NostraStoria Skrevet 23. desember 2009 #1 Skrevet 23. desember 2009 Når kjøper dere tåteflasker? Lurer og på om hvor stor forskjell det er på de flaskene som gjelder fra 0 mnd og de som gjelder fra + 1mnd? Har kikket litt på matbutikken i dag, men de har ikke til de minste babyene.. Ikke er det sikkert at jeg kan amme heller, så bør kanskje ha noe i bakhånd!
hønny-bunny Skrevet 23. desember 2009 #2 Skrevet 23. desember 2009 Kjøper i butikken jeg,ikke store forskjellen,bare hvor fort melken kommer ut av tuten(antall hull) Jeg har kjøpt inn,skal ikke amme denne gangen heller(3 mann)Nan og alt er klart:-))) Husk maltekstrakt så de ikke blir trege i magen,liten t-skje i hver flaske
NostraStoria Skrevet 23. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2009 Maltestrakt bruker du med mme? Pga en operasjon jeg har hatt så kan jeg belage meg på at jeg ikke får amme. Kjøpte du ny tut hele tiden da? Ser det byttes nesten fra mnd til mnd! Kan jeg og spørre hvor mange flasker en trenger? Hehe, beklager, har ikke peiling på dette her!..
Tremo Skrevet 23. desember 2009 #4 Skrevet 23. desember 2009 Kan ikke bidra med noe råd, da jeg har vært heldig og fått til amming begge gangene, og håper sterkt på at det skal gå også denne 3. gang. Men, en veninne av meg har brukt flaske og mme til begge sine, og hun har sagt denne siden skal være ganske bra: http://www.flaskeposten.org/
hønny-bunny Skrevet 24. desember 2009 #5 Skrevet 24. desember 2009 Ja,maltekstrakt i hver flaske,så holder det magen fin,du merker når du må skifte smokk,er det for mange hull klarer de ikke svelge unna fort nok,og etterhvert så blir de utålmodige,når de synes det går for sakte,altså ny smokk med mere hull. Den lille kommer til og gi deg klare signaler på det. Det viktigste med flaskene synes jeg er at de er lette og ta fra hverandre og holde rene,ikke masse deler og stasj. De som blir solgt i vanlige butikker,Kiwi,Meny etc funker helt fint. Lykke til og ikke la deg skremme av alle som synes amming er det eneste rette,mine to har nesten ikke sett en pupp,siden fødselen,begynte med mme på barsel,fikk litt råmelk av meg i tillegg. Og er de friskeste i barnehagen,ingen allergier el.Og har fått like mye nærhet og kos for det
Myy Skrevet 24. desember 2009 #6 Skrevet 24. desember 2009 Jeg ble så nyskjerrig at jeg må bare spørre.. Kan dere ikke amme eller vil dere ikke? (trenger ikke svare om dere syns at jeg ikke har noe med det!) hehe.. Også må jeg spørre dere om enda en ting. Hvis noen kan svare på dette da; hvordan fryser man ned morsmelk? I tåteflasker?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 24. desember 2009 #7 Skrevet 24. desember 2009 de finnes slike begere fra avent som er beregnet for nedfrysing av morsmelk. Selv skal jeg mest sansynlig ikke amme, jeg klarer bare ikke tanken på å amme engang. å så syns jeg det var ufattelig greit med flaskebarn. vet at det helt sikkert er det beste å amme. For meg så er det mye viktigere at både jeg å barnet koser oss, det vil ikke jeg klare om jeg ammer.
hønny-bunny Skrevet 24. desember 2009 #8 Skrevet 24. desember 2009 Jeg ble alvorlig syk etter førstemann,mistet all melken og ble satt på medisiner som gjorde at jeg ikke kunne amme,de få dagene jeg ammet,var det sårt vondt og jævelig,og ungen bare gråt for han fikk sikkert for lite mat. Etter flasken kom inn i bilde,var han mett,fornøyd og sov ganske fort gjennom natta,med nr 2 viste jeg at jeg skulle på de samme medisinene og hadde ikke tenkt og amme,ble utsatt for et skrekkelig press på barsel om pupp,var helt grusomt,og selv om jeg fikk andre medisiner som gjorde at jeg kunne amme,valgte jeg flaske. Har denne gangen bestemt meg for flaske,og litt pupp hvis det er ok,men gidder ikke og sitte med såre pupper og gråte om natta med en unge som ikke får nok mat. Så jeg er mme-fan og synes ammepresset er helt hårreisende
NostraStoria Skrevet 24. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 24. desember 2009 Jeg risikerer at jeg ikke kan amme pga en brystreduksjon, dvs at det ikke er sikkert at jeg får ut noe melk i det hele tatt. Men det må jeg jo bare ta som det kommer. Ikke opp til meg dessverre. Uansett, så syns jeg ikke en skal rynke på nesen av de som ikke greier det av andre grunner. Det er utrolig vanskelig å finne fram i den jungelen som er av flasker og det som hører med, kjekt med tips! Enda noen uker igjen nå da, hehe.
GuttemammaTilTo Skrevet 25. desember 2009 #10 Skrevet 25. desember 2009 jeg hører til på bli gravid nå, men har en gutt på 15mnd som jeg delvis ammet de 3 første mnd. han har stort sett fått flaske og det har gått strålende! han hadde kolikk til han var 4mnd og greide ikke drikke av pupp da han vred seg og sprella av magesmerter noe som resulterte i at han stadig ble avbrutt og skrek, da ble det heller ikke nok produksjon av melk hos meg. så for oss var det best å flaskemate, gutten vår fikk mye lettere i seg den melka han skulle ha, mindre magesmerter og mer nattesøvn på alle. så lenge man har litt planlegging og rutine på melkeblanding hadde jeg hatt null problemer med å gjøre dette om igjen! Da gutten drakk melk på sitt meste blandet jeg ferdig melk og satt i kjøleskapet for et døgn, slik at jeg bare kunne tømme på flaske og varme når gutten var sulten, enkelt og greit! (selvom jeg vet at man aller helst skal blande og lage melken rett før servering, er ikke dette så enkelt alltid når barnet plutselig er sulten og skriker etter melk og du må koke vann, blande og kjøle ned igjen). jeg planlegger å amme nestemann så sant det lar seg gjøre, men kommer også til å gi flaske ved behov. ammepresset er forderdelig stort, men man kjenner fort på seg selv hva som fungerer best for deg og ditt barn! jeg fikk beskjed på helsestasjonen at jeg måtte bare kutte ut flaska, vel det gjorde jeg ikke og gutten min er sunn og frisk og rask som bare det!! og ikke minst var han fornøyd og mett i magen. jeg kjøpte vanlige flasker på matbutikken og ekstra smukker med mindre hull fra starten. lykke til!
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 25. desember 2009 #11 Skrevet 25. desember 2009 Jeg har vært så negativ til amming i denne perioden jeg har gått gravid... Dette er førstemann.. å jeg kjenner at er det noe jeg gruer meg til så er det nettopp amminga... Er det vanlig å være så negativ til det? vil jo det beste for babyen... men har liksom på følelsen at det bare er stress og uro rundt ammingen...? Jeg klarer ikke forestille meg å slenge ut puppen til enhver anledning, slite med sutrete unge og ødelagte nippler... Kan liksom ikke skjønne at jeg skal gå rundt å være bekymret for at han ikke får i seg nok, å få dårlig samvittighet for at jeg har spist noe galt så han får vondt i magen, pluss det at ikke BF får oppleve det å mate.. når det finnes noe så enkelt som erstatning... Jeg har bestemt meg for å prøve å amme selvfølgelig... men må si at jeg føler meg utrolig teit som i det hele tatt tenker så negativt... Jeg håper jo at innstillinga blir annerledes når han først kommer om ca 10 uker... men kommer nok til å ha flaske og erstatning klar...
Myy Skrevet 25. desember 2009 #12 Skrevet 25. desember 2009 Åjaaa. Nå skjønner jeg. Glad for at jeg spurte, for nå sitter jeg her plutselig mye klokere og med mer insikt Respekterer dere som velger og ikke amme, mye bedre at mor har det bra og trives med matingen, for da har nok barnet det bedre også. Så er det jo veldig fint at det finnes så bra mme og flasker i dag slik at matingen blir kos både for de som ikke kan og ikke vil amme Etter å ha lest innleggene her begynte jeg å tenke over det at det er jo ikke sikkert at jeg får ammet. Men kan jo aldri vite, og dette er mitt første barn. Men jeg har et sterkt ønske om å amme barnet mitt, og har hatt melk lenge. Så håper alt går i orden og at jeg ikke får et kolikk barn som kan få problemer med puppen. Hehe.. (har på følelsen at det kommer til å gå bra, men krysser fingra )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå