Gå til innhold

Var ikke dette litt rart sagt av svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjempeflott svigermor, men av og til føler jeg at hun synes det er litt masete når vi kommer på besøk. Jeg vet at hun har en slitsom jobb, så vi pleier å tilby oss å hjelpe til med noe mens vi er der.

Lage mat, støvsuge, handle, stryke skjorter eller ett eller annet.

Vi har bare ett barn, og det er en rolig liten gutt, som det er veldig greit å ha i hus. Noe rot blir det jo selvfølgelig med oss, men vi gjør jo vårt beste med å rote minst mulig, selvfølgelig. Rydder opp etter oss selv altså, men det blir jo litt "ekstra" allikevel...

Nå skal vi feire jul der i år, og samboeren min ringte nå for å fortelle at vi kommer tidlig i morgen, men at hvis det var noe hun ikke var ferdig med, ville vi gjerne hjelpe til, så hun måtte ikke stresse.

Så svarer hun:

"Dere må bare komme, men ikke ta med dere så mye klær og sånnt. Det er så fullt her."

Hva i alle dager skal det bety?!?! Vi skal jo bare være der i noen dager, men vi må jo ha både penklær og uteklær allikevel.

Dessuten skal jo klærne stå på rommet vårt, og de plager vel ingen?

Jeg fikk neste følelsen av at hun syntes det var litt masete at vi kom, jeg. Vi har jo med tonnevis av julegaver, selvfølgelig, men jeg vil ikke at mini skal ha to julefeiringer, så vi må nesten ta med alle.

Trenger jo ikke å ta med alle våre, selvfølgelig, men blir jo litt trist det også. Å ikke få noen gaver på julaften...

Hva tror dere hun mente med dette? Ønsker hun egentlig ikke at vi skal komme? Ønsker hun ikke at vi skal ta med så mange gaver?

Mannen min nekter å tenke mer på det. Han sier bare "hun sa bare at vi ikke skulle ta med så mye klær"

Mens jeg mener at det må ligge noe annet bak, for klærne våre tar jo virkelig ikke noe plass!

Vil så gjerne ikke være til bry, men kjenner at jeg blir litt lei meg hvis vi oppfattes som "ekstraarbeid". Jeg trodde hun ville feire jul sammen med oss, jeg.

Vi trenger jo ikke å komme, for all del, men hvis vi kommer må vi jo nesten få ta med oss julegavene våre?

Og dette er IKKE et strøkent hus til vanlig, for å si det sånn. Hun har ikke akkurat vakedilla eller støv på hjernen, så er liksom så rart at VÅRT rot (les:ting) skal plage henne så voldsomt?

Nei, nå forstår jeg ingen ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som hun var litt sliten... Nå kjenner jeg ikke din svigermor, men dette er noe min mor kunne ha sagt, og hun hadde ment, at når dere kommer, ha alt stasjet på en plass og ikke dra det rundt i huset...

(og sef når hun våknet dagen etter ville humøret vært bedre, og glemt kommentaren)

Skrevet

Jeg tror rett og slett hun mente det hun sa jeg, at dere ikke skulle ta med så mye klær. Ikke legg noe mer i det enn akkurat det. kanskje de har kjøpt masse fine klær til dere til jul?

Skrevet

Eller kanskje hun mente at det er fullt av klær til gutten under treet, så ikke ta med så mye. Om du fikk det gjenfortalt av mannen din hørte du vel ikke tonefall og eksakt ordbruk; god grobunn til misforståelser;)

Ville ikke tenkt så mye mer på det jeg=)

Skrevet

Nå har jeg kikket på en del innlegg i dag, Julemage. Og det er helt vilt hvor mye du svarer. Du er jo verre enn Alva.

Hvordan har du tid til dette?

Skrevet

Ja, kanskje hun bare var litt sliten? Men det er hun liksom alltid...

Og da synes jeg det er så synd at vi ikke får hjelpe til! Vi kan jo også gjøre noe!

Ja, jeg skal virkelig være nøye med å holde alle tingene på rommet vårt, så får jeg håpe at det blir bra.

Jeg tror nok ikke at de har kjøpt klær til oss, nei. Eller, jeg vet at de ikke har gjort det.

Jeg fikk bare plutselig en sånn klump i magen hvor jeg ikke følte at vi var så velkommen som jeg føler at vi er hos de andre besteforeldrene. De blir jo helt tussete når vi kommer på besøk, og kan ikke få ha oss der lenge nok.

Skrevet

Hmmm hvordan har du tid til å sitte å lese alle svarene på innleggene her inne da 00.10????

Skrevet

Jeg føler ikke trang til å forklare meg for deg, men siden du spør så kan jeg vel svare (på dette også).

I går var jeg på julebord, så ungene lå hos min mor. Hun leverte dem i bhg i dag, så jeg hentet dem der i 1-tiden. Ergo hadde jeg noen timer for meg selv på formiddagen. Ikke skal jeg feire jul hjemme eller noen ting i år, er ferdig med det meste, og tok meg derfor tid til å restituere foran pc'en.

Deretter logget jeg meg på igjen når ungene var i seng.

God nok forklaring?

Skrevet

Jeg hadde vært glad om dette var min svigermor...ikke let etter ting å bli sur for. Vi er jenter/damer, og vi er sjalu og rare innimellom... Drit i det og kos deg i jula!!!

Skrevet

HI: Jeg tror det bare var en "fysj så mye jeg har rydda i dag" kommentar, sånn at hun tenkte at hun helst vil at ingenting skal røres slik at det holder seg vakkert:) Jeg sier noen ganger at ingen får gå på do når jeg har vasket badet, men de får egentlig lov likevel:) Ikke overanalyser, da ødelegger du stemningen for deg selv.

Og til anonym 00:10, en ting er å lage mange innlegg og svar i et nettforum en dag man har veldig mye tid, men å sitte og sjekke hvor mye hver enkelt av de andre brukerene svarer på er antagelig et sykdomstegn...

Skrevet

når så og si alle innleggene jeg er inne på er besvart av julemage så vil jo ikke det si at jeg leter. Hun har sikkert besvart MANGE flere enn det jeg har sett.

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å tenke noe mer over det hadde jeg vært deg...

Men mååå dere ta med alle gavene?? Vi skal feire borte, så vi åpner gavene mellom oss hjemme på morgenen eller 1 juledag. Synes det er koselig jeg.. Gaven fra Svigers åpnes også 1 juledag når vi skal til dem.

Synes det er greit å fordele det littt slik at det ikke blir så mye på en gang for de små.

Situasjonen blir jo litt annerledes hvis dere skal være borte over flere dager..Da kunne dere evnt. ta med noe og latt noe bli igjen.

For min del er jeg glad for å slippe å dra ting frem og tilbake.

Skrevet

Kanskje fordi jeg har svart på mange innlegg i dag da. Svarer på det jeg synes er interessant jeg. Plager det det at jeg er alene på kveldene og ikke har annet å gjøre så får det være ditt problem.

Skrevet

Kanskje fordi jeg har svart på mange innlegg i dag da. Svarer på det jeg synes er interessant jeg. Plager det det at jeg er alene på kveldene og ikke har annet å gjøre så får det være ditt problem.

Skrevet

Skjerp deg, folk må da få lov til å svare så mye de vil på hva de nå enn har lyst til å svare på. Syntes synd på deg midt i julestria å henge deg opp i detaljer om hvor mye andre svarer på innlegg og hvor lenge og hvor mye tid de bruker:) Latterlig! Begynn å bak litt og la irritasjonen gå ut over noe annet slik at folk slipper å se på dine dumme kommentarer. God jul!

Skrevet

Hei. HI her.

Nei, vi måååå ikke ta med alle gavene, men jeg synes egentlig det er helt på trynet at et barn skal feire jul to dager. Så jeg vil gjerne ha med alt. VI kommer jo til å sette det på rommet vårt.

Hadde hun bedt oss om å ikke ta med alt, så hadde det selvfølgelig vært "greit". Men hun har jo ikke bedt oss om det.

Samtidig føler jeg at hvis vi ikke er mer ønsket enn at vi ikke får ha med oss alle julegavene til mini på selve julekvelden, ja da kunne vi egentlig bare ha latt være å komme!

Hos min familie (og hos svigerfar) er vi mer enn hjertelig velkommen.

Jeg er nede hos mamma en tur nå, og hun syntes også at det hørtes litt rart ut med den kommentaren.

Så her sitter jeg og gråter.

Føler ikke at vi er så veldig velkommen, egentlig, og det er en vond følelse...

Jeg gjør virkelig alt jeg kan for å være en god svigerdatter, men jeg er fortsatt i tvil om hun egentlig liker meg.

Jeg er min samboers første kjæreste, så kan jo ikke være at jeg er dårligere enn "den forige" heller.

Det er alltid ryddig hjemme hos oss, jeg er en god mor, har en god utdannelse, og tjener penger selv, er pen nok, forsøker å være hjelpsom så mye jeg bare klarer, kommer ganske ofte på besøk til dem (kanskje 1 helg hver andre mnd, og det er litt, for vi bor to timer unna dem.)

Viser at jeg setter pris på dem, kjøper fine julegaver til dem, og slår gjerne av en prat i telefonen når hun ringer.

Huff. Nå gruer jeg meg til jul:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...