Gjest Skrevet 24. desember 2009 #1 Skrevet 24. desember 2009 For snart 14 dager siden fikk jeg store flekker med utslett på magen. Jeg tok det opp med jordmor og lege. Jordmor trodde det var histamin, men hun ville få legen til å se på det. Han så så vidt på det inne på en undersøkelsesrommet. Lyse var dempet, så han kan ikke ha sett mye. Mente det var unødvendig å ta blodprøver. Ei uke etterpå var jeg hos fastlegen og da hadde jeg fått litt utslett lengre opp på magen og under brystene. Det var mer røde prikker. Hun mente det ikke var svangerskapskløe og jeg vet jeg burde stole på henne når hun sier det. Det har ikke blitt tatt noen blodprøver. De siste nettene har jeg fått mer utslett. Det er områder med røde prikker. Jeg har fått de på armene (spesielt overarmene), på brystet, på lårene, øverste del av magen, litt nederst på ryggen og litt på rompa. Det klør kun når jeg er varm. Jeg blir lett klam og svett, og da kommer kløen snikende også. Det bruker å hjelpe og ta en kald vaskeklut og stryke over område som klør. Jeg klør av og til i hendene. Der fikk jeg noen hvite prikker, som jeg klarte å klø i stykker. Det jeg lurer på er, hvordan var deres svangerskapskløe? Hvordan så det ut? Fastlegen snakket om at dersom det var svangerskapskløe, så ble det merker etter hvor jeg hadde klødd, men ikke utslett. Jeg har også vært mye tørrere i huden en vanlig. Det er 3 uker igjen til termin.
2 prinser i huset Skrevet 24. desember 2009 #2 Skrevet 24. desember 2009 hei hei. Jeg har klødd i begge mine svangerskap. Går på medisiner pga dette nå - har den farlige varianten. Jeg har ingen utslett noensted. Kun kloremerker etter hvor jeg klør. Synes nesten det høres ut som varme utslett, jeg? hvertfall siden du også klør verre på utslettet når du blir varm og klam? Og siden kalde kluter/omslag lindrer. Her lindrer absolutt ingenting, kun xylokain salve (bedøvelses krem) i korte perioder. Håper du finner ut av hva dette er. Aldri noe gøy å gå slik og bekymre seg! Masse lykke til..
turbomamma-til snart 3 Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 synes det høres ut som atopisk eksem--- det kommer ofte når man blir varm og klam. prøv å unngå ull, smør deg med nøytral olje; oliven eller babyolje uten parfyme , evnt feit krem som deocobal og ta på bomullstøy. Det klør også før det kommer eksem fordi huden er så tørr....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå