Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 i dag er eg kvalm og sliten, har vasket og ordet hele huset med 2 små syke barn springende rundt og en liten i magen, når mannen kom hjem hadde eg deilig middag klar, pakker på bordet(bursdag) og ungene hadde laget kort til han....huset var nesten strøkent (min mann blir sliten av rot) så skulle vi pynte juletreet...min mann ville ha juletret over ovnen, eg sa at det var dummt for da ville det drysse og juletreet ville være i en krok langt borte fra sofaen som vi skal sitte i på julafta.... han sa bare flytt det der du vil, eg flyttet det og begynte å lage blåbærpai (han elsker blåbærpai, framdeles med kvalmen i halsen) så vart han drit sur og gikk for å legge deg, eg holdt på med blåbærpaien, var kvalm og dårlig mens eg prøvde å roe 1 åringen som ikke fikk sove pga øreverk.... for en drittsett til mann eg har med null forståelse eller innsikt...og han er i største grad en forvokst guttunge som sitter og furter fordi treet ikke var på akkurat den plassen han ville ha det...har spurt om det er noe anna som plager han flere ganger,men det er bare treet?????? nå ser eg hva eg har giftet meg med, et sannt mareritt! tenk at eg er glad i denne tosken! og dette er en episode,tru meg det er mangen,mangen flere.....
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 mente: for en drittsekk til mann som har null forståelse eller innsikt...skriver i sinne og da blir det skrivefeil!
Tommage♀♂ Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Du godtok jo ikke at treet skulle stå der han ville du heller, så i mine øyne er dere litt like i dette tilfellet. At du laget mat og ordnet hus i forkant av denne hendelsen har vel ikke så mye med plassering av juletre og gjøre. Men det at han blir sliten av rot, kan ikke du bare si at du blir slite av å rydde da? Så får du rydde litt mindre og han litt mer.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Han tar sikkert ikke hensyn fordi han ikke ser det på deg at det er slitsomt å gjøre alt det som du gjorde i dag. Blir helt imponert. Du skjemmer han rett og slett ut! Tro meg, i lengden blir slike ting en selvfølge for han og da blir vi sure:) Det er lov å si at man er sliten iblandt å ikke stå på 100% hele døgnet, og iallefall ikke for en som ikke setter pris på det!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 eg sa at han måtte flytte det tilbake der han ville,eg orker ikke sur mann rett før jul og på bursdagen hans....så nå bør han være fornøyd...men i dag missliker eg mannen min sterkt...utakknemlig mannfolk...dette er bare toppen av kransekaka og eg begynner og bli kraftig lei av at han skal bestemme alt! for hver ting eg vil bestemme må eg lokkeog lure eller diskutere meg halvt i hel....han bestemmer og bestemmer og bestemmer..på toppen av alt har vi ulike meninger om det meste.....eg holder på å bli riv ruskende gaaaaaaaaaaaaal
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Hehe skjønner deg godt jeg:) Men tror vi er fæle med å skjemme ut mannfolka, slik at de blir så vant med det, og at det er en vane å ikke gjøre noe, og det virker som om du gir ganske mye etter for å slippe krangling og en sur mann. Få deg litt bein i nesa slik at han skjønner "hvor landet ligger:)", men det er nok mye hormoner også ute og går som forsterker det hele, så det går nok over etterhvert:)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Min mann sitter og glaner på tv mens jeg har ansvaret for mitt særkulls (selvfølgelig), hans sakulls og våre to felles. Har også en i magen (7 mnd på vei). Det eneste han gjør er å løfte på beina så jeg får støvsugd eller vasket under beina hans. Og hvis jeg støvsuger, bråker jeg. Han har fri 4 dager i uka, jeg hver helg og jeg er den eneste som gjør husarbeid. Helgen som gikk gikk med til baking og vasking med alle 4 barna og han satt og så på tv og krevde å smake på kaker så fort de var ferdige. Ellers gjør han ikke en dritt og jeg får stadig høre "at du gidder" av både venner, min familie og hans familie. Men, utrolig nok er det som irriterer meg mest, at han setter oppvask på benken selv om oppvaskmaskinen er full!? Hehe.. Har funnet ut at jeg bruker for mye energi på å irritere meg over alle dumme ting han gjør, så jeg dropper det. Det er hans tap at han "går glipp av barna sine". Det er trist, for de er alle flotte barn. Problemet er vel at jeg er virkelig glad i den slasken og kommer ikke til å gå fra han. Han er utenom dette en god mann på bunnen. Han sitter minst en time hver kveld og bare ser på meg og når jeg sier "hva?" så svarer han at han bare kikker litt på det peneste og beste han har klart å skaffe seg noen gang... Elsker den late dusten jeg er gift med.. Tenk på alt det gode mannen din gjør som veier opp for det dumme, Ofte Irriterer vi oss mer over det negative enn vi gleder oss over det positive. Hvis du skal bli hos denne mannen, kommer du til å slite deg ut mentalt ved å irritere deg over slike ting. Da må du fokusere på det han gjør bra og glede deg over det:-)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #8 Skrevet 22. desember 2009 Ehm... Skjemme bort... Å skjemme ut er det samme som å drite dem ut. Liten avsporing, men det høres ut som om du rett og slett ikke sier nok i fra HI. Hva med å slutte å lokke og lure? Si ting som de er og la mannen bli sur?
Tommage♀♂ Skrevet 22. desember 2009 #9 Skrevet 22. desember 2009 Selvsagt synes han du er det beste han har skaffet seg i hele sitt liv. Du er jo tjeneren hans.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 22. desember 2009 #10 Skrevet 22. desember 2009 Hehe er vant med ordet utskjemt og da ble det plutselig "skjemme ut." En liten feil fra min side, men nå var vel ikke dette innlegget akkurat om skrivefeil heller..
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 22. desember 2009 #11 Skrevet 22. desember 2009 .."kommer aldri til å gå fra han" Dette er det beste jeg har hørt i dag. De fleste gir opp for lett i dag syns jeg. Noen ganger må man bare tenke med seg selv at, ok jeg skal ikke gidde å irritere meg over dette, selvom dte ikke alltid er like lett hehe. Min samboer er veldig lik, men han hjelper til med litt andre ting (ikke vasking og rydding osv liksom) og det kan være dumt i lengden men man blir vant med det hehe. Men jeg syns dere skulle tatt en samtale isammen slik at du får sgat hvordan du føler det, og kanskej det går opp et lys for han, og kanskje det er ting som irriterer han også. Vi har gjort det et par ganger og kjenner etterpå at alt blir mye lettere hvis man har snakket ut, og blitt enige om saker og ting:) Dette er iallefall min mening. For jeg er sikker på at dere har det bra sammen selvom man fort kan la seg irritere av den minste ting hehe
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #12 Skrevet 22. desember 2009 Tjener er jeg ikke. Jeg gjør de tingene som gjøres i et hus, men han gjør faktisk noe:-) Dessuten kommer lønna hans inn på min konto og jeg disponerer alle pengene, så litt arbeid for det.. Og de to gangene han har forsøkt seg på å vaske, klaget jeg over dårlig jobb, så har vel lagt opp løpet litt selv der:-)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #13 Skrevet 22. desember 2009 Det er en stor og viktig forskjell på å skjemme bort (forkjæle) og skjemme ut (dumme ut, gjøre flau)! HI, du har all min medfølelse. Jeg har også vært gift med en slik mann. Har vært, er ikke mer. Jeg orket ikke å være den ene voksne i huset, den ene som slet meg ut for å gjøre fine ting og skape hygge rundt oss, for å måtte se det sure trynet hans hver gang han ikke fikk det akkrat som han ville. Kan bare ønske deg lykke til.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #14 Skrevet 22. desember 2009 Det er ikke en skrivefeil, det er feil bruk av et begrep. Og du burde være takknemlig for at noen retter på deg, slik at du ikke skjemmer deg UT, ikke furte fordi noen gjorde deg oppmerksom på det.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 22. desember 2009 #15 Skrevet 22. desember 2009 Må være det tåpeligste jeg har hørt i dag iallefall. Ta heller å svar på hovedinnlegget i tråden istedenfor å rette på andres feil. Blir nok ikke furten av en så liten sak, og ikke tør du å signere med nick engang, så skjønner jo godt du liker å rette opp i andres feil og si hva som passer deg:)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #16 Skrevet 22. desember 2009 Det var ikke jeg som rettet på deg, jeg reagerte på det snurte svaret ditt. Synes man burde være glad for at andre gidder å fortelle en slike ting, så en slipper å fortsette å gjøre feil.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #17 Skrevet 22. desember 2009 JULEMAGE: Noen ganger blir jeg flau på dine vegne. Du skriver så utrolig mye dumt noen ganger. Nå var jo denne situasjonen slik at HI ble lei seg pga furtinga ang juletreet. Ikke selve krangelen av hvor juletreet stod, og du sier at de er like begge to fordi de kranglet om juletreet? Da har du ikke skjønt mye av innlegget! Det var ikke HI som fløy opp for å legge seg og furte.... Du virker for meg, midre intelligent og veldig arrogant. HI. Synd å høre at du har det slik. Håper du får skværet opp før jul. Lykke til...
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 22. desember 2009 #18 Skrevet 22. desember 2009 Hehe tror ikke verden hadde gått under om jeg hadde fortsatt å si "skjemme ut", istedenfor "skjemme bort". Skulle ikke sagt noe om det var tusen store skrivefeil, men når noen starter en tråd å ønsker svar, så er ikke det første man begynne rmed å rette opp i hva den før deg har svart, men det er jo bare min mening. Om noen vil bruke tida si på å rette opp i noe jeg har skrevet feil så må de for all del gjøre det, syns bare det ble litt for dumt, for da blir det fort snakk om noe usaklig på tråden til HI
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #19 Skrevet 22. desember 2009 da er vi venner igjen, har en god mann sann egentlig:) det er bare ikke alt han forstår stakkar:) mannen min jobber mye og når han kommer hjem hjelper han med det han orker:) eg trur mannen min er sliten og hver gang han blir furtete over små dumme filleting trur eg faktisk han er sliten:) og eg har virkelig bein i nesa, eg sier i fra! men akkurat nå er eg kvalm slapp,sliten og har to små syke barn og minimalt med avlastning, da orker eg ikke sur mann på toppen av alt...enda han har sååååå feil, så får han få viljen sin....
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 22. desember 2009 #20 Skrevet 22. desember 2009 Alt ordner seg som regel til slutt men sikketr litt godt å få luftet noen tanker:)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #21 Skrevet 22. desember 2009 Verden ville ikke gått under, men du ville ha fremstått som ganske teit.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #22 Skrevet 22. desember 2009 Er du 90 kilo eller født i 1990, forresten? Det er litt uklart
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #23 Skrevet 23. desember 2009 Og hvorfor har du sa-en i nicket?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #24 Skrevet 23. desember 2009 Dere som er gift med sånne menn, jeg skulle ønske dere ikke hadde barn, og særlig ikke sønner. For denne latskapen og uviljen til å delta hjemme, den ser de jo fra faren sine, og dermed tror de vel at det er sånn det skal være. Når de så blir voksne, og finner seg dame, så må hun fint stå på pinne, sånn som dere. Dere er sånn sett en skam for likestillingen. Bli et bedre forbilde for barna deres, la dem se at også pappa er nødt til å gjøre noe hjemme, så de ikke får den vrangforestillingen at det kun er damene som gjør det. Så sparer dere dem for skilsmisser grunnet egoisme og sørger også for at dere får se barnebarna jevnlig....noe dere gjerne ikke får om duttebassen blir skilt.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #25 Skrevet 23. desember 2009 Signerer 01:16. Et viktig poeng! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå