Gå til innhold

skrike i søvne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har begynt å skrike (i søvne(?), han har øynene igjen) noen timer etter han har lagt seg for kvelden, men han har øynene igjen, så han er ikke våken, og det er ikke grining, det er skriking. hva er dette? ikke hver natt han gjør dette men hender flere ganger i uken. hvis han ikke har smokken når han skriker gir jeg den og da roer han seg, men ikke alltid, kan holde på 5 minutter før han roer seg. jeg hysjer og stryker han over ansiktet, noen ganger roer han seg ikke med det og jeg må ta han opp og bysse han litt, da slår han opp øynene, men sovner fort igjen, rart. noen som har opplevd dette? jeg har prøvd å ikke gjøre noe, men da slutter han ikke å grine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min på 2,5 år har holdt på sånn litt det siste året. Forskjellen er at han har øynene åpne i tillegg, men han er alikevell ikke våken. Jeg må gå inn til han å vekke han, da roer han seg og legger seg ned for å sove igjen. Det er ganske ekkelt :S Går jeg ikke inn kan han fort holde på en halvtime.. Men jeg vet ikke hva det kommer av..

Skrevet

så rart, lurer virkelig på hva det er for noe, for jeg kvepper til hvis jeg sover, skikkelig ekkelt. :) noen som vet hva det er? drømmer de eller?

Skrevet

hender av og til hos oss også - bare drømmer har jeg tenkt!

Skrevet

Ja, jeg har vel egentlig slått meg til ro med at han bare drømmer :) men syns det er litt ekkelt når han plutselig hyler til.. men men.. det går vel over:)

Skrevet

akkurat som å høre meg...slik har lillegutt vært i en ukes tid nå...omtrent hver natt! Han er bare 5 mnd....så synes det er rart, trodde liksom ikke de begynte med mareritt så tidlig!

Skrevet

drømmer vel bare ja.. ikke så artig å høre på;/ jenta mi å er sånn noen ganger

Skrevet

Min gutt er snart 6mnd og har holdt på med det en stund.hva gjør dere andre som opplever dette?

Skrevet

leste om dette for lett siden. mener de kalte det "natteskriking" det sto at det var helt ufarlig og kunne holde på fra 5 min opp til 1 time. De husker ingenting av det dagen etter. Noen har øynene åpne noen lukka noen er "sinna" osv men som e leste så var det helt ufarlig og de huske rikke noe av det. PRøve å roa de ned hvis det ikke gir seg.

Skrevet

Dette gjør jenta mi også (snart 5 mnd). Hun har holdt på med det i et par måneder, spesielt de første timene etter at hun har lagt seg. Fikk råd av legen at det sannsynligvis er søvnovergangene som tuller seg (fra REM søvn til dyp søvn f.eks.). Er visst vanlig i denne alderen at de småvåkner litt da, men det skal visst gå over etterhvert :)

Skrevet

ungene her i huset skriker rett som det er i søvne. Ingen av de er våknene, vi får heller ikke konktakt med de om vi prøver på det. Jeg har lært meg og overhøre det og ikke gå inn til de, jeg har lært forskjellen på gråten dems. De stilner etter noen minutter, og sover resten av natten bra.

Alle 4 ungene her i huset prater mye i søne, og 3 av de skriker i perioder, men det virker ikke som det er noe spesielt.

Gi han litt kos og klem, slik at han sovner igjen. Og det skulle ikke forundre meg om dette går over etterhvert.

Skrevet

Hos babyar innbiller eg meg at det rett og slett er ein reaksjon på at dei våkner sånn nesten (det tar tid før babyen søv heile natta, dei varierer fort mellom lett og djup søvn, og "våknar" ofte). Då kjem det gjerne eit skrik. Til å begynne med våknar dei ordentleg og skriker meir, etter kvart lærar dei seg å sovne igjen av seg sjølv.

Jenta vår er litt over 2 år, ho skriker og ofte i søvne, men det trur eg er pga draumar. Roper ofte på mamma/pappa, skriker NEI, NEI! osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...