Gå til innhold

Kjøper dere julegaver til slekt som er passert 18?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da spesielt på nevøer og nieser. Min bror er gift med ei som har to barn fra før på 15 og 18. De har vært sammen i vel 5 år nå og jeg har alltid kjøpt gaver til de. Nå er det mange i min omgangskrets som slutter å kjøpe til familie når de er enten konfirmert eller passert 18. Lurer på hva dere tenker om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er ganske normalt. på min manns side gjør de det. men på min side kjøper vi vel noen år lengre

Skrevet

Kjøper til de er konfirmert i min familie. Har 11 tanteunger også da, så er i grunn glad for det. :)

Skrevet

vi kjøper lengre enn det, kjøper til mine godt voksne kusiner også jeg.. men da bare gjerne en vin til kusinen og mannen.. men det er nok mange som slutter når de passerer 18..

Skrevet

Konfirmasjon er grensa her også-

Skrevet

Har ikke nieser og nevøer enda, men jeg vet at mine foreldre laget avtaler md sine søsken at de ga frem til de var 18, da ble det stopp av julegaver...

Slik som her så får alle mine søskenbarn på far side , mine søsken julegave av bestemor & bestefar.. mens jeg og mannen får ikke en liten julehilsen en gang...

mine 3 små får en liten gave... men ikke noe mer...

Skrevet

Har bare 3 stk nieser hvor kun en har nådd 18 år. Kjøper til henne og tror nok at vi fortsetter med det en god stund til. Jeg får fortsatt fra alle mine tanter og onkler også.

Skrevet

Men blir det ikke rart når de fire barna feirer sammen (min bror har to samt hans kone to), hvor alle får bortsett fra han som er 18 - eventuelt hun som er 15 også??

HI

Skrevet

Jeg er ikke så gammel at mine nieser og nevøer er blitt 18 år ennå, men mine tante/onkler sluttet stort sett å kjøpe til meg etter at eg var konfirmert, noen ventet til jeg var 18 år. En av mine tanter gir meg stadig to flasker shampo eller balsam til jul den dag i dag.

Tenker at man må avtale slikt noe med familien når dette blir en problemstilling. Jeg kjøper fortsatt til mine brødre og søstre (kommer sikkert til å gjøre dette i maaaange år til).

Skrevet

Jeg kommer ALDRI til å slutte å kjøpe gaver til mine nieser. Jeg forguder dem. :)

Skrevet

Mine to eldste never er 18 og 20 år gamle og vi har ikke noe særlig kontakt pga lange avstander.

Jeg sluttet for en del år siden å gi dem penger til jul og bursdag, synes de er for gamle og de tjener bra med penger begge to.

De tre andre tanteungene mine som er småbarn/barn får enten gave eller penger fremdeles.

Selv om jeg jo synes det blir veldig mye med gave til dem og forledre mens forledrene slipper unna med gave kun til oss da vi ennå ikke har barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...