Gå til innhold

"Enkelte vil bare ikke forstå hvordan realiteten er"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får folk til å skrive/si dette?

Hvordan tror de som sier slikt at andre overlever i REALITETEN?

Dummeste utsagnet jeg vet om. Livet ER ikke lett, og penger kommer ikke seilende ned fra en sky.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen takler vel mer enn andre, klarer å håndtere livet, både på godt og vondt. Andre setter seg ned å syter, takler ingenting, å forventer å få alt i henda!

Skrevet

Jeg aner ikke om du sikter til noe spesielt, men det som får enkelte til å si noe slik vil jeg tro er det faktum at enkelte ikke helt forstår realitetene? Jf. luksusfellen-deltagere o.l.

Skrevet

hahaha.. det er nok meg du sikter til. Og jeg viser til bl a mitt siste svar i det innlegget. Kommer sikkert flere.

Din realitet er nemlig ikke alle andres realitet. Dette har med forutsetninger å gjøre.

Men noen er naive nok til å tro at har de et greit liv og en grei hverdag, så skal nå alle andre ha det samme.......

Ikke sant?

Skrevet

Så er det nok av de som syter og klager for den minste lille ting, mens andre er negative til alt, og har det så fælt hele tiden... Er litt hva man gjør det til...

Skrevet

Hva er realiteten da?? At vi alle er ullike og har ulike livssituasjoner og forutsetninger?

Og at en blir fly forbanna når andre ikke viser forståelse for egen situasjon????????

Skrevet

Hva som er realiteten varierer selvsagt, men det betyr da ikke at det ikke finnes nok av dem som ikke innser hva som er sin egen realitet.

Realiteten kan være at du har 2000 i måneden etter at faste utgifter er betalt. Har du da et forbruk på 50,000 i måneden kan vi nok trygt gå ut fra at du ikke skjønner hva realiteten er.

Utsagnet som disses kan brukes i rikelig med sammenhenger.

Skrevet

Nei, det er jeg som ble forbannet for at noen kan kalle en slik person for snylter.

Jeg er ikke HI i det innlegget jeg viser til.

Hvorfor skal en stå med luen i hånden og håpe på et lån hos NAV, når en ikke gjør det i banken? Fordi en betaler renter i banken? Eller hva? Hvem snylter når de ber om et lån? Og at en er lur nok til å håpe på et lån som er rentefritt, er jo ikke idioti. Eller hva? Klart en blir lei og oppgitt når en ikke får det lånet. Hvertfall når en har så lav inntekt at en ikke får lån i banker.

Og hva med barna her? Jeg ser en som sier ungene er i bhg i nesten maxtid, fordi hun vil klare seg selv. Jaja, stoltheten lenge leve. Det gavner sikkert barna bra hver dag. Makan!

Her inne hvor det sitter høner som er helt sjokkert over at barn er i bhg fra åpning til stengetid........

HI

Skrevet

Du er IKKE HI 00:13. For det er jeg...hehehehe.

At man ikke skjønner realiteten er jo helt feil å bruke i slike settinger. Alle er forskjellige, og alle forstår sin realitet. Derfor er det et feil ordbruk. Alle vet at de må jobbe for å få det til å gå rundt, bortsett fra de som er født med tusenlapper i ræva, men det er svært få som har så mye penger at de ikke trenger å løfte en finger.

Skrevet

hehe.. nei, så det nå at jeg hadde signert med HI;)

Nei, det er ikke feil å bruke ordet realitet, fordi enhver har sin egen. Og det bør andre forstå.

En vet en må jobbe, men av og til klarer en det ikke slik samfunnet legger det opp. Og da ber en om hjelp for å kunne gjøre det samfunnet forlanger. Når en da får avslag slengt i trynet, så er det ikke like enkelt lenger.

Jeg har en liv som er utenfor alt av A4, og jeg vet hva det vil si å kjempe. Jeg har prøvd å fungere slik samfunnet mener jeg burde, men det går bare ikke.

Jeg er alene med 2 barn med handicap, jeg har en barnefar som ikke stiller opp. Jeg har prøvd fullføre skole, og jeg har prøvd å jobbe. Jeg er vel for mange som ikke vet nok om meg, en snylter...... Lever på stønader.

Så jeg vet MEGET godt at en ikke vet alt om realitetene om den enkelte til å dømme på noen måte. En kan gi råd, og en kan prøve å støtte. Men å si en vet hvordan hverdagen til andre er, DET kan en ikke. Dette er realitet. Ikke noe andre mener skal være realitet, som ikke har gått i ens sko.

Skrevet

Hehe, jeg ser du sikter til meg som sier at barna er i barnehagen nesten maxtid. Du fant det ikke for godt å ta med hvor lenge dette vil vare? 6mnd var det altså. Også kan vi tenke over hvor mye det ville kostet meg å kjøpe en leilighet ved sysselsettingen min, og hvor mye jeg ville tapt etter å ha solgt den etter 6 mnd for så å flytta tilbake til dit jeg bor nå for å starte i en ny sysselsetting som blir 10 min å gå til, kortere dager og mye mer fleksibel tid. Hva tror du blir best? At jeg ringer og syter til nav? tror ikke det nei. Jeg teller heller ned dagene til jeg er ferdig, og aldri slipper å stå opp til umenneskelige tider for å få mye tid sammen med barna mine på morgenen, og hvor jeg slipper å bekymre meg unødig om bussen faktisk kommer denne dagen.

Barna mine lider ikke under det i det hele tatt, for jeg gjør aldri husarbeid når de er våkne, jeg jobber aldri når de er våkne, og jeg bruker 100% av deres våkentid sammen med dem. Eneste jeg gjør hver dag som går utover deres alenetid med meg er middagslaging.

Og jeg går også på stønader fra nav, men jeg gleder meg til å være ferdig med dem også. Om et halvt år. Du er like flink å vite hvordan andre har det som du mener andre vet hvordan du har det. Ingen er like, men man bør jo vite hvordan velferdssystemet er bygd opp.

Utdanning kan du jo også ta som nettstudie hjemmefra, dette kan du og få støtte til fra nav.

Skrevet

Det jeg mener, er at det blir helt feil å bruke setningen "DU skjønner ikke realiteten" For jo...alle skjønner realiteten. Sin egen realitet. Alle lever i realiteten sin, og fordi andre ikke oppfatter feks din situasjon, forstår de enda realiteten av å leve. Om det er slik du sier det, så er det ingen som skjønner realiteten da? For du skjønner ikke min hverdag og hva jeg må igjennom? Den er ikke mer vanskelig enn vanlig "dame i gata" men det blir feil av meg å si at du ikke skjønner realiteten fordi du ikke kan sette deg inn i mitt liv. See?

Skrevet

DU forstår din realitet, og da bør du faktisk evne å se at andre kan ha en annen realitet. See? "DU skjønner ikke realiteten".

En bør faktisk være så oppegående når en svarer andre, at en forstår at andre har sin realitet og ikke ens egen. Og så bør en svare utfra antakelsen om at andre har en annen hverdag enn ens egen.

JEG forstår dette. Hvorfor skal det da være så vanskelig for enkelte å se det samme? Så vanskelig at de slenger ut "snyltefaen" til en som bare prøver å få hverdagen til å henge sammen ved hjelp av et lite lån?

Realitet er relativt og subjektivt, og det bør en innse og ta med når en svarer andre. Høflighet?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du skriver egentlig. Hva er det du mener?

Diskuterer du enda rett og galt ang SNYLTEFAEN kommentaren, kan du kommentere i SNYLTEFAEN tråden, for jeg skjønner ikke hva ditt innlegg har med mitt hovdinnlegg å gjøre.....

Alle har sin realitet, derfor er det feil å insinuere at man ikke ser realiteten.

HI

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du skriver egentlig. Hva er det du mener?

Diskuterer du enda rett og galt ang SNYLTEFAEN kommentaren, kan du kommentere i SNYLTEFAEN tråden, for jeg skjønner ikke hva ditt innlegg har med mitt hovdinnlegg å gjøre.....

Alle har sin realitet, derfor er det feil å insinuere at man ikke ser realiteten.

HI

Skrevet

Nei, og dette svaret fra deg, HI, sier jo sitt... Forståelse/empati kan en lete etter.....

Du vil jo ikke forstå, selv om du hentet setningen fra mitt hovedinnlegg....Egentlig ikke rart du hentet den.....

Skrevet

Enten er det bare meg, eller så formulerer du deg veldig dårlig, men jeg skjønner ikke innholdet i innleggene dine.

Hva vet du om min empati og forståelse? Og DU snakker om høflighet? Skriver faktisk bare at min realitet er min realitet, og din realitet er din realitet, og da går det ikke ann å si at man ikke skjønner realiteten.

HI

Skrevet

Neper er enkle. Kanskje det er deg?'

Du vil/kan bare ikke, så nå avslutter jeg dette tullet. Et minimum av viten og kunnskap kreves i livet. Ikke rart her er negative kommentarer til andre her inne, sier jeg bare.....

Skrevet

Skjønner fremdeles ikke hva du mener jeg. Jeg har aldri slengt noe stygt til deg i det heletatt, også kommer du her og slenger ut om mine mangler på empati, viten osv.? Nei, gud. Du er sikkert en av disse som liker å ligge på lur for å spy ut av deg diverse. Om du er HI i den andre tråden, syntes jeg du har en smule overdreven dobbelmoral.

Skrevet

"DU forstår din realitet, og da bør du faktisk evne å se at andre kan ha en annen realitet. See? "DU skjønner ikke realiteten"." -skriver du 00:56

Da heter det: Du skjønner ikke MIN realitet. Ikke : Du skjønner ikke realiteten.

Du skjønner tydligvis ingen andres realitet du heller, så da kan jeg si til deg: DU skjønner ikke realiteten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...