Gå til innhold

Weekendhjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurdere å bli weekendmamma..

Noen som kan fortelle litt om hvordan dette er?

Hvilken støtte får man?

Jeg er alenemamma og bor i stort hus, så har plass. Har en gutt på 5 år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan det er kommer egentlig fullstendig an på hvilket barn som plasseres hos dere og hvordan barnevernstjenesten (om det er de som er plasserende instans) fungerer der du bor.

Man får vanligvis ca 800 kroner døgnet før skatt.

Skrevet

Takk for svar.. Hadde vært kjekt med en gutt på samme alder som sønnen min :-)

Skrevet

Hvis du tenker at du skal ha en kompis til sønnen din så er hensikten din helt feil. Det heter besøkshjem eller avlastningshjem, ikke weekendmamma, og det er oftest barn med svært sammensatte utfordringer. Ikke hvem som helst kan eller bør ta på seg rollen som avlastningshjem for et barnevernsbarn....

Skrevet

Det er ikke bare "barnevernsbarn" som benytter seg av avlastningshjem. Aleneforsørgere, alvorlig sykdom i familie (f.eks. kreft) etc.

Ta kontakt med barnevernet, så får du skikkelig informasjon.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har besøkshjem til mine barn. De er ganske vanlige, men ene har ADHD. De oppfører seg fint når de er der:) Jeg er alene uten annen avlastning, så det er grunnen til at jeg har fått det. Ikke at barna er vanskelige.

Så det er ikke kun barn med vansker. Da er det mer snakk om fosterhjem, og ikke bare besøkshjem..

Det er anbefalt at en ikke har barn som er yngre enn de barn en selv har, om en skal være besøkshjem.

Jeg vet ikke hva en kan tjene, men en får en døgnsum(skattepliktig) og en kan få dekt kostander for aktiviteter opp til en viss sum. Som bading, kino eller lignende.

Skrevet

Hvorfor vurderer du det? Bare nysgjerrig altså ;-)

Skrevet

Jeg vurderer det vel pga. bestekompisen til sønnen min er hos weekendforeldre en helg i mnd. Moren er alenemamma hun og, men helt uten avlastning. Jeg syntes det er et fint tiltak å kunne hjelpe noen som trenger det. Og jeg har jo plass. Jeg har bare et barn og tenker det kunne vært kjekt for han også, å oppleve det å ha "søsken".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...