Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #1 Skrevet 23. desember 2009 En i familien: "Kanskje dere skulle passe på prisen på gavene i år så dere ikke gjør forkjell. x og x blir lei seg dersom de forskjelsbehandles vet du..." Og forhistorien: Gutt på fire år fikk i julegave av oss i fjor noe legogreier til kr. 600 Jente på 1,2 fikk en fisher price leke dings til 450 Mammaen deres kom med utsagnet ovenfor. Og til info, så husker jeg ikke hva gavene kostet, men det kunne hun informere meg om. "Den som ... fikk kostet 450 og den som ... fikk kostet 600" Så hun har tydeligvis vært og sjekket prisene på gavene. Ærlig talt. Kan man ikke gi det man vil? Jeg kjøpte da det jeg kjøpte til gutten fordi det var noe han ønsket seg. Jenta var liten og ønsket seg noe spesielt, så jeg fant noe jeg syns var passende. Visste ikke at barn på 1,5 og 4 år visste priser på leker og ble lei seg dersom det var forskell i pris. Greit nok om jeg hadde brukt 1000 på ene og 100 på andre on ungene var så store at de selv så forskjellen, men, nei, jeg syns dette var ganske tåpelig. Og ble faktisk litt småirritert.
millie+2klumper Skrevet 23. desember 2009 #2 Skrevet 23. desember 2009 hehe, det var en UTROLIG TEIT kommentar av denne mammaen. Er det en vennin ne el familie dette her? helt utrolig hva folk kan lire av seg altså.. Men gud hvor dyre gaver du kjøper til folk da? Men men, det er jo opp til deg:)
millie+2klumper Skrevet 23. desember 2009 #3 Skrevet 23. desember 2009 Oki. Så no at det sto at det var en i familien;)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #4 Skrevet 23. desember 2009 Ja, det syns jeg var frekt sagt. Ungene merker ikke dette. Kun de voksne. En prøver som regel å finne i samme prisklasse til søsken, men noen ganger blir det ikke likt fordi tingen helt enkelt koster ulikt. Jeg tar bare sånn noenlunde på prisen, og noen ganger blir det litt forskjell. Jeg tenker mer på at de får litt samme type gave; enten leker eller klær til alle i samme søskenflokk. Slik at den som får klær ikke føler seg satt utenfor fordi den andre får leker. Blir det forskjell i år, så får du legge mellomlegget i en konvolutt til den som får gaven med minst pris. Og skrive et kort til mor i den, hvor det står at "nå er det helt likt". Ta gjerne med 50-øringen om det trengs;)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #6 Skrevet 23. desember 2009 heregud så teit ja. Og er jo bedre om den eldste da får dyrere enn en på 1 år da. Og dessuten,man kan jo få kjøpt masse på tilbud og, ikke alltid lett å ha riktig pris. Viktigere med tellinga på gavene enn på prisen.
Gjest Skrevet 23. desember 2009 #7 Skrevet 23. desember 2009 Hahaha, da håper jeg du komplimenterte ungene hennes for å ha begrep om pris i den alderen. Det var jammen ikke dårlig!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #8 Skrevet 23. desember 2009 Ja, med en slik uttalese er hun på feil villspor...
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #9 Skrevet 23. desember 2009 ÆSJ, for ei utakknemmlig kjerring! du skulle ikke ha gittbort så dyre gaver!!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #10 Skrevet 23. desember 2009 Uforskammet og frekt av henne! Hadde ikke giddet å gi gaver til noen som er så utakknemlige og smålige, men det er jo barna det går ut over så det er jo dumt.. hadde bedt henne skjerpe seg hvis hun ville ha flere gaver fra dere!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #11 Skrevet 23. desember 2009 I år var det 29kr. forskjell på gavene jeg har kjøpt. Kanskje jeg skal gjøre som hun over foreslo, legge 29kr. i en konvolutt, sånn at hun får mellomlegget. Ellers så har jeg kjøpt et sånt sett med ildfaste rosendal former til henne, og konjakk til mannen hennes. Mannen min foreslo at vi burde fjerne en av formene fra pakken, sånn at vi ikke gjør forskjell på henne og mannen, hehe, kommer nok ikke til å gjøre det da men:p
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2009 #12 Skrevet 24. desember 2009 Herregud!!! Forventer hu at du skal kjøpe det samme til en 1 åring som til en 4 åring?? Har selv barn på 3, 6 & 9 år og selfølgelig prøver vi å gi samme prisklasse, men det er jo ikke alltid lett... Og ungene bryr seg heller ikke om hvor mye den tingen koster, men de er glad de får en gave.. Neste jul har jeg en baby på ca 9 mnd, så hu får ikke i samme prisklasse som de 3 eldste, og hu er for liten til å skjønne noe og da...
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2009 #13 Skrevet 24. desember 2009 Hå hå, BARNA blir "lei" seg, ja!!! Da må det være noen ekstraordinære barn hun har, som har begrep om priser i den alderen! Eller er det mine barn som er dumme, kanskje, for mine gutter på 9 og 4 er storfornøyde uansett:) Storebror ønsker seg dyrere ting, så det blir brukt mer penger på han, mens lillebror har flere gaver og åpne, og synes selv at han er kjempeheldig. For en smålig kjerring som i det hele tatt får seg til å sjekke prisene, og til og med sier noe om det til deg, herregud! Er enig med mannen din, fjern en form fra pakken hennes!
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2009 #14 Skrevet 24. desember 2009 JO det var meget frekt!!! hun kan være glad for at barna får noe i det hele tatt!!!!!!! desutten er det innholdet som teller.. og prisen på ting står ikke alltid i forhold til gjenstanden..så det så!! og det er innholdet som barna sammenligner dersom de i det hele tatt sammenligner noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå