Gå til innhold

Hjelp, ang. sykemelding..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri vært sykemeldt før, men ble d nå. Hørt at man må ha jobba i minst 4 uker for å kunne få sykepenger...

 

Jeg begynte i ny jobb 17. november.

I min kontrakt starter den faste ansettelsen fra 1. desember, slik at jeg på en måte var vikar mellom 17. nov og 1.des.

Jeg ble sykemeldt fra denne uka, 21. desember.

Har jeg jobbet 4 uker før sykemeldingen da? Eller er d datoen på kontrakten som teller?

Hjelp.... :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det gjelder fra kontrakten:( men ring lønning eller spør sjefen, kan jo hende de ser vikarjobben som gjeldende

Skrevet

Det skal gjelde fra du startet å jobbe. Man har jo rett på sykepenger i vikariat også.

Skrevet

Takk for svar:)

Jeg ringte NAV ista, og han sa d hadde ingen praktisk betydning for meg om jeg hadde jobba der fra da el da, for de så at jeg er, og har vært, yrkesaktiv i andre jobber også, så sykepenger kom jeg til å få uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...