Gå til innhold

Pusser dere sölvbestikk til i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter akkurat å pusser............:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble brukt i dåpen til tass for fire måneder siden og har ligget i plast siden. Da trenger det ikke pusses. Det anbefales :-)

Skrevet

Nei, skal ikke være hjemme i morgen, og ikke har jeg noe av sølv som trengs pussing heller. Bare smykker. For øvrig håper jeg vi ikke skal spise med sølvbestikk i morgen, for da er jeg førstemann ut på kjøkkenet for å bytte til vanlig bestikk!

Skrevet

Liker du ikke å spise av sølv? Det er jo så nydelig :-)))

Skrevet

Nope, det er alt for mykt så jeg vil heller spise normalt i stedet for å passe på at jeg ikke bøyer det.

Skrevet

bøyer det? Er du så voldsom av deg når du spiser? :-)))

Skrevet

Nei, ikke spesielt, men det er jo så tynt og bøyelig at det er helt forferdelig å spise med.

Skrevet

Mener du det? Det har jeg aldri tenkt på i det hele tatt.. Er det noe spesielt med sølvtøyet du spiser av?

Skrevet

Vet ikke jeg vel. Men har spist av sølvbestikk flere steder og det er forferdelig. Spesielt gaflene.

Skrevet

Ja, gjorde det i går. Det er faktisk en av de få tingene jeg setter pris på å gjøre av husarbeid.

Skrevet

Så koselig at du har sølvbestikk HI!

Julaften er en av de få dagene jeg drar fram det fineste jeg har og gjør meg flid med å lage et flott festbord.

Nå har vi hardangerbestikk, så vi slipper å pusse sølvtøy. Men uansett skal vi vekk i morgen. Får middagsbesøk på 2 juledag da, og har kjøpt nye dekketallerkener og gleder meg til å pynte bordet!

Hadde vi hatt sølvtøy så hadde vi nok gjort pussingen til en sånn koselig fellesting! Når jeg får mannen til å sette seg ned med meg, som f.eks. da vi pakket inn gaver, så har vi det så utrolig koselig!

Skrevet

Jepp. Det går lekende lett om man setter igang litt barnearbeid. Hyggelig er det også, selv om pussemiddel stinker.

Skrevet

Jeg pusser ikke sølvet mitt, bruker det så ofte at jeg ikke trenger det :)

Elsker sølvtøyet mitt og er uendelig takknemlig for at noen har orket å kjøpe dette til meg i alle år :)

Skrevet

Mannen min pusser SITT sølvtøy. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Han stryker også duker og tøyservietter. Han har visst vokst opp i et møblert hjem. He he.

Skrevet

Varmt vann i vaskekummen, brett aluminiumsfolie og legg i bunnen, hell oppi noen spiseskjeer med salt og sleng sølvtøyet oppi..... Er det ikke alt for svart blir det skinnende blankt på få minutter og det er bare å tørke av det ;-)

God jul jenter, jeg lar gubben tro at jeg satt flere timer og pusset sølv mens han julehandlet idag ;-)

Skrevet

Nei, vi fikk et helt sett med bestikk til bryllupet for noen måneder side så det er blankt og fint enda. Den dagen det må pusses kommer det til å ligge i skuffen. Jeg er enig i at sølvbestikk ikke er noe godt å spise med, omtrent som plastbestikk. Satser på at vårt er bedre, har ikke prøvd det enda. Vi har forøvrig hardangerbestikk også, men vi foretrekker faktisk ikeabestikket vårt, det er penere. Hardangerbestikk er like kjerring som sølvbestikk, bare at det er uteliggervarianten til et pent festbord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...