Gå til innhold

tradisjon lille julaften?


nr 2 har nå gutt og jente !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere på lille julaften?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm..eneste jeg kan huske som vi gjør hvert eneste år er å pynte treet :)

 

Skrevet

hei :) vi har fast tradisjon at vi drar opp til mine svigerforeldre å spiser spekemat,flatbrød å eggerøre å ser grevinnen og hovmesteren. hele famillien er der. veldi koselig :)

Skrevet

Det er den store "ordne-dagen" vasker og rydder ferdig i huset, så det skinner til i morgen. Bærer inn masse ved. Skreller poteter og kutter opp grønnsaker, og ruter og krydrer steik, så alt er klart til i morgen. Siste lille tur på butikken, pakke inn de siste gavene, levere ut alle gaver......

 

Og spise risgrøt, så vi har til riskremen i morgen.

På kvelden ser vi på tv, og slapper av med julegodt, og kjenner freden senker seg :o)

Skrevet

Jeg har vokst opp med at lille julaften er dagen all pyntinga skal skje. Den siste finpuss, skifte av gardiner, stryking av duker, frem med nisser og pynting av juletre. Kvelden har blitt avsluttet med at vi har lagt pakkene under treet... og da..... da er det jul...

 

De siste årene har det imidlertid blitt en del endringer.

 

Samboers familie samles nemlig hos hans tante om kvelden lille julaften, til et gedigent koldtbord (av alle ting skal man spise seg stapp mett like før jula begynner, som om vi ikke gjør det nok i jula). Men er kjempekoselig stemning der da, og hyggelig å treffe alle sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...