Anonym bruker Skrevet 24. desember 2009 #1 Skrevet 24. desember 2009 Jeg skal til legen på 6-ukers kontroll rett over nyttår. Hva skjer der egentlig?
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2009 #2 Skrevet 24. desember 2009 Noen tar GU, andre ikke. Snakker litt om fødsel og prevensjon:)
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2009 #3 Skrevet 24. desember 2009 Snakket om fødsel og prevensjon. Sjekket blodprosenten som var lav etter fødsel. Ingen GU, det er ikke rutine lenger. Jeg ble klippet og sydde mye, men følte meg fin 6 uker etter fødsel, så da var det ikke nødvendig med sjekk. Det er heller ikke rutine med GU lenger.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2009 #4 Skrevet 24. desember 2009 Det lønner seg å ta en GU, når du først er hos legen. Fordi det ofte forekommer celleforandring under svangerskapet, så det vel greit å få sjekket at alt er i orden...
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2009 #5 Skrevet 24. desember 2009 Om du vil ha GU må du si fra enten på forhånd eller med en gang du møter legen. Jeg har bedt om GU begge ganger. Ellers ba jeg de sjekker jernlageret(ferritin) og vi snakket om prevansjon. Etter andre fødsel tok jeg undersøkelsen 9 uker etter fødsel og satte inn hormonspiral.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå