Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #1 Skrevet 23. desember 2009 hva har det betydning for å bli gravid senere? plis svar meg, og ikke døm meg... jeg har det jævli nok som det er..... virkelig=((
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #2 Skrevet 23. desember 2009 det har vel ikke noe spessiel betydning ang å bli gravid igjen.. men du må da virkelig tenke på å utstyre deg med bedre prevensjon når det er 3 gang du tar abort!!! Horibelt!
therehag Skrevet 23. desember 2009 #4 Skrevet 23. desember 2009 tror ikke det har noe å si i forhold til det å bli gravid, men at du ikke nødvendighvis kan ta flere aborter etter denne... men er usikker.., du finner sikkert litt stoff om det hvis du søker på nettet. lykke til da. Det ordner seg som oftest!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #5 Skrevet 23. desember 2009 Sånn generelt sett så tror jeg ikke det vil ha noen betydning, men det er jo en liten risiko for komplikasjoner uansett hvilken operasjon du gjennomgår. Hvis du skal ha utsrapning altså.. Og da blir det arrvev som kan skape problemer senere.. Håper du får orden på det...
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #6 Skrevet 23. desember 2009 ja, jeg har hørt om det.. og jeg bruker det... HI
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #7 Skrevet 23. desember 2009 om du tidligere har blitt gravid på prevensjon burde du kansje brukt en annen prevensjon å gjerne kondom i tilegg da...
Gjest Skrevet 23. desember 2009 #8 Skrevet 23. desember 2009 Neida, ikke som jeg har hørt helsepersonell si, bare tenårsjenter og bimmere:D Jeg har ei venninde som har tatt abort 4 ganger, nå har hun ei datter på snart 1 år og venter andremann. Dette kan ikke være lett for deg. Sender over en trøsteklem og håper det går bra med deg.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #9 Skrevet 23. desember 2009 Ja, burde nok det.. men pga. at jeg reagerer på hormnene i p-piller så har vi nå brukt kondom... den sprakk, og jeg tok angrepille... Beklageligvis ble utfallet dette... jeg syns det er tungt, men min parter vil på ingen måte ha dette barnet..
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #10 Skrevet 23. desember 2009 Tusentakk for flotte ord. Jeg er veldig langt nede, og sier bare tusen takk for tanken og svar ..
Gjest Skrevet 23. desember 2009 #11 Skrevet 23. desember 2009 Loven i Norge tilsier at man velger selv hva man skal gjøre, innen utgangen av tolvte uke. Tidligere fødsler eller aborter har ingenting å si. Tenk deg livskvaliteten til mor og barn om noen skulle tvinges til å fullføre fordi man har bestemt seg for å ikke gjennomføre tidligere....*grøss*
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #12 Skrevet 23. desember 2009 ja da har du jo prøvd hvertfall.. men kansje du skal tenke på spiral eller noe annet som du kansje ikke reagerer på så du slipper å oppleve dette enda flere ganger da.. Men selv om din partner ikke vil ha det, hvordan stiller du deg til det da, vil du ha det? men ønsker deg lykke til og håper det ordner seg for deg..
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #13 Skrevet 23. desember 2009 legen min anbefalte meg å vente med spiral til etter jeg har fått barn.. men vet ikke jeg, må vel gå greit å bruke det før også?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #14 Skrevet 23. desember 2009 ååååh. Jeg vet ikke.. jeg vet om folk som har brukt spiral før de fikk barn hvertfall, men det kan jo kansje være ganske inviduelt.. hva med p-plaster, p-sprøyte eller lignende da? å tåler du ingen form for p-piller, er jo mye forksjellig blant annet minipiller.. jeg gikk på noen som ikke var så mye hormoner i, men nå husker jeg ikke hva de het.. men uansett, håper det ordner seg for deg å at du slipper å måtte oppleve dette flere ganger, det er nok ikke kjekt:(
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #15 Skrevet 23. desember 2009 Glemte skrive.. Jo, en del av meg kan tenkte meg å beholde.. men det er fullstendig uaktuelt for min partner.. han vil vente til økonomi og bosituasjon er på plass.. Beholder jeg, blir jeg alene.. hvis ikke sier han at han er klar for å prøve om ett par år.. HI
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #16 Skrevet 23. desember 2009 Tror ikke det har noe å si for fruktbarheten din senere, jeg har en søster som har tatt abort 2 ganger og hun har 4 barn idag.. Men, jeg lurer, er det bare partneren din som ikke vil ha barn eller? Du burde fått satt inn spiral, her er snakk om å velge det beste av to onder, synes ikke du bør utsette deg for flere aborter, om det nå blir slik at du tar abort en 3.gang.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #17 Skrevet 23. desember 2009 Reagerer generelt på de hormonene som er i p-piller, p-plaster etc.. =( Jeg har hørt om noe ei venninne bestilte fra England.. noe om at hun tisset (eller tok prøve fra spyttet??) hver dag.. og fikk rødt og grønt lys ettersom om hun kunne ha sex eller ikke.. Ingen hormoner.. tenkte søke litt etter dette… Tusen takk for svar og omtanke... denne jula blir alt annet en fin..
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #18 Skrevet 23. desember 2009 Ville bare gi deg en liten klem jeg. Har opplevd akkurat det samme. Kondom som sprakk og angrepille som ikke funket. Vet hvor vondt det er å måtte ta det valget.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #19 Skrevet 23. desember 2009 uff:( for å si det slik økonomi å bosituasjon var ikke på plass her når jeg ble uventet gravid med barnet vårt, jeg ville beholde å no har vi ett fint barn på 2år og har det kjempe fint.. men skjønner jo at du ikke vil bli alene.. men kansje dere skal prøve å snakke litt mer om det da, prøv å få han til å forstå din side av saken også.. men jeg tror virkelig ikke han hadde gått fra deg når ting hadde fåt sunket litt inn men skjønner jo at du ikke vil ta den sjansen..
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #20 Skrevet 23. desember 2009 uff:( ja det skal ikke være enkelt for alle:( føler med deg i denne situasjonen din..
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #21 Skrevet 23. desember 2009 Tusen takk.. hadde forventet masse kjeft og kritkk (som jeg allerede har gitt meg selv i bøttevis).. så ble veldig takknemlig for alle konstruktive og varme svar jeg har fått.. =)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #22 Skrevet 23. desember 2009 Det heter Lady Comp det du tenkte å søke etter. Det er ikke et prevensjonsmiddel, men det kan gi deg svar på om du er fruktbar eller ikke slik at dere må bruke kondom.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #23 Skrevet 23. desember 2009 Men du vil jo ikke ta abort??? Det er typen din som vil? Han vil altså "tvinge" deg til å ta abort for 3. gang fordi han ikke synes det passer??????+ Dump typen og behold barnet!! Lover deg, du kommer aldri til å angre på et barn du bstemmer deg for å beholde, bare angre på at du tar bort et. Sorry, må bare skrive dette, for det lyser igjenom at DU ikke ønsker abort!! Gå på aleneforumet, der kan du få info om økonomisk støtte osv. (om mannen virkelig mener alvor og går om du beholder(dust!!!))
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #24 Skrevet 23. desember 2009 Det er mange menn som raser og truer med å gå, de overdriver gjerne litt fordi de er opptatt med å få viljen sin gjennom. Men har inntrykk av at dere har et seriøst forhold siden han sier han vil prøve om et par år, da er det med andre ord bare "timingen" som er feil. Det er slett ikke sikkert han forlater deg når ting har roet seg. Mange menn tar til fornuften når de har fått tenkt seg om, blitt vant til tanken på barn og de vet det er "for sent" likevel (til å ta abort). Når du er usikker, er det jo lettere for han å presse deg, klart han da gjør hva han kan for å få viljen sin. Synes det er for ille at du skal gjennomgå så mange aborter, det er ikke din feil at du ikke tåler hromonene i p-piller (jeg har det på samme måte). Tenk deg i alle fall godt om:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå