Gå til innhold

Skal dere ha juletre? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ikke ha.

Hadde vi villet ha skog i stua, hadde vi flytta ut i skauen i telt. Og ikke er det noe fint heller. Dessuten så finnes det ikke noe kos i å ha et tre som drysser allerede når julepynten skal henges opp, og som du trør i helt til en gang uti mars. AU !

Dessuten så synes vi at det er helt latterlig å betale 5-600 kroner for en busk som skal være i stua ei uke omtrent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har altfor mange "juletrær" rett utfor stuevinduet, så det hadde vært gratis om vi skulle hatt. Men vi har to stk små kunstige i stedet for. Pga for liten stue og et lite snev av allergi. Like greit å la vær synes jeg da.

Skrevet

Vi har juletre. Det er ikke veldig stort men helt passe for oss. Det kostet ikke mer enn 180kr. Siden jeg kommer veldig i julestemning av å pynte juletreet på lille julaften så var det absolutt verdt pengene

• 4 måneder senere...
Skrevet

Juletre bare i omtrent ei uke?

Jøss, hiver du ut jula med en gang den har begynt du, da, eller?

Juletreet kommer inn lille julaften og pyntes på kvelden. Og jula varer til 20. dag jul, så da blir det 3 uker vi har juletreet i stua. Da synes jeg neimen ikke at rundt 500 kroner er så dyrt for et fint tre. Kjøper du riktig type tre og steller det riktig, så drysser det ikke. Men lite smart å kjøpte tre som er hugd i oktober, da.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Syns det er så koselig å pynte treet på kvelden lillejulaften,åsså blir det en god lukt i huset når vi har fått inn treet.Dere som ikke har tre, hvor gjør dere av julegavene?

Skrevet

Jeg syns ikke det blir ordentlig jul uten juletre, og tassen syns det er veldig spennende med detta juletreet. Så vi skal ha juletre, pluss at tassen får et lite kunstig på rommet sitt.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Vi skal ha juletre. Jeg syns det er utrolig viktig å ha tradisjoner, og gi tradisjoner videre til barna. Jeg er vokst opp med juletre, masse julegaver, julepynd, pinnekjøtt, julesokk, kalender osv. Så dette er noe som er utrolig viktig for meg :)

Skrevet

Vi må ha juletre som går helt til taket. Selv om vi bytter på med ekte og kunstig, kommer ann på om vi blir hjemme eller ikke.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har juletre:) Hogger sjølv i skogen, og er nøye på aklimatiseringa og stell av det, så det ikkje skal drysse. Kan ikkje sjå føre meg jul uten tre, men så har eg vokst opp med det.

Gledar meg alt til morgonen julafta når barna får sjå treet (dei legger det truleg før pyntinga 23.des), det skal bli spennande!:D

Dessuten så hjelper treet til med å rense lufta i huset og så luktar det så godt av det.

Skjønnar at somme vel å ikkje ha tre, men mi julefeiring er heilt uaktuell uten;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi skal ha juletre og det har vi alltid hatt. Vi har plastikk pga allergi. Det er heller ikke så veldig stort, noe vi ikke kan ha pga plassmangel.

Ungene er veldig opptatt av juletreet. De er lei seg over at vi ikke kan ha vanlig tre, men de overlever.

Vi betalte 149kr for juletreet for mange år siden, og det er like fint enda. Det taes frem hvert år, får seg en omgang med hørføneren og støvkosten ute slik at støvet forsvinner. Det samler litt støv selv om det har liggi sammenpakket på loftet ett år.

Vi syns det er veldig koselig med juletree. Når juletreet kommer opp lillejulaften kommer den siste og største følelsen av jul. Det er først da det er JUL i huset, julefreeden senker seg mens ungene pynter, jeg vasker og rydder, julemusikken er på, julekakene og julebrusen står på bordet. Og ikke minst grevinnen og hovmesteren er på tv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...