Gå til innhold

Er så fortvilet!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 6 mnd på vei med 2mann, har en aktiv krabat på 18 mnd hjemme og en mann som pendler til jobb. Utslitt med andre ord...

fikk spm av sjefen om jeg kunne ta noen vakter i jula (jobber i helsevesenet) for 1,5 mnd siden, og jeg sa at jeg kunne dette om det ble tilrettelagt for meg. Jeg jobber ikke fast..har bare jobbet i sommer og før jeg ble gravid med førstemann..Jeg sa også at jeg har et risikosvangerskap (alvorlig svangerskapsforgiftning forrige gang) og at de måtte være klar over at om prøver og ultralyder tilsa at det kom til å skje igjen, ble jeg sykemeldt. Dette var han helt innforstått med. Så sa han at han skullle gi meg tilbakemelding ang vaktene.

Jeg har vært innom jobben en gang siden dette og la igjen en lapp til han om at jeg egentlig ble frarådd å jobbe fra legen, men at jeg kunne ta veeldig tilrettelagte opg om de hadde behov for meg. Har ikke hørt fra han... ergo så tenker jeg at de ikke har behov for meg likevel.

Så ringer de fra vikarkontoret i dag..."Hei! Ser at du skal jobbe i julen, har du anledning til å ta flere vakter i nyttårshelgen...?" Da har altså den tosken av en sjef satt meg opp på seinvakt 1. juledag og tidligvakter 2. og 3 juledag...UTEN Å GI BESKJED!!!

På forrige kontroll spurte legen om jeg var tenkt å jobbe, jeg sa nei siden jeg ikke hadde hørt fra sjefen... i følge legen skal jeg ikke gjøre annet enn å ta det veldig med ro...

Er så LEI meg nå....:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går jo ikke an! Du må jo få beskjed om det! Men du har kanskje gitt sjefen din litt motstridende beskjeder. Vil du jobbe eller ikke? Jeg ville kanskje ha gitt beskjed om at jeg ikke hadde kunnet ta de vaktene fordi jeg ikke fikk vite om de på forhånd, men belaget meg på å ikke få jobbe noe mer der senere.

God jul, uansett! :-)

Skrevet

jeg sa til han at jeg i utgangspunktet kunne jobbe, men at det da måtte være tilrettelagt... jeg ser jo nå i ettertid at jeg brude sagt at jeg ikke kunne jobbe i det hele tatt...

På en måte er det greit å ta vaktene...tjener ufattelig bra disse dagene...men må jo omrokkere og avlyse på alle slags avtaler som er gjort...var jo så innstilt på å ha fri i julen...og mannen min er sint fordi han er så redd for at jeg skal overbelaste meg selv og bli like syk som forrige gang..

HVordan hadde dere håndtert denne situasjonen i ettertid? Vaktene kommer jeg til å ta (men bare fordi at om jeg ikke gjør det så blir det ekstra mye på de andre på jobb)

HI

Gjest Rispondi
Skrevet

Har ikke sjefen din gitt deg beskjed i god tid, er du ikke forpliktet til å ta disse vaktene. Har legen sagt at du ikke skal jobbe vil det jo være idiotisk av deg å gå på jobb. Særlig disse dagene med lite bemanning, og hvis du ikke har jobbet der siden i sommer blir det ikke akkurat mindre stress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...