Gå til innhold

Til dere som ammer barna til de er 2-3år eller lengre...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det jeg har sagt hele tiden! Rekner med at grunnen til at de som ammer så lenge ikke svarer på dette- er fordi de nekter å innse at de tar feil!

Skrevet

Tror ikke noe på forskere generelt jeg. bare vanlige mennesker de å.

Vet like lite som oss andre,

Skrevet

19.44- du fant ikke opp hjulet vil jeg tro...

Skrevet

Haha, 19:44- jeg ler av deg.. Håper for din skyld at det vil gå opp et lys for deg snart!

Skrevet

utrolig hvor mye mødre som ikke klarer eller gidder å amme barna sine henger seg opp i!

missunelse ;p

Skrevet

Missunnelig for hva? For at vi så inderlig skulle ønske at barna våre skal behandles som de er babyer når de er 2år?

Og, "henge seg opp i"? Det er forskning. Det er du som motsier fakta, så hvem er det som ikke er helt go' i nøtta?

Skrevet

hehe, signerer 20:25!;) ser ikke noen vits i og amme et barn som kan spise og drikke selv! det er for at moren vil beholde kosestunden med ungen..

Skrevet

Riktig! Det er fordi mammaen vil at barnet(som IKKE er baby lengre) skal forbli baby.. Det blir helt feil..

Hadde barselbesøk av ei venninne av svigermor da mini var nyfødt.

Hun hadde en 3år gammel sønn, som satt å gnudde og tafset på puppene til mammaen, mens hun bare lo og sa "Det er ikke så lenge siden jeg sluttet å amme skjønner du". Da ble jeg faktsik litt kvalm.

Skrevet

det skjønner jeg! hadde blitt det selv.:)

Skrevet

Jeg var misunnelig på de som fikk til amming i 9 mnd, fikk virkelig ikke til mer enn 5 , men storfornøyd med det.

Men når barna går rundt, løper, snakker osv, hadde jeg uansett synes det vært kvalmt. perverst..

Pump heller og gi de på flaske...

Skrevet

ammer de til de er 2 år...syns det er verre ting i verden enn det altså....

Skrevet

Signerer den, 20:43!

jeg mistet melken min etter to måneder, og syntes det var trist. så jeg har ingenting imor amming. men som du sier, når ungen kan løpe rundt osv. da er det ikke nødvendig og slenge fram pattene!

Skrevet

Klart det finnes værre ting enn det, men det var ikke det som var temaet her nå!

Skrevet

glemmer aldri at min nevø klasset på mine pupper når han var ca 8 år....

fikk helt panikk jeg...

noe kan bli litt for naturlig liksom.... puppene mine er MINE og jeg deler dem med dem JEG velger skal få lov...

tenk over det dere som ammer såpass lenge at ungene deres kan finne på å gjøre sånnt på andre damer også...

jeg ble skikkelig kvalm av denne lille gutten jeg netopp hadde blitt tante til... (var ny i familien)

han er en skikkelig fin ung mann nå... men jeg ble veldig provosert, og fikk ham litt i halsen må jeg innrømme... :(

Skrevet

Virker som det er mange her som ikke har lest artikkelen skikkelig! Det står faktisk ikke at det ikke er bra å amme lenge, men det stilles spørsmål ved det. Dette er da to helt forskjellige ting.

Jeg reagerer litt på hvordan flere av de som tydeligvis ikke har ammet lenge svarer. Rakker ned på de som ammer med en "hva var det jeg sa" holdning. I mine ører høres det veldig bittert ut. ....Og jeg er ikke blandt de som har ammet lengst. Jeg ammet min i 13-14 mnd. Men jeg har ingen behov for å rakke ned på de som ammer lenger eller kortere.

Skrevet

Nei, men vi må vel få lov til og si hva vi mener? I likhet med dem som ''rakker' ned på dem som ikke får til og amme mer enn noen få måneder.

Skrevet

Rakker ikke ned på dem, prøver bare å vise at amming over lengre tid ikke er så bra som først antatt! Og blir litt irritert når de motsier fakta, og kaller oss missunnelige..

Skrevet

Og det at de i heletatt stiller spørsmål ved langvarig amming, det sier ikke deg noen verdens ting? Ikke vær så trangsynt nå.

Skrevet

21. 21 :) Nei, det sier meg faktisk ikke noe annet enn nettopp det det står -at det stilles spørsmål ved det. Hva sier det deg?

Skrevet

Tror det kommer eldig ann på hvordan kosthold mor har jeg. jeg fikk tvillinger, ene barnet mitt kunnejeg desverre ikke amme pga spesielle helsproblemer som jeg velger å ikke gå videre inn på fodi jeg helst ikke vil bli kjent igjen. Ammet da det andre barnet hele tiden. pumpet ut til nr to. Etter en stund ville ikke barnet ha melken min lenger og når barnet var "friskt" og jg kunne amme ville det ikke. prøvde alt.

MIN ERFARING:

Da ungene begynte i bhg som 1.5 åringer var barnet som fortsatt ble ammet ALDRI forkjølet eller syk men nr to var alltid snufsete og forkjølt fikk alt som gikk på huset osv...

Og helseproblemene barnet hadde som nyfødt han absolutt ingenting å gjøre med imunfosvaret:) Så det så!

Om jeg får flere barn skal jeg hvertfall amme i to år minst!

Skrevet

Ungen til venninda mi er 2,3 år og ammer fortsatt.

Synes ikke det er noe søtt lenger å se de holde på sånn, og enda verrre om de går inn på¨annet rom å gjør det.

Synes det er forbeholdt babyer, og ikke barn.

Jeg føler at de som ikke vil slutte å amme enten synes det er deilig og tenker at de går lettere ned i vekt osv pga amming, eller at de er redd for slippe barna "fri".

Men tilbake til starten, han til venninda mi har et par ganger kommet bort å dratt ned genseren min for å se på puppene, og sagt ting som : Ikke no melk i puppeluppen din jo. De er så små..... osv.

det var skikkelig ekkelt. Usj,,,,

Fullammet selv i 8 mnd og fortsatte å gi flaske etter det. Da fikk også mannen min tilbake sine pupper etterhvert og ;)

Skrevet

Det ligger ingen forskning bak denne artikkelen, det er synsing fra en person i folkehelseinstituttet. Altså er det ingenting som er påvist.

Det ville vært det samme som om jeg sa "Jeg stiller spørsmålstegn om røyking faktisk er så skadelig som noen vil ha det til" uten å gjøre noe mer utav det jeg lurer på. For en latterlig artikkel.

Og nei, jeg ammet ikke barnet mitt til det var 2-3 år, jeg leste bare artikkelen.

Disse miljøgiftene det refereres til er feks kvikksølv fra fisk og annen sjømat, altså ting man kan "beskytte" seg mot. Dessuten velger jo de fleste å sprøyte inn disse "miljøgiftene" i vaksineform.

Jeg er mye mer redd for Bisfenol-A enn disse miljøgiftene som de ikke vet hva er, ikke vet hvor skadelige eller hva det kommer av. Rett og slett en ekstremt mangelfull artikkel som ikke tilfører noenting.

Enda vil fordelene ved amming veie opp mot ulempene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...