Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 Hvem skrev det som svar til et innlegg her nå? DU har ikke litt begrep om realiteter engang. Ikke en smule. Tragisk at du kan ytre deg i hele tatt. Er det noen som skulle miste evnen til å skrive og til å snakke, så er det slike som deg! Kjenn på det, om noen hadde sagt noe i samme gate til deg. Det kan skje i morgen at du er en av de som kan bli kalt det. Og jeg pleier å være grei her inne. Men av og til trengs det at en gir beskjed.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Ehm, vi er på internett, og i tillegg et anonymforum! Slutt å grin!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Jeg griner ikke, og det var ikke til meg. Jeg har ikke engang svart på det aktuelle innlegget. Men jeg måtte bare skrive her, når noen virkelig klarer å slenge utav seg noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 http://www.dinbaby.com/forum/thread/141168729
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Det er enkelte som mener NAV skal betale alt for de, blir helt feil i mine øyne. Men å ta seg nær av noe som blir slengt på et anno forum, den ser jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Så da skal en klare seg selv? Hva med barnet? Greit at den voksne kan bo på gaten, men barnet da? Enkelte vil bare ikke forstå hvordan realitetene er. Det er ikke alltid like enkelt å få til ting. En kan ønske og en kan planlegge. Men ofte planlegger livet for deg. Da må du ta det du får, og finne alle utveier for å ta vare på ditt barn. Det er barnet en kjemper daglig for i slike situasjoner. Den som ikke forstår det, kan knipe igjen.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #8 Skrevet 22. desember 2009 Men velferdsstaten Norge er lagt opp til at ingen TRENGER å bo på gaten, om man har null i inntekt så kan man få bolig og penger til mat på sosialkontoret. Slik er velferdsstaten lagt opp. Velferdsstaten dekker ikke bil til noen som blir sliten av å ta buss. VelferdsNorge vil hjelpe de som virkelig trenger det. Jeg er selv alene med barn, må selv ta buss lang vei for å komme meg til sysselsettingen min. Jeg kunne aldri funnet på å søke om å få dekket sertifikatet eller bil. Dette fordi jeg har selv valgt å bo der jeg bor, og jeg vet at det bare er for en kort stund jeg trenger å ta buss over så lang avstand. Om det er for ille å ta buss, så er det faktisk ikke så vanskelig å finne seg et bosted nærmere, selv om det vil medføre bytting av skole, barnehage osv. Man må ofre noe for å få ting på skinner. Da blir bare spørsmålet hva man vil ofre, vil man ofre jobben sin fordi man ikke vil ta buss, eller vil man ofre barnehageplassen til barna for å beholde en jobb?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #9 Skrevet 22. desember 2009 Javel? Og hvor mange timer pr dag har du barnepass? Livet er ikke alltid slik en selv har det. Så ikke sammenlign din hverdag med andre som sliter. Jeg har mitt, og jeg har faktisk innsett at ingen andre forstår hva jeg har. Og jeg har hatt mer enn en busstur, for å si det sånn. Jeg driter i hva andre tenker, men jeg vet at ingen har en lik hverdag, og ingen har like grenser i seg selv. Noen trenger mer hjelp enn andre for å klare alt. Mens andre ikke blir nevneverdig påvirket av det samme. Jeg er HI, og har svart noen ganger her, men glemt å signere.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #10 Skrevet 22. desember 2009 Jeg har ikke kommentert det andre innlegget, men blir stadig overrasket over at det er så mange mennesker som mener de har rett til det enee og det andre. Vi er så heldige at vi bor i Norge og har et flott velferdssystem som hjelper mennesker som ikke klarer seg selv, Det er flott, men det skal ikke utnyttes. Er man voksen og har valgt å få barn så er det vel meningen at man skal klare seg selv? Om man ikke er for syk til å jobbe da... Også der mener jeg det er altfor mange som utnytter situasjonen. Dessverre. Jeg mottar selv ytelser fra staten. Jeg kan ikke jobbe 100% etter en kreftsykdom med påfølgende amputasjon. Men jeg har møtt mange som bruker enormt med energi på å overbevise systemet om at de er for syke til å jobbe, når de ikke er det.-. Og de er snyltere, de..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #11 Skrevet 22. desember 2009 Jeg er vel akkurat på grensen til hva som er lov i barnehagen. Jeg leverer fem minutter etter at de har åpnet og henter 30 minutt før de stenger. Jeg får lov til å hente de såpass tidlig ved at jeg jobber en god del hjemme og hopper over lunsjen min. Nei, kanskje ingen forstår hvordan du har det, på samme måte som at ingen forstår hvordan jeg har det. Jeg klager ikke, jeg har valgt det helt selv. Jeg er overlykkelig over at jeg bare trenger å sitte på buss to timer pr dag i et halvt år til. Jeg VET det er kjempetungt, og at de timene føles meningsløse. Men man kan ikke sette seg ned og syns synd i seg selv. Man kan alltid gjøre noe med det! Selv om du kanskje trenger litt ekstra hjelp for å klare det. Jeg vet ikke hvordan jeg skulle overlevd uten verdens beste barnehage som jeg kan ringe til og betale overtiden deres om det er trafikkork eller at bussen aldri kom. Igjen, jeg kunne flyttet nærmere, jeg VALGTE å ikke gjøre det, nettopp av den grunn at det er så kort tid igjen. Er ikke vits å kjøpe seg bolig som man skal selge etter et halvt år.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #12 Skrevet 22. desember 2009 Jobber og klarer meg fint selv, men så mye skatt som vi betaler så er det bare rett at man skal få dekket en del. Og det å søke om et lån er noe annet enn å fovente at NAV skal betale for det. Men får en så vil alle, og det går jo ikke, men man skal ikke får drit slengt i trynet bare fordi man mener at NAV burde innvilget et slikt lån
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #13 Skrevet 22. desember 2009 Applaus for deg 00:02! Syns det er fantastisk å høre de historiene fra folk som har klart å kjempe seg tilbake i jobb. Var selv sykemeldt 100% i godt over ett år, og jeg har aldri følt meg så lite verdt før! De første dagene etter sykemeldingen turte jeg nesten ikke å se folk i øynene, for jeg følte at jeg var ubrukelig. Og det var jeg jo i 1,5 år. Jeg måtte ligge i senga hver dag, og kunne nesten ikke gå på do uten hjelp. Og jeg hadde "bare" bekkenløsning.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #14 Skrevet 22. desember 2009 Men Nav er vel ingen låneinstans? Det er jo husbanken som blir den enkleste plassen å få lån til slikt fordi det er et statlig organ.
midgard Skrevet 22. desember 2009 #15 Skrevet 22. desember 2009 ehhh...så da er det heeelt greit å glemme all folkeskikk!!!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #16 Skrevet 22. desember 2009 Jeg har fått lån fra sosialkontoret, og det er rentefritt. De låner ut penger, de også. Så hvorfor betale renter, om en kan få et sånt smålån uten renter?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #17 Skrevet 23. desember 2009 Så en kan ikke bli syk når en har fått barn? Er en immun da? Hva i all verden mener du her? Og at du har mistet et lem; gjør det det mer rett å motta stønader fordi du ikke kan jobbe fullt? Skal jeg kanskje kalle deg snyltefaen, siden det kun er et lem du mangler? Det er vel ikke hjernen? Du er vel ikke syk nå? Bare mangler et lem? Hvorfor er det mer rett at du mottar stønader enn en du bare vet går på rehab-penger? Jeg vet jeg var stygg nå, men tenk over hva en svarer andre. Og at der kan ligg mye bak innlegg. Vi bor i Norge. Vi har et velferdssystem som faktisk er best i verden. Og det er ikke opp til den enkelte(hvertfall ikke her inne) å bestemme hvem som har rett til hva. Dette har stortinget/Regjeringen bestemt, og der er regler for dette. Og har en rett på ting, så har en det etter loven. Hva andre mener, er egentlig uten mening i hele tatt. En trenger ikke la være å søke på noe en har rett til selv om enkelte mener en ikke burde, for da er en snylter. Det er ikke mye en får om en ikke oppfyller kravene. Hvorfor da tro at en her inne vet mer enn NAV om den enkeltes situasjon? HI
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #18 Skrevet 23. desember 2009 Men om en har fått avslag på søknaden sin, så har en ikke rett til dette.
Sjokoladekaka Skrevet 23. desember 2009 #19 Skrevet 23. desember 2009 En har full klagerett i alle tilfeller. Jeg har vunnet frem mange ganger, fordi de som sitter i første instans ikke alltid kan alle regler. Og jeg har visst at jeg kom til å vinne frem. Jeg måtte bare forbi første leddet først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå