Gå til innhold

uff jeg føler meg utakknemlig,men

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er bare at jeg får rett å slett "skrot" av moren min til jul!!Hun har kjmpedårlig råd og har det ikke så lett så hvert år takker je ghøflig å sier jeg liker gaven for jeg vil ikke såre..De siste 6 årene har jeg sagt at hun ikke trenger kjøpe bursdagspresang ,dels fordi jeg vet hun har dårlig råd,og dels fordi jeg vet at det bare er tull hun gjir å da tenker jeg som så at hun kan spare de 50 kr eller 100 til mat til seg selv(hun er alkoholiker så det går jo i det).

Men nå tok det kaka syntes jeg ,da jeg for 4 uker siden fikk en datter å hun hadde pakket inn 4 gaver med rett og slett tull som jeg lurer på om hun har funnet /fått/eller hentet på frelsersarmen !Det er ingenting jeg kan bruke til noe,det er ikke barnevennnlig,og ikke pent som jeg evt kunne brukt til pynt.Ialle år har jeg spart på disse gavene ,men er lei av å ha poser på loftet med tullball,men har ikke hjerte til å kaste det.Å det er virkelig IKKE noe å gi til noen andre heller..

Hva hadde dere gjort?Skal jeg si noe til henne?Ble nesten litt irritert denne gangen faktisk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke. I jula blir jeg en ekstra følsom person, og jeg tenker at hun gjør ikke dette for å irritere deg. Hun er som du sier alkoholiker og de er de mest selvsentrerte folka som fins. Skjønner det er vondt for deg, men tror nok ikke jeg hadde sagt noe til henne. En gave er en gave uansett.

Skrevet

Kanskje det er best å ikke forvente seg noen ting av henne fra nå av, så blir det litt lettere å forholde seg til dette.

Skrevet

Nei det er jaggu ikke lett,men jeg forventer absolutt ingenting av henne sån sett..

Men hva gjør jeg med gavene?Er en sånn som aldri kaster gaver,men lurer på om jeg skal revurdere den tanken når det gjelder disse gavene..

Nå som jeg har fått min egen datter ønsker jeg å skape ett ryddig og harmoisk hjem(noe jeg aldri hadde)og de gavene jeg får av henne blir bare liggenes i ett hjørne i en pose for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det og som jeg skrev tidligere,det går ikke ann å gi bort!!

Skrevet

Da sender du dem med i posen med klær og utstyr til Ukraina neste gang det er innsamling:)

Skrevet

har hatt samme problem med svigers...og løst det ved å snakke med henne.. min sønn fikk rosa sparkebukse med flekker på og hull i...og brukte tåteflasker...brukt til cola så de var blitt helt brun-aktige i fargen... vel jeg snakket med henne og fortalt på en pen måte at det er mye bedre å ikke få noe..kanskje hun kan bake eller bare kpmme på besøk... unga trenger jo ikke få gave da...

hun har forstått..og sluttet å gi gaver... takk og lov for det... men hun tar gjerne med kake eller annen bakst...

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...