Lillesnuppis Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 Hva er oreo kake for noe? Er den laget av den kjeksen som heter oreo?Hørt masse om oreo kake, men aldri laget eller spist det selv. Så visst noen hadde oppskriften på den hadde jeg blitt glad. :-)
Mom2Two Skrevet 23. desember 2009 #2 Skrevet 23. desember 2009 Du finner den på www.detsoteliv.no Jeg er veldig glad i sjokolade, men den kaken ble too much til og med for meg;o) Synes den ble kvalmende. Og ja, den lages bl.a med oreokjeks.
Gjest Skrevet 23. desember 2009 #3 Skrevet 23. desember 2009 OREO KAKE Dette trenger du: Ca. 450 g Oreo Cookies 100 g smeltet smør 2 pk. Tine kremost naturell (eller 1 pk Phildelphia 225 g) myknet 2,5 dl melis (160 gram) ca 3,5 dl piska krem 2,5 spiseskjeer sukker 1 pose sjokolademousse Toro 3 dl melk til moussen 1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldre de opp til veldig små biter! Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24 cm rund form. Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 minutter. Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen. Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt, og pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønster med vanlig sjokoladesaus! La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer. Veldig enkel,og VELDIG god Lykke til!!
therehag Skrevet 23. desember 2009 #4 Skrevet 23. desember 2009 oriokaken du kjøper er klart best! men av de hjemmelagede har jeg og samboer+mine venniner forelsket oss i denne oppskriften! det du trenger er: 36 Oreo cookies 60 g smør 1 ts pulverkaffe 26 store marshmellows 1 ½ dl melk 3 dl fløte 2 ts melis Slik gjør du: 1. Grovhakk 10 oreo cookies. Sett til side. Kjør 26 cookies i en foodprocessor eller slå de til smuler med en kjevle i en tett pose. Smelt smøret. Bland kakesmuler, smør og halparten av kaffepulveret. Trykk ut blandingen i en paiform, 24 cm i diameter. Settes kaldt. 2. Smelt marshmellows med melk på lav varme i en kasserolle. Rør om kontinuerlig til alt har smeltet. Ta av kjelen fra varmen og la det avkjøle ca. 15 min i romtemperatur. 3. Pisk fløten luftig. Bland halvparten av fløten med marshmellowsblandingen til en jevn røre. Vend i den resterende piskede fløten og bland i de grovhakkede cookiesene. 4. Hell fyllet i paiformen. Jevn til toppen med en fuktig kniv. Sett formen i kjøleskap ca. 4 timer til fyllet er stivnet. 5. Bland melis og det resterende kaffepulveret, smuldre det fint med fingrene. Sikt blandningen over kaken. Pynt med knuste oreo cookies og smeltet sjokolade (bruk en skje og lag sirkelmønster på kaken) 6. Evt. Skjær opp paien i 8-10 biter. Garner gjerne hver bit med krem, jordbær, mynteblad og en halv Oreo cookie. Kilde: tasteline.se
mamma 06&09 Skrevet 23. desember 2009 #5 Skrevet 23. desember 2009 Oreo drømmen fra www.detsoteliv.no er kjempegod! Jeg synes det er den beste av oppskriftene på oreo kake på det søte liv :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå