Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knøttet på 3 1/2 mnd fikk pupp og la seg kl 19 i dag. Han våknet for mer pupp klokken 20 og 21, og nå sitter jeg bare å venter på at han skal våkne igjen... Sånn var det i går også!

Han spiser vanlig på dagtid.

Er dette en merkelig form for økedøgn, eller har jeg plutselig veldig lite melk om kvelden??

Fortsetter dette, må jeg vel fram med grøtsleiva når han bikker 4 mnd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Det er i hvertfall vanlig med økedøgn rundt 3 mnd alderen, så det kan jo være det, men noen dager vil de ha mer, andre mindre.. Det er aldri en 100% fasit på hvor ofte en baby vil ha pupp. så lenge han legger på seg ok så trenger du absolutt ikke å gi grøt ved 4 mnd.

Skrevet

Kan det være økedøgn da når det bare er om kvelden han ikke får nok?

Han legger på seg godt, ja, men storebror fikk grøt ved 4 mnd nettopp fordi han var så stor!

Vel, det går seg vel til. Takk for svar! :)

Skrevet

Vanlig at de begynner å tulle litt om kvelden rundt 4 mnd alder.

Det lureste er å holde ut de dagene det tar til melken tar seg opp igjen.

Dersom du ikke orker/ ikke blir bedre kan du begynne med mme til siste måltid på kvelden. De fleste babyer holder seg mett lenger på mme enn mm.

Når det er sagt så er det helt vanlig å ha mindre melk på kvelden enn ellers på dagen også.

Men husk på at hvis du først begynner med mme på kvelden så blir babyen vandt til det fort....

Lykke til:)

Skrevet

Jada, for det er vanlig å ha mindre melk på kvelden, så da krever de ofte litt ekstra rundt økedøgnene. Om du vil gi han grøt rundt 4 mnd, så gjør du det. Alt etter hva som passer dere best.. Men hold ut i det lengste, det er jo så mye bedre for de små magene å vente litt med fast føde, men ikke slit deg ut. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...