Gå til innhold

Hva syns dere om dette? ang julefeiring med SVIGERS....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har i 10 år nå hatt en ordning der vi feirer annenhvert år med min fam og annenhverts år med svigers...vi bor 5 timer å kjøre fra begge foreldrene våre... dette året skal svigers på ferie 3 juledag... og det er deres tur å feire jul med oss.. men de vil ikke komme til oss fordi de skal på ferie 3 juledag. forøvrig må det sies at de gangene de kommer til oss så er de hos oss maks to døgn......

de mener vi må komme til dem, men jeg skal på jobb 1 juledag og det blir en alt for lang kjøretur for meg... ( 6 timer fra svigers)...vi har derfor invitert mine foreldre på besøk slik at vi ikke blir sittende alene... og de kommer med glede...

men så er det sånn at neste år er det jo mine foreldre sin tur og da skal vi feire sammen med min søster og min lille niese på 1 år... men sambo mener jo at vi må feire med hans familie neste år... siden vi er med mine foreldre denne julen. hva syns dere? jeg nekter å gå med på å ødelegge ordningen vår, dvs at jeg aldri får feiret jul med søsteren ogniesen min....

jeg tenker at når de ikke vil være med oss denne julen må de vente to år til neste gang.... hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig, men mest enig med du.

Skrevet

Jeg er litt "anti-ordning" i julen ang hvem vi skal feire med da, men jeg syns jo at de da får vente 2 år da de selv velger å takke nei i år!

Her har min mann skilte foreldre mens mine er gift. Dersom vi skulle hatt en fast ordning hadde det bare blitt tull....

Har feiret 2 år på rad med mine foreldre og andre ganger har vi feiret med både mine og svigermor;)

Skrevet

Heeelt enig med deg!!!

Skrevet

er enig med deg, det er trossalt de som takker nei til å komme..

Skrevet

Synes svigers er urimelige som ikke vil komme pga ferie 3. Juledag.Da får de bare vente 2 år.

Men som et kompromiss kan vel mannen din ta med barna og reise til

de 1. og 2. Juledag mens du jobber

Skrevet

Dere kan jo invitere alle til dere neste år da om det er plass?! om ikke så er det de som tross alt takker nei når det er "deres" år i år....

Her i huset har vi vedtatt at vi skal være hjemme og feire jul. Dersom våre foreldre vil feire jul med oss, er de hjertelig velkommen. Heldigvis ønsker både min familie og mannens familie å komme, så her får vi huset fullt på julekvelden for 2.året på rad :D

Skrevet

Dette er ikke ditt problem, velger de å ikke komme så får de ærligtalt ta den som kommer med det... det hadde jo vært lettere om de hadde kommet til dere da du har jobb 1 dag.... KAn ikke mannen din firklare for de hvordan det ligger ann, eller synes han også at du er urimelig?

Skrevet

Enig med deg. Jeg hadde ikke giddet 6 timer kjøring hvis jeg skulle jobbe 1.dag, men de som kun har seg selv burde kunne komme og evnt. dra hjem sent 1 dag hvis de vil ha litt tid hjemme før de reiser.

Generelt så hadde jeg begynt å svette hvis jeg måtte tatt med meg mine to små 5 timer i bil for å feire jul...

Skrevet

Dette må dere bestemme selv.

Mine foreldre er skilt, ikke svigers. Ordningen vår er da at en jul kommer mamma til oss, neste jul kommer svigers til oss og året etter drar vi til pappa.

En jul skulle svigers på ferie i julen, som var det året de skulle feire med oss. Da bare byttet vi om så vi feiret med min pappa det året og svigers året etterpå. Ble litt omrokkering, men vi kom oss inn i rytmen igjen.

Alle syntes dette var uproblematisk. Ett annet år er det muligens andre som drar på ferie, så omrokkering kan skje igjen, det skal vi også overleve.

Hvis dere synes det er problematisk, ville jeg isåfall tatt det tidlig opp på nyåret, så ikke noen sitter med falske forventninger på hvor de skal være neste jul. Si at "Slik blir det neste jul (og så det dere har bestemt dere for)".

Skrevet

Men HI kan jo ikke bare bestemme dette selv. Mannens mening må da bety noe det også? Skjønner godt at han blir skuffet om dere skal feire sammen med din familie 3 år på rad pga dette.

Hvorfor ikke invitere alle til dere? (om dere har plass)

Evt feire 2 år hos din familie og 2 år hos hans familie etterpå. Da blir det likt, og du får feire sammen med din søster

Skrevet

Helt enig med deg! Hadde det vært noe annet som lå bak, hadde saken kanskje stillt seg annerledes.

Skrevet

De vet jo inderlig godt at det var deres jul i år og de vil jo at vi skal komme. men jeg orker ikke kjøre 6 timer dagen etterpå. og tillegg pakke med meg alle gavene også.... bare fordi de ikke gidder dra til oss... de har all mulighet til å komme til oss denne julen. de skal dra sent tredje juledag.... og kan helt fint være hos oss til 2 juledag....men det er jo de som velger å ikke komme så da syns jeg ikke det er rett at de skal få feire med oss neste år....selvfølgelig kan de komme sammen med min familie men det vil de ikke... merkelige folk er de...

Skrevet

og til du over her, de drar jo ikek vekk julaften, men 3 juledag..., og jeg og ungene mine har lyst å feire med eneste kusinen dems neste år... det blir jo mye kjekker for ungene også...... ikke vente til hun blir 4 år liksom

Skrevet

Enig med deg. Det er svigers som har takket nei, og neste jul har dere andre planer. Så enkelt er det:)

Skrevet

Jeg er enig med deg. Jeg og mannen min har det sånn at vi feirer to år på samme plass. Mine søsken og hans søsken er annenhvert år med sine foreldre. Da får vi feire 4. hvert år sammen med mine søsken og 4. hvert år sammen med hans. Grunnen til at vi har gjort det sånn er for at ikke foreldrene våre skal måtte sitte alene et år. Det fungerer veldig fint for oss hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...