Gå til innhold

omgangssyken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med omgangssyken i slutten av graviditeten? Skal i juleselskap der det muligens er omganssyke blandt barna...Har jo ikke lyst til å bli smittet...kommer jo evt til å miste endel energi hvis det blir mange dager med oppkast og diare...men kan det på noen måte sette igang fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har merkelig nok fått omgangssyke i natt (23 dager til termin) og det er grøssssss...Har mer vondt i magen enn vanlig,men tror det er pga brekkinger. Men har hatt mange runder med omgangssyken forrige svangerskapet og til og med seint isv,men fødte på termin dato. Så vet ikke om det kan påvirke fødsels prosessen

Skrevet

Vet ikke om det setter i gang noe, men det må være helt forferdelig å ha det når du er gravid. Hvorfor risikere det?

Skrevet

Jeg kjenner ei som fødte pga omgangssyken.Tror ikke det var noen hyggelig opplevelse nei.. Det kan visst sette i gang. Jeg hadde omgangsyken i uke 35. Det gikk fint, men det var veldig ubehagelig. Snuppa spant rundt og rundt inni magen - tydelig ubehagelig for henne også, og så fikk jeg masse kynnere etter hver spying.

Skrevet

Nå er det vel litt sent å svare på dette, siden det var juleselskap du snakket om, men jeg svarer likevel :)

Jeg hadde omgangssyke 2-3 dager før jul. Det endte nesten på sykehust. Fikk masse kynnere i flere timer, 3 stk på 10 minutter, og vi var flere ganger i kontakt med sykehuset, som ville ha meg inn (fordi det gikk så raskt med nr.1 og pga omgangssyken). Vi organiserte barnepass og pakket bagen. Etter en varm dusj og en times tid i sengen gikk frekvensen ned, og vi så det an hjemme. Og det ble ingen fødsel den natta, heldigvis. Men jeg ville absolutt ikke risikere noe med å utsette meg for smitte.

Skrevet

IKKE utsett deg for det... Er akkurat ferdig med 10 dager diare og sporadisk oppkast og ble innlagt 1 uke med væskebehandling og smertestillende. Helt grusomt..

JEg har termin 22.jan, men omgangssyken har trigget det hele og jeg har nå 2 cm åpning, er moden og avflatet. Det er et resultat av at svangerskapet blir påvirket av tarmen. Legene på obs-posten i Bergen kunne ikke love at jeg holder ut 2009 en gang..

Dessuten er det så utrolig energitappende på toppen av alle andre svangerskapsplager nå på slutten, og etter noen dager uten å kunne holde på mat og drikke så føler man seg i hvertfall ikke rustet til noen fødsel!

Lykke til!! Og håper du unngår smitte!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...