Frk J Skrevet 23. desember 2009 #1 Skrevet 23. desember 2009 Aldri vært sykemeldt før, men ble d nå. Hørt at man må ha jobba i minst 4 uker for å kunne få sykepenger... Jeg begynte i ny jobb 17. november. I min kontrakt starter den faste ansettelsen fra 1. desember, slik at jeg på en måte var vikar mellom 17. nov og 1.des. Jeg ble sykemeldt fra denne uka, 21. desember. Har jeg jobbet 4 uker før sykemeldingen da? Eller er d datoen på kontrakten som teller? Hjelp.... )
dolly29 Skrevet 23. desember 2009 #2 Skrevet 23. desember 2009 Tror det gjelder fra kontrakten:( men ring lønning eller spør sjefen, kan jo hende de ser vikarjobben som gjeldende
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 23. desember 2009 #3 Skrevet 23. desember 2009 Det skal gjelde fra du startet å jobbe. Man har jo rett på sykepenger i vikariat også.
Frk J Skrevet 23. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. desember 2009 Takk for svar:) Jeg ringte NAV ista, og han sa d hadde ingen praktisk betydning for meg om jeg hadde jobba der fra da el da, for de så at jeg er, og har vært, yrkesaktiv i andre jobber også, så sykepenger kom jeg til å få uansett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå