Gå til innhold

Dritkjip mann jeg har..............


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og er skikkelig lei meg.

Aleine.

Mannen min? Jo han sitt no innpå datarommet. Og kjører bilspill eller noe som vanlig.

 

Vi tilbringer IKKE EN ENESTE kveld sammen. Når vesla er i seng da går han på datarommet og sitter der til jeg stikker huet inn og sier god natt.

 

Jeg leser altid en bok til vesla i sengen, og hun vil gjerne at pappa også skal være der og høre. Og hen er der, men han sitter på en krakk og sover............så interesert er han............

 

På dager vi har fri, på helger, og sånn, eller som i dag, da tilbringer vi i og for seg frokosten sammen, forde jeg VEKKER han og på den måten får han opp. Men etter frokosten, så sier han som regel, nei nå skal pappa lese nyheter.........og han stikker inn på datarommet og leser nyheter i 2 timer..... og han leser ikke vg lissom, nei da, det er IT nyheter.............

 

Forbanna nerd.

 

Ja jeg er bare så drit lei av at vi ALDRIG kan ha en kveld sammen. Han liker jo ikke det samme som meg på tv, jeg kan godt se noe på discocvery for eksempel, for å tilbringe litt tid med han, men han kunne ALDRIG ha sett for eksempel, greys anatomy, tore på sporet, eller klassefesten, eller korslaget sammen med meg, eller, hvis han tvinger seg til å sitter her mens det står på, da sovner han...........ja jævlig artig da....

 

Tidligere i kveld sa jeg til han, "sorry vennen for at jeg er litt hissig, premenstruell vettu, men gi meg en flaske vin så blir jeg bli igjen.........."

 

Men hva skjer` a??

Jo hvit-vinflaskene ligger gode å varme i vinstativet sitt, jeg sitter her ensom, og han, han har drukket 2 pils, og en wiskey innpå datarommet.....

 

Han var innom stua for å kysse meg på panna i sta.... "ååå, sitt du er å ser gammal musikal du da?" (ser grim og gru på tv)

Ja, sier jeg, du sa no su skulle komme inn hit i sta, men du kommer no ikke svarer jeg.............

Hva gjør han?

Sier "sorry vennen" og går inn på kjøkkenet, skjenker seg en wiskey, og tar en øl ut av kjøleskapet, og går inn på datarommet igjen. Og nå hører jeg han sitter å snakker med kompiser på nett, med sånn øreklokker og microfon, og så kjører de bil sammen....haha, han hauker og flirer....

 

Og her sitter jeg og føler meg forlatt og sur.........

 

Og hva skjer i natt?

Jo han kommer krypende og begynner stryke på meg og vil gjerne ha sex.

Nei, jeg håper 4 åringen vår kommer inn i vår seng i natt, for da avviser jeg han kontant..........

 

Det er så kjipt når han overhodet ikke er interesert i å tilbringe en kveld sammen.........

 

Er detjeg som er rar?

 

Tilbringer dere kvelder sammen?

HVA gjør dere på da?

 

Er det bare her i huset vi ikke liker det samme på tv?

Jeg kan "late" som om det er ålreit å se ett program på tv, for hans skyld.........men dersom jeg "tvinger" han til å sitte her, for min skyld, sovner han bare..........

 

Herregud.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Jeg vet ikke, men jeg er singel og han høres ut som eksen min. Jeg er glad for jeg er singel nå og slipper med sånne problemer, og sørger for at jeg ikke finner meg en mann som ham igjen.

Skrevet

Vi er litt opp og ned der egentlig.Noen ganger sitter vi ved hver vår PC,noen ganger ser vi på TV sammen..men nå liker jo vi noe av det samme da....men absolutt ikke alt.

 

Vi kan se en film sammen,massere føttene til hverandre..bare kose oss i hverandres nærvær.Elsker å være sammen med mannen min jeg.

 

Forstår godt at du syns du har en dritkjip mann,hadde min vært sånn ville jeg syntes han var dritkjip også og særlig hvis han kommer etterpå å ymter frempå om sex..hva er det da.

Hadde ikke trengt noen 4-åring for å avvise han,hadde gjort det allikevel.

 

 

Skrevet

Min mann og jeg er ganske forskjellige og har ganske forskjellig smak. Men vi finner frem til noe vi begge liker. Vi liker å se serier, og da ser vi noen episoder om kvelden når ungene er lagt. Sitter sammen i sofaen, i armkroken og ser på serien vi holder på med akkurat da. Noen har vi kjøpt, mens andre streamer vi.

Feks; mannen min ville gjerne at vi skulle se filmer sammen. Men der har jeg en slags dysleksi, jeg detter fort ut av handlingen og kjeder meg. En episode varer kortere, så jeg klarer å henge med.

 

Stort sett sitter vi sammen og ser på noe sammen. Men vi har kvelder hvor vi sitter med hver vår laptop også ;-)

 

Så mitt tips er; hva med en serie? Noe som fenger dere begge?

 

Skrevet

Vi har dataene i stuen, hvis ikke tror jeg det hadde blitt mye alenetid, ja! Men vi sitter begge med datamaskinene i stua, og ser på tv innimella :)

Skrevet

vi er stortsett sammen... han med en muncholm jeg med en cola eller te... vi skravler leser ser tv... eller lignende..på natten har jeg minsten og da sitter jeg litt på data... han står tidlig opp med resten av barna...og ser litt på data da=) vi trives svært godt i hverandres selskap..

 

uansett skjønner godt du føler deg ensom...snakk med han ... kanskje det hjelper.. hvis ikke vel vurder om det er slik du ønsker å ha det

Skrevet

Jeg & min mann hadde det slik før!

Men på den tiden, brydde jeg meg ikke såååå mye om det. Eller dvs, jeg ble såret fordi jeg følte jeg var null verdt i forhold til pcspill og online kompiser.

Men jeg sa ikke noe på det, tenkte at han fikk kose seg.

 

Til den dagen han var utro, og jeg stakk fra han.

Da tror jeg han plutselig våknet opp fra boblen sin og så hva han egentlig drev på med. (nei nå sier jeg ikke a du må vente til han er utro, men til han en dag fatter at du faktisk ikke takler dette mer)

For når han først var utro, ble jeg så utrolig bitter på meg selv for at jeg hadde latt han drive på slik han gjorde.

jeg tok meg av barna, huset og alt det... Mens han satt på dataen.

Jeg lot han styre på, fordi jeg elsket han så inderlig høyt.

Men den dagen han var utro, og i tiden etter så jeg selv at det var jeg som hadde funnet meg i altfor mye.

 

Jeg hadde rett & slett vært den "perfekte" lille "konemoren", som trippet rundt i huset og gjorde alt, hadde masse sex (etter datatiden) og lot han styre på.

 

Men når han plutselig så at jeg finner meg ikke i det mer, har han forandret seg!

Ja, såklart får han spille nå også og kose seg med kompisene på nett.

Men han skal delta like aktivt i familien som meg, og vi har kosekvelder SAMMEN.

 

Så kanskje du bør vise han at nok er nok? :))

Skrevet

Ser nå at svaret mitt ble fullstendig rotete.

 

Det jeg vil frem til er at du bør ikke finne deg i det, når du ikke er lykelig slik.

Jeg fant meg i det, fordi jeg ville at HAN skulle være lykkelig.

Jeg var typen som gjorde alt for at min kjære skulle ha det bra, og for mye er nok ikke positivt tror jeg.

 

Ta deg en skikkelig snakk med han, ikke gi deg før han fatter at nå er det faktisk nok!

Dere skal være 2 om alt ang familien. Dere 2 skal tilbringe tid sammen, men også fra hverandre såklart.

Men han skal ikke ha det som om han bor sammen med mamma'en sin enda, hvor alt blir servert på sølvfat og han kan gjøre som han vil.

Han må også jobbe for at HELE familien (dvs DU er en del av den vettu) skal ha det bra sammen.

Om han da tilbringer en kveld med deg i uken, hvor han ser på en serie som han egentlig ikke liker... Så har det mye å si for DEG, og forholdet deres.

Og for at dere skal fungere sammen, må dere begge ta & gi. Enkelt og greit.

 

Skrevet

Akuratt som å beskrive livet med min X....

 

 

 

Nei, det der fikk jeg nok av, og kasta han ut, versegod å sitt i eget hus på datan, jeg klarer meg fint alene...

 

Har ikke angra et sekund!!!

 

( vi har 3 barn, og var gift i 10)

Skrevet

00:52

 

Prøvde du å endre det, eller fikk du bare nok en dag?

Skrevet

Jo hadde mang en samtale oppigjennom åra, og det kunne gå bra i noen uker igjen, men så glei vi fra hverandre igjen!

 

Jeg kjente at jeg ikke var lykkelig lengre, og ikke ville kaste bort livet mitt på å gå ¨irettesette, samt minne han på...

 

Det går jo ut over både humør og det mer..

 

Jeg følte tilslutt bare avsky, og fikk nok ja..

Skrevet

Jo hadde mang en samtale oppigjennom åra, og det kunne gå bra i noen uker igjen, men så glei vi fra hverandre igjen!

 

Jeg kjente at jeg ikke var lykkelig lengre, og ikke ville kaste bort livet mitt på å gå ¨irettesette, samt minne han på...

 

Det går jo ut over både humør og det mer..

 

Jeg følte tilslutt bare avsky, og fikk nok ja..

Skrevet

Jo hadde mang en samtale oppigjennom åra, og det kunne gå bra i noen uker igjen, men så glei vi fra hverandre igjen!

 

Jeg kjente at jeg ikke var lykkelig lengre, og ikke ville kaste bort livet mitt på å gå ¨irettesette, samt minne han på...

 

Det går jo ut over både humør og det mer..

 

Jeg følte tilslutt bare avsky, og fikk nok ja..

Skrevet

Ja, ser den!

 

Utrolig at noen kan velge pc'en fremfor familien.... :(

Skrevet

Vi kan også ha enkelte sånne kvelder, der han sitter på nettet og chatter, hører på musikk, eller spiller spill. Mens jeg sitter i stuen og er halvsur og føler meg veldig alene (faller ofte sammen med en spesiell periode hver måned..) Men som regel spiller jeg sammen med ham, og vi har det morsomt sammen..

 

Vi har funnet ut at Battlefield2 har skapt våre vakreste stunder sammen..hehe :) Syns det er litt godt å være litt kompisen hans også, og ikke bare kjæresten, vi "high five'r" når vi greier noe vi har planlagt, jeg sier "bullseye" når jeg treffer et mål med en rakett..osv..hehe Høres sikkert helt idiotisk ut, men det får oss til å slappe av sammen, og etterpå koser vi oss i sofaen med en serie på TVn..

 

Jeg ser for meg at om jeg ikke hadde likt å spille/bruke pcen selv, så hadde jeg ikke greid å være sammen med en som bruker så mye tid foran skjermen, så jeg skjønner godt at dette kan skape konflikter i mange hjem!

 

Når vi skal velge filmer derimot har vi større problemer.. Han elsker krigsaction og sci-fi.. Jeg liker rå bilscener og thrillere.. :) Jeg sovner som regel når han velger film.. :)

Skrevet

Hm, skjønner godt du blir lei. Mannen min spiller lite/ingen ting spill, og er generelt lite på dataen, men han jobber innmari mye, og sitter ofte på kontoret her hjemme om kveldene. Det har jeg imidlertid forståelse for, det er jo der vi har vår hovedinntekt. Vi ser lite på tv, ingen ting fast, annet enn gullrekka på nrk og senkveld, og det er vi helt enig om!

Skrevet

 

Awww slik var mannen min og... satt mye å¨datarommet og spilte fotballspill....

 

Så fikk jeg min egen data og satt mye på den til tider, men det likte ikke mannen min.. Da fikk han mine foreldre til å snakke med meg om at jeg var pskisk hekta på data osv, Det førte jo til krangel mellom meg og mine foreldre, meg og min mann...

 

Var flere ganger fristende til å hoppe i havet...

 

Nå er det heldigvis over... Nå har vi kvelder vi sitter på hver sin laptop (sitter ved siden av hverandre) samtidig som vi prater osv...

Noen ganger ser vi på tv sammen, noen ganger finner vi på å ta oss en tur ut for å treffe folk :-)

Skrevet

Huff, det der høres tragisk ut... :-(

 

Vi kan ha det lignende, men kun i perioder.

 

Vi har som fast regel at vi spiser middag sammen, ved spisebordet, og da er tv'en av. Da prater vi løst og fast om dagen vår og så rydder vi opp sammen etterpå og sitter litt i sofaen etterpå.

 

Ut over kvelden så sitter gjerne mannen på dataen på kontoret og holder på med sine ting, mens jeg holder på med mitt oppe på stua. To-tre kvelder i uka så ser vi på noen serier som vi laster ned (det er jo bare kjipe ting på tv...) eller på film. Lørdagskveldene spiser vi middag og ser film og spiser snop :-D

 

Men det å sitte og snakke sammen, det skjer sjeldent egentlig. De fem minuttene i senga før vi sovner er gull verdt, sammen med middagspraten. Noen ganger kommer det et faktaprogram/dokumentar på tv som vi kan se sammen, for det liker vi begge to! Og om jeg får han til å sette seg ned sammen med meg, som da vi pakket inn julegaver, så kan vi ha det veldig koselig i lag. Men som regel gjør vi hver våre ting.

 

Når jeg er hjemme nå, så får jeg oppfylt min kvote med alenetid, men det gjør ikke han! Jeg er jo alltid her! Så at han har behov for å være for seg selv forstår jeg veldig godt! Jeg er glad for at vi har en grei balanse på det og for at han hører på meg når jeg sier "kan du ikke avslutte det spillet nå og komme opp på stua?" (selv om jeg må komme med et alternativ til hva vi kan gjøre sammen da, han gidder ikke sitte å se i veggen sammen med meg og det synes jo jeg er kjipt også)

 

Dere må nok ta en skjerpings på kommunikasjonen! Han forstår ikke dine behov sånn som du snakker til han, det er jo tydelig på svarene hans. Og du ser kanskje ikke hans behov? Kanskje dere kan bli enige om noen kvelder med fellesting, eller at han deler opp kvelden litt. Og husk at du må finne på noe for deg selv også! Kanskje du kan finne en hobby som gjør at du må ut av huset på kveldstid? (det tvinger jo han til å ta tak i ting!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...