, og får ei jente slik som deg. Har en sønn på 2 1/2 år fra før. GOD BEDRING!!!!
new_dawn Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 Stakkars deg! Du har virkelig fått alt på en gang! Håper virkelig det går din vei fremover. Sender masse gode tanker og ønske om god bedring.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 25. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. desember 2009 takk for varme tanker=) Den ene siden begynner og bli litt bedre, bare et par blemmer som klør ( tegn på at det gror hvertfall). Men den andre sia er det noen blemmer som virkelig tar livet ta meg innimellom. Men smerteterskelen min er heldigvis høy så er ikke like ille lenger. Lenge leve grønnsåpevann=)=) hehe.... Jeg er halveis (igjen) til mandag! det her går unna hvertfall! Har termin 20 mai, så med flaksa mi ligger jeg vel og føder på 17 mai. hehe...men det gjør meg ikke noe. Lengter allerede etter og holde lille jenta mi. Har en gutt på 2.5 år som holder meg med selskap frem til det. Vakre, vakre prinsen min. " mamma ævva rompa si" går han rundt og sier...hihi... Føler jeg er i litt bedre humør i dag. Selvom ledda i tærne mine er grusomt vonde blitt. Lurer på om det er medisinen eller hva som forårsaker det. men det er jo bare småtteri.UVI for fulle mugger etter kateteret, men det er også ikke noe i forhold. Bekken som låser seg hver gang jeg skal opp eller snu meg, ikke noe søvn og minimalt med drikke og mat...uhuuu!!! men men.... Det er den irriterende sviinga som tar knekken på meg nå, men men...jeg får holde ut så godt det lar seg gjøre. Blir sykemeldt resten av svangerskapet nå, så da får jeg håpe jeg er frisk resten av tiden. Håper dere andre får det bra resten også. Og godt nytt år!!!! Til tirsdag 29.12 fyller jeg 25 år!!! Håper virkelig jeg er bedre til det så jeg kan gå ut og spise og ta meg en Claus samme den fortryllende samboeren min som er helt super!!!
snuppe<3mai10 Skrevet 25. desember 2009 #7 Skrevet 25. desember 2009 Godt at du er i litt bedre humør i dag, til tross for smertene.. Ser at vi har termin nesten samtidig (fikk forskjøvet termin på ul lille julaften fra 20. mai til 29. mai). Jeg også har en gutt fra før, på snart 2,5 år. Har også vært inne på tanken om å føde 17. mai, men nå ble jo terminen litt senere, så unngår vel det. Forrige gang fikk jeg tre dager før termin. Men blir vel ikke til at jeg går i tog 17. mai akkurat.. Gratulerer med dagen på forskudd, håper du får en fin dag Og godt å høre at du har en super samboer, jeg har også en super mann
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 26. desember 2009 Jeg gikk 11 dager over termin sist gang. Men jeg har møte med morgenrøden 1 februar. Jeg nekter gå over tiden og jeg nekter bli satt igang en gang til. Så jeg skal prøve og få igjennom ks på den dagen jeg har termin hvis ikke ungen kommer av seg selv før. Jeg får så veldig store barn og jeg er veldig liten. OG så mye dårlig som kroppen min blir under graviditeten tåler den ikke en igangsatt fødsel uten og være drit dårlig i 3 uker etterpå. sist klarte jeg nesten ikke ta meg av guttungen. 2 enheter blod osv. Så nå skal jeg prøve modningsakupunktur og bringebær kapsler osv. Følge oppskriften til min venninne som fikk 2 uker før og var 1.gangs. Men vi får ha lykke til begge 2=) OG hvis du bor i fredrikstad område så er det bimtreff 13 januar på tobias.=)
vårsolmamma Skrevet 26. desember 2009 #9 Skrevet 26. desember 2009 stakkars stakkars deg...føler med deg... Du får ordne deg en skikkelig belønning når formen bedrer seg,-unn deg det du ønsker deg mest..tvi tvi
Pinnus Skrevet 26. desember 2009 #10 Skrevet 26. desember 2009 Uffa meg, høres ikke greit ut dette! Har ikke så mange gode tips, men har du forsøkt xylocain på blemmene? Det svir sinnsykt først, men så får man også tisse uten å begynne å grine.... Jeg har brukt dette både på blemmer og hemoroider før jeg går på do, og ellers også for å få litt fred. Slet med blemmer i flere år, både herpes og annet og etter jeg begynte med dette har jeg ikke hatt et eneste utbrudd av noe som helst på over et år. Har også brukt antix eller hva den heter som man får kjøpt på apoteket. Men for å nevne det; det står på antix at den ikke skal brukes på underlivet og på xylocain at den ikke skal brukes på åpne sår. Dette dreit jeg i i ren desperasjon, og jammen meg har det virket som ingenting annet. Kan forøvrig legge til at jeg er født på 17.mai og det ble menneske av meg også Lykke, lykke til videre og gratulerer med jente!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 26. desember 2009 #11 Skrevet 26. desember 2009 Uff, du har jammen ikke hatt det greit... Sender deg en stor trösteklem og önsker deg god bedring. Det kommer nok snart bedre tider :-)
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 27. desember 2009 Ludi4ka aka Hissigproppen : bruker xylocain hele tiden. Men hjalp ikke noe når jeg var på det værste. Jeg har mått få kateter for å få ut urina. Jeg har gått på rimelige heavy smertestillende som jeg ikke engang trodde vi gravide kunne ta. Og likevel så har jeg hatt helt forferdelige smerter. Heldigvis er det snart borte! Jeg kan tisse i dusjen uten og gråte. Og det som har hjulpet best er faktisk grønnsåpebad! Lenge leve!!! hehe....Får jeg det her igjen så kommer jeg virkelig til og havne på mentalsykehus..hehe. Vet det blir folk av 17 mai babyer også, men jeg gikk glipp av 17 mai i år pga jeg jobba, så jeg hadde gleda meg til og se på tog og være sammen med sønnen min, men er jo ikke sikkert ho kommer på 17 mai. =) Godt nytt år=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå