Gå til innhold

Hva skjer med datteren min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste hun snakker om er kjønnsorganer for tiden!

Jeg håper bare dette er en fase,for ordet pikk kommer ut av munnen hennes HELE tiden,selv om hun ikke får lov! Og hun har IKKE lært det ordet her hjemme.

Jeg sier at slik snakk skal vi ikke ha her hjemme,og da sier hun unnskyld,men det går en halvtime så er det på ann igjen....

Emma som alltid har vært så søt,så kommer hun med det der styggsnakket hehe,jeg blir jo like sjokka hver gang!

Please si at dette er en fase som fort går over!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker når jeg var liten så sa jeg ofte fitte sånn plutselig. Mamma fikk sjokk. Da var det to jenter på samme avdeling i barnehagen min som hadde blitt seksuelt misbrukt av foreldrene sine og snakket derfor veldig grovt til oss andre barn på avdelingen.

Har hun hørt det fra noen i barnehagen? Jeg sier ikke at det trenger være så ille som jeg opplevde..

Skrevet

He-he, det går over:=)

Her har jeg to jenter på 6 og 7 og minste syns p-ordet (som eldste kaller det) er fantastisk morsomt!

Eldste får hetta hvis hun hører noen si det så ja- det går over;)

Skrevet

Overse det i den grad det er mulig, så går det nok temmelig fort over:)

Skrevet

Hun går på skolen,og er med litt eldre gutter der,så hun har sikkert hørt det der ifra.

Vet at han ene hun er litt med er litt grov i munnen,men har aldri hørt han si det ordet.

Får håper det går fort over,for jeg orker ikke å høre på det der hehehe

Skrevet

Ja får bare overse henne da ;)

Jeg missliker sterkt at lille søte jenta mi har sånn munnspråk hehe,men men,de må vel gjennom forskjellige faser hehe.

Skrevet

Usj ja..hehe da hadde jeg blitt flau

Skrevet

Uff, ikke noe kjekt når avkommet lærer mindre pen ord nei...

Ville nok satt inn litt kraftigere tiltak enn å bare si det ikke er lov siden det tydeligvis ikke virker. En time-out kanskje?

Skrevet

Ja kanskje jeg skal prøve på en time out :)

Noe må iallefall gjøres,for hun må jo forstå at det ikke er lov. Selv om det faktisk virker som hun virkelig mener det når hun sier unnskyld.

Skrevet

Er vel naturlig å prøve seg. Har selv en 7 åring som prøver seg innimellom. Ignorering er helt ok på mindre alvorlige ord som "dumming", "dust" osv når det kommer fra bhg barn som prøver ut reaksjonen til foreldrene. Et skolebarn vet utmerket godt hvor grensene går når man har gitt en beskjed, og ord som "pikk", "faen", jævla" osv slåes _meget_ hardt ned på hos oss i hvertfall. Slik språkbruk kan jeg ikke bare ignorere av et så stort barn synes jeg, han vil jo i så fall lære opp småsøsken også, ikke så søtt om en 2 åring begynner å si "faen" liksom :-/

Skrevet

Nei sant det Alva.

Men neste gang hun sier det skal hun få en time out. For jeg vil ikke ha sånn snakk her.

Hun er veldig opptatt at at menner har utovertiss og jenter ikke har det for tiden,men hun trenger jo absolutt ikke å bruke slike ord....

Skrevet

Jeg ville snakket med henne først (nok en gang, hehe..), forklart grundig hvorfor slike ord ikke er ok, og at heretter kommer hun til å få time-out som varer like lenge som hun er antall år for hver eneste gang hun sier ordet + at hun må be om unnskyldning til alle som hørte henne si det. Dette er hva jeg har gjort med min gutt, men om dette høres riktig ut for deg og henne må jo du bedømme. Synes de må få en beskjed/advarsel først om hva som kommer til å bli konsekvensene.

Jeg er ikke naiv, jeg vet at barne mine kommer til å banne, slik jeg selv gjør innimellom (men aldri så barna hører det), men vil likevel innprente dem med at slike ord ikke er noe som er tolerert å si til andre mennesker i vårt hus. Håpet er at dette da skal lære dem å tenke seg om før de banner, altså på hvem de er med og hvor de er. At de kommer til å banne med venner osv er forsåvidt helt ok, men greit om de lærer seg til å ikke banne foran besteforeldre, lærere osv. Er min tankegang i hvertfall :-)

Skrevet

Takk for tips Alva :)

Jammen ikke bare bare med barneoppdragelse når jeg ikke har en mor og snakke med om råd,så det er godt jeg har dib til tider :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...