Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 At de viser små barn so har mistet foreldrene sine + ellers all familie i krig, som bor på gata, uten mat og klær, som sniffer lim osv. Så kan man sende penger, men hvorfor er det da så fryktelig vanskelig å få adoptere et barn?! Jeg skjønner at gud og hvermann ikke skal få adoptere, men det meste er vel bedre enn å bo på gata og sulte ihjel? Her i landet skal det vel ganske mye til for å bli godkjent?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Ja, og de fleste som blir adoptert bort er langt ifra dem som har det verst..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Når et barn skal fraktes til den andre siden av jorda er det vel bare naturlig at det stilles krav til adoptivforeldrene. Men når familien er blitt godkjent, er det merkelig at det skal være en ventetid på fire-fem år.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Dette har jeg også lurt på mange ganger... De viser ordentlig slum, men likevel får man ikke adoptere, fordi man er enslig, ikke tjener godt nok iflg hva som er godt nok i Norge, er homofil/lesbisk o.l. Det henger jo ikke på greip...
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Hi skriver da ikke at det IKKE skal stilles krav, men det stilles voldsomme krav. De barna de viser på tv, de ville da hatt det MYE bedre hos noen enslige, de kan gi de mye, noen som ikke er rike, men tjener greit. Jeg forstår ikke dette jeg!
Tommage♀♂ Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Hjelp til selvhjelp er i mange tilfeller det beste. Ville du heller fått hjelp her du bor, eller ville du flyttet til et fremmed land, med fremmed språk osv for å få hjelp? Dessuten vil nok de fleste ha en baby om de skal adoptere. Å få et eldre barn med mye psykisk bagasje er det vel få som ønsker seg. (Synd, men sant) Og de kan jo ikke adoptere dem bort FØR de mister familie osv heller. Men ellers generelt enig med deg, alle som vil kan bli gravide, men klarer de ikke det må de jammen bevise grundig at de kan ta seg av et barn.
Gjest ->>- Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Det er ikke slik at det står barn i kø for å adopteres. Det er "mangel" på adoptivbarn. Av ulike årsaker. Mange land har ikke en samfunnsstruktur som gjør at de kan garantere at barna f.eks er reelt foreldreløse og at de ikke har blitt kjøpt og betalt. Dermed utgår de som samarbeidspartnere for norske adopsjonsbyråer. Flere og flere av de landene som har tilstrekkelig system i sysakene til at de kunne være aktuelle, har også ressurser (og ønske om) selv å ta hånd om sine foreldreløse. Det er også en tankegang om at barn fortrinnsvis skal få vokse opp i den kulturen de tilhører. Siden det altså ikke er slik at man mangler foreldre, men faktisk barn som er godkjent for adopsjon, kan man jo like gjerne sørge for at de barna som adopteres får de optimale foreldrene (i den grad man kan forhåndsgarantere dette), ikke bare noen som "antagelig duger."
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #8 Skrevet 22. desember 2009 Om dere hadde omkommet hadde dere da ønsket at barna deres skulle bli splittet(om det var flere søsken) og sendt for å bo hos vilt fremmede med et annet språk og en annen kultur i et annet land? Det beste for barna er jo så klart å få hjelp til å vokse opp i det miljøet de kjenner og ikke bli dratt avgårde til den andre siden av jorden.
Gjest Skrevet 22. desember 2009 #9 Skrevet 22. desember 2009 Man hvis du ser helhetlig på det er det mye bedre for det landet de barna kommer fra at de får hjelp og utdanning der de er, slik at de kan vokse opp i hjemlandet, få jobber og hjelpe til å bygge opp hjemlandet slik at det ikke lenger er så lett å ende som gatebarn i det aktuelle landet. Sånn sett er det veldig kortsiktig og bare "eksportere" de som har det vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #10 Skrevet 22. desember 2009 Julemage; Mener du de som får ass. befr? At de må godkjennes som foreldre, eller de som adopterer?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #11 Skrevet 22. desember 2009 23.50; Jeg ville heller at ungene mine skulle vokse opp hos en familie i Peru, enn å bo på gata i Oslo i en alder av 7 år, ikke ha mat og klær!
Tommage♀♂ Skrevet 22. desember 2009 #12 Skrevet 22. desember 2009 Gaaah, jeg er sikker på at du vet hva jeg mente. Assistert befruktning vet jeg fint lite om, her uttalte jeg meg om adoptivsaker.
Gjest ->>- Skrevet 22. desember 2009 #13 Skrevet 22. desember 2009 Det gjelder begge, så lenge de skal bistås av det offentlige. Men adoptanter utsettes for en større prosess enn de som skal ha assistert befruktning.
Tommage♀♂ Skrevet 22. desember 2009 #14 Skrevet 22. desember 2009 23:56 Men om det stod mellom å havne i Peru, eller å få hjelp til et godt liv i Oslo, hva ville du da valgt?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #15 Skrevet 22. desember 2009 Blir man sjekket for ass.befr her hjemme?? Hva skal til for ikke å få det?
Gjest ->>- Skrevet 22. desember 2009 #16 Skrevet 22. desember 2009 Henvisende lege må krysse av et felt på søknadsskjemaet hvor han/hun går god for at man er "psykisk og sosialt egnet" eller hva nå formuleringen er - til å få barn altså. Du skal antagelig være rimelig crazy for at legen ikke skal være villig til å gå god for det, men det er nå likevel en godkjenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå