lillesøster skal bli storesøster Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 når er de egentlig det? og er det noen unger som bare aldri blir klar for det? Lillemor er 4 år, og bruker bleie om natta, og har ikke hatt mange tørre netter selv om vi har prøvd og oppmuntret mye i det siste. Det siste nå er at jeg har kjøpt trusebleier til henne for at hun selv skal kunne gå på do om kvelden, natta og morgenen, men det har heller hatt motsatt effekt. Hun liker nemlig truseblerer. Når hun sluttet med bleie på dagtid måtte jeg bare ta bort bleia, og det gikk helt fint, men om hun hadde bleia på var den alltid våt. Nå hender det hun står opp om morgenen og nekter å ta bleia av med en gang, da etter kanskje 1 time når jeg insisterer på å ta av bleia, og vaske henne er den helt våt. Pappaen hennes sier han tror hun tisser om kvelden før hun sovner i bleia også til tross for stadige oppfordringer til do besøk før hun legger seg. noen andre med unger som har vært eller er likens?
*gruffalo* Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Jeg har en gutt som blir 6 år i mars, og han bruker enda bleie på natta. Har slitt med mye uhell på dagtid, men nå har han vært tørr hver dag i 2 uker:) *bank i bordet* Men tror det er viktig å ikke stresse med det. Kan selvfølgelig prøve uten bleie på natta og se hvordan det går. Vi har gjort det, men siden det ble uhell allerede før det hadde gått 3 timer, så ga vi opp. Noen er senere enn andre med å slutte med bleie, og 4 år er ikke så veldig sent. Vi har snakket med legen om det, da egentlig pga uhellene på dagtid. Da sa han at de aller fleste var ferdig med bleier på natta da de var 7 år, men at han forstod aat mange foreldre syns det var lenge og vente. Men viktig med tålmodighet. Vi har også trusebleier, og har begynt å sette han på do når vi legger oss. Noen morgener er bleia tørr, og han er blitt obs på det selv, og stolt av seg selv. Så vi har snakket om at om en stund så skal vi prøve å ta av bleia igjen.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2009 her har vi overhodet ikke slitt med uhell på dagtid. Det sjer så og si kun om vi har glemt å minne henne på å gå på do før hun går ut. Vi har prøvd uten bleie på natt, har innimellom gått greit, men oftest ikke. "problemet" er vel egentlig at hun tisser i bleia når hun har den på seg, også på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå