Gå til innhold

Hva synes dere om navnet SØVEIG?

Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynt å smake litt på det og liker det egentlig veldig godt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ops, nå satte jeg kaffen i vrangstrupen her... he he he.. Er det et navn?? hvordan uttales det??

Skrevet

Synes ikke det var noe fint, men det syntes jeg ikke om navnet datteren min har fått heller første gangen jeg hørte det. Men jo mer jeg smakte på det, jo mer likte jeg det.

Men Søveig tror jeg at man må smake LENGE på før man blir vant til det.

Skrevet

Er vanligvis ikke vanskelig når det gjelder nytenkende navn, men dette ble for bondeskautete for min del..

Skrevet

Søveig er et gammelt norskt navn, ikke noe nytenkende navn!

Skrevet

Beklager, formulerte meg krunglete. Mente de som ER nytenkende, enten de velger et gammelt norskt navn eller noe annet.

Men det kan jo være en idé å gi jenta det som andre fornavn, f.eks. Mari Søveig? Så kan hun velge selv hvilket hun vil bruke ettersom hun blir eldre?

Jeg synes det er litt slemt å gi kun gi henne navnet Søveig. Om det er oppkalling, kan dere jo bruke navn som minner? Solveig? Sølje?

Skrevet

Jeg syntes ikke dette navnet var fint men mange navn som blir finere etterhvert som du venner deg til de..

Skrevet

Vi liker godt spesielle og annerledes navn, og det stemmer at det er færre enn tre som har navnet, men det endrer jo ikke på at det er et gammelt norsk navn:). Vi har et uvanlig navn på guttungen vår, og vil ha det samme til minsta. Har vært inne på Ravngunn, Øllegaard, Svanaug og Rønnaug for det meste, men klarer ikke helt å slå oss til ro med noe... Så snubla jeg over Søveig, og likte det umiddelbart. Ser dog at det er overvekt av negative tilbakemeldinger på navnet. Men det behøver vel kanskje ikke være så negativt? :). Da får vi navnet for oss selv, og vi vil ikke ha et som skyter til værs!

Skrevet

Er forresten uaktuelt med to navn.

Skrevet

Er det lov å kalle noen for Øllegaard??

Av de navnene du ramset opp så liker jeg Svanaug best. Eller Rønnaug.

De andre navnene har jeg aldri hørt før.

Liker også gamle navn, men Søveig var ikke helt i min gate nei..

Skrevet

Det går selvsagt, men er nok mest vanlig å skrive Øllegård:).

Skrevet

Syns egentlig ingen av de navna der var fine jeg, heller ganske stygge..

Men det er jo godt at alle er forskjellige da :) Om dere liker Søveig, så gå for det ;)

Skrevet

Øllegård? En gård der de selger øl? Man trenger da ikke å oppfordre til mobbing!

Ellers synes jeg det finnes mange finere norrøne og sjeldne navn

Eir

Ragnhild

Elfrid

Elvira

Eldbjørg

Ranveig

Liv og Inga (nydelige)

Elsa

Hulda

Helma

Vega (er ikke det fint??)

Bergljot

Aslaug

Åsne

Husker ikke hva sønnen din het, men det synes jeg var ganske så kult, faktisk.

Skrevet

Øllegaard er et stødig navn i mine øyne, og jeg tror heller ikke de leder an til mobbing.

Mange fine norrøne navn, men de aller fleste på lista di er utelukka.

Har ei Eir, ei Liv, ei Elsa og ei Ragnhild i familien. Kjenner tre Inga og har et vennepar med ei Vega. Aslaug og Eldbjørg er fine, me ikke noe vi kommer til å bruke. Vi leter etter noe ekstra spesielt, og som vi begge liker veldig godt selvfølgelig.

Takk for det, vi er veldig fornøyd med navnet hans!

Skrevet

Tillater meg å komme med noen fler, jeg.

Borghild

Brynhild

Fjorgyn

Eydgyn

Gullveig

Svåva/Svava

Yrsa

Volve

Solvår

Annfrid

Hillevi (søtt!)

Geirny

Åsgerd

Salmøy

Sigvarda

Sigyn

Semine

Sigbjørg

Solhill

Veni, Venil, Viel (nydelige)

Elfrida (pent)

Skrevet

Takk for det, skal ta med meg noen av dem til diskusjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...