Gå til innhold

Og der kom sjalusien...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesøster nærmer seg et halvt år og nå har storesøster på 2,5 år plutselig blitt sjalu. Hun har overhodet ikke vært det før, vært veldig kosete og litt eiesyk på "sin" søster, og kanskje krevd litt ekstra oppmerksomhet av besteforeldre, ellers ingenting. Nå vil hun gjerne gi bort lillesøster og blitt veldig klengete på oss. Hun er heldigvis fortsatt kosete og hjelpsom mot lillesøsteren sin, så det er vi som merker det.

 

Har dere noen råd mot sjalusi? Forsøker å snakke med henne, og gi henne litt ekstra oppmerkosmhet, men er vel litt viktig at hun må forstå at lillesøster er her for å bli at hun ikke kan bli favorisert, men at mamma og pappa er like glad i dem begge?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inkluder henne i stellet av lillemor. Gi henne oppgaver du vet hun klarer, som å finne ny bleie, salve etc.

Overlat babyen til andre og ta storesøster med på ting, alenetid er viktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...