Gå til innhold

Noen som har prøvd/bruker bidronninggele og wild yam??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått til innkjøp av dette og har allerede begynt med bidronningele. Det jeg lurer på er: hva annet gjør den geleen bortsett fra å styrke kvaliteten på eggene? Har søkt endel på nettet, men finner lite om bidronninggelen.

Og skal man følge doseringen på pakningen eller skal man ta mer om man ønsker å bli gravid? Leste at noen tok dobbel dose osv.

Og når etter EL skal man begynne med wild yam, noen dager etter man har fått negativ EL-test igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei Lille diamant,

jeg har nå tatt bidronninggele i ca en uke, og skal ta det til jeg har el (juleaften)! Jeg begynte å ta en kapsel om dagen (jeg har kjøpt et merke som heter bidro, gul eske), men så leste jeg her inne at noen hadde tatt 3 om dagen så jeg gikk opp til 2. Greit med noe midt i mellom tenkte jeg. Men så oppdaget jeg at de bidronninggele kapslene jeg tar også inneholder vitamin e, og at jeg har tatt flere ganger den daglige anbefalte dosen, så jeg nå gått ned til en kapsel om dagen igjen! Og dette har jeg tenkt til å gjøre frem til el som sagt.

Har prøvd å finne litt informasjon om det, og det eneste jeg finner er at det øker fruktbarheten (teorien er at siden bidronninger er så vanvittig fruktbare og denne geleen er det eneste de spiser, så bør det kunne hjelpe for folk også)..

Har også kjøpt Wild yam og tenkte å begynne å ta det et par dager etter el!! Og da tar jeg bare den anbefalte dosen på boksen!!

Men jeg må si at alt dette er veldig et prøveprosjekt og jeg vet egentlig ikke så mye om dette - annet enn hva jeg kan finne av informasjon her inne osv.. Så ikke stol blindt på mine doseringer osv..

Jeg må få legge til at jeg også har begynt med akupunktur - hadde første behandling forrige fredag!

Så forhåpentligvis, med alle disse "hjelpemidlene" og en god innsats i senga, så sitter spira!!

Lykke til til deg også!!

Skrevet

Takk for svar :)

Er selv litt usikker som du kan lese, men så en artikkel på klikk.no der en homopat anbefalte å prøve dette. Så var inne på en nettbutikk som heter urtesenteret, og kjøpte der. Fikk de i posten innen 2 dager, så det var jo veldig greit. De heter Swanson Royal Jelly de jeg kjøpte, men de hadde den typen du har kjøpt og..men de va en del dyrere.

Lurer selv på om jeg skal prøve akupunktur etter nyttår, siden jeg ble gravid sist jeg prøvde det. Men har på en måte lyst å bli gravid av meg selv, men innser vel at det er litt dumt å ikke benytte meg av de hjelpemidlene som finnes :) Men håper jo virkelig at det kan hjelpe med disse tablettene jeg har kjøpt, men det får vi ikke vite før i januar. Vi kan bare prøve annenhver mnd pga at samboeren jobber borte :( derfor tar det jo lenger tid og, så føler det er på tide at det skjer noe nå!

Hvor gamle er dere og har dere barn fra før?

Skrevet

jeg er litt usikker selv jeg - men har som deg lest flere steder at disse to preparatene kan hjelpe, så da tenkte jeg hvorfor ikke.. :)

Jeg er 27 og sambo 30 - og vi har prøvd siden mai i år, så altså ikke sånn veeeldig lenge. Men jeg er veldig utålmodig av natur. Ble gravid i 4. pp i august, men mistet i uke 10 - og det gjør jo ikke akkurat at jeg blir mindre desperat etter å bli gravid igjen.

Hvor lenge har dere prøvd da??

Og når venter du el denne pp??

jeg har el på juleaften tror jeg - så det blir hektisk fremover.. ;)

Skrevet

ups..mente selvfølgelig homeopat ;D hehe.

Jeg er selv 26 og samboeren min er 28. Vi har også prøvd siden april/mai, og ble gravide i juni (mistet i uke 12). Så trist å høre at du også opplevde å miste :( det er ikke noe lett når man endelig har klart å bli gravid.

Føler meg veldig desperat for tiden, og merker at det blir mer styr enn kos enkelte dager..ihvertfall rundt eggløsningsdagene. Men har heldigvis en samboer som er veldig med på denne prøvingen, og det hjelper! Han var ikke så opptatt av det før vi ble gravide, men skjedde noe etter vi mistet tror jeg..tror han kjente hvor mye han egentlig ønsket seg barn :)

Jeg venter EL 2.januar, og samboeren kommer hjem 5.januar...så håper virkelig EL blir litt forsinket ;o) Dere får det travelt på julaften da, men det hørtes jo egentlig ganske koselig ut også! Tenk å bli unnfanget på julaften da..hihi :D

Skrevet

Vi er i ganske så samme situasjon vi da.. prøvd ca like lenge, og begge har mistet..

huff ja - det er veldig leit å miste!! Og vet jo at jeg kommer til å være livredd hele tiden når jeg blir gravid igjen. Du kjenner sikker igjen den følselsen..

Jeg og samboeren min har gudskjelov klart å snakke mye sammen om det som skjedde - og det hjelper!

Men jeg kjenner så sinnsykt godt igjen det du sier om å bli litt desperat rundt eggløsningsdagene.. Sitter og nesten planlegger når vi skal ha sex.. Vi skal til svigers i jula, så det blir litt sånn "stille-sex" på gutterommet hehe! Men det kan jo bli gøy det :)

Du må krysse fingrene for at el blir litt forsinket da.. litt kjiipt å bare få prøvd annehver måned kan jeg tenke meg..

Men forhåpentligvis funker det med bidronninggele og wild yam - og vips så kan vi begge flytte over til 1. trimester forumet.. :) Krysser alt som kan krysses for at det skjer..

Skrevet

Ja vi har en ganske lik historie, på godt og vondt. Kjenner igjen det du skriver ja..tror aldri jeg har vært så redd hele mitt liv, som rett etter jeg mistet. Sa til samboeren min at jeg aldri ville prøve igjen..for skrekken satt i hele kroppen etterpå,og ikke minst angsten for å oppleve det igjen. Så vet akkurat hva du mener dessverre. Men vi får jo bare håpe vi har opplevd det for første og siste gang!

Jeg har som deg, snakket mye med samboeren min om dette, og med familie og venner. Alle på jobben visste det også, så var nesten umulig å ikke snakke om det på en måte. Men var godt med så mye omsorg i en vanskelig tid.

Vi får håpe det går bra med oss begge neste gang, og at disse tablettene kan få fart i ting :) har ihvertfall veldig tro på akupunktur, så blir spennende å se hvordan det fungerer for deg!

Ønsker deg masse lykke til på julaften,håper vi er på 1.tri snart begge to :)

Skrevet

neste gang blir det i hvert fall tidlig ul - det er helt sikkert! Har fått henvisning til gyn av fastlegen min, slik at jeg kan ringe så snart jeg er gravid. Tenker jeg vil ha ul rundt uke 7 eller 8, for gyn antok at det var da hjertet sluttet å slå sist.. oppdaget ma i uke 10!

jeg er veldig spent på akupunktur selv - men har veldig tro på det!!! :)

Skrevet

Samme her, 7+3 hadde den lille sluttet å leve og jeg var på legevakten når jeg var 8 uker pga sterke magesmerter. Da fikk jeg beskjed om at det sikkert bare var ligamentsmerter, og gikk helt til jeg var 11+3 før jeg begynte å blø. Da fikk jeg ul på sykehuset heldigvis..men innerst inne visste jeg at noe var galt, da jeg ikke var verken kvalm eller trøtt de siste ukene.

Så legen min har sagt at jeg skal ringe når jeg blir gravid neste gang, og da skal hun ordne tidlig ul til meg. Så det er betryggende :) men spurte du etter henvisning til gyn selv, eller var det legen som foreslo det? Sikkert greit å gå til gyn, for de har mer kunnskap på området.

Skrevet

måtte du ha en utskrapning eller??

Det hadde jeg.. kjip opplevelse, men ville heller det enn å ta cytotec (eller hva det heter)

jeg var hos legen mandagen etter utskrapningen (som skjedde på en fredag) for å få en forlenget sykemelding, og da spurte jeg han om det var noe som kunne gjøres i forhold til det at jeg er engstelig for at det skal skje igjen. Og da foreslo han at han kunne skrive en henvisning til gyn for meg, slik at jeg har og kan ringe gyn så fort jeg blir gravid igjen. For fastlegen min innrømte at han ikke er ekspert på graviditet... og det synes jeg er veldig greit at han kan innrømme - fastleger kan jo ikke kunne alt om alt heller..

så utrolig leit at du gikk så lenge..og at du ikke fikk ul tidligere. Jeg fikk heller ikke tilbud om ul da jeg ringte fastlegen når jeg oppdaget blødningen.. men jeg klarte ikke å slå meg til ro med at det sikkert var greit og vente til legetimen de ga meg mange dager senere, så jeg dro på volvat for å ta ul! Der ble det konstatert ma og jeg fikk utskrapning dagen etter.. men jeg hadde alle symtomene frem til dagen etter (!) utskrapningen - var kvalm og trøtt. Det eneste jeg har innsett i ettertid er at jeg ikke hadde noe ligamentsmerter etter ca uke 7, noe som stemmer overens med diagnosen.. så neste graviditet kommer jeg til å være kjempeglad for alt som er av ligamentsmerter og tegn på at det vokser og blir større der nede..

så neste gang SKAL jeg ha ul rundt uke 7-8!!!

Og jeg håper virkelig neste gang blir veldig snart!! :)

Skrevet

Ja valgte utskrapning jeg og, men pga at kroppen ikke ville kvitte seg med embryoet selv, så fikk jeg tabletter med meg hjem dagen før utskrapningen. Det var ett smertehelvete for å si det mildt..var som en kort fødsel på 7-8 timer. Så da kom egentlig det meste ut kvelden før, og legen mente jeg ikke trengte utskrapning likevel, om jeg ikke hadde lyst da. Så fikk med meg cytotec-tabletter for å få ut resten, men det skjedde ingenting de to neste dagene. Så endte opp med utskrapning på en lørdag. Da var jeg helt utslitt, og bare gråt i mange dager.

Så føler det var en grusom opplevelse, men heldigvis så var legen på gyn.avd veldig flink og ikke minst omtenksom. Saken var bare at noen dager etter utskrapningen så fikk jeg infeksjon i livmoren, og da ble jeg undersøkt av samme lege og sykemeldt i 14 dager. Så alt dro sånn ut, men i ettertid så er jeg glad for at jeg fikk den tiden til å sørge.

Men nå går det stort sett bra med meg, og samboeren min er som sagt veldig klar for å bli far ;o) Tror det var lurt av deg å ordne ul selv, for det er større sjanse for å få infeksjon i livmoren til lenger du går med det. Jeg skulle egentlig vente 8 dager på en ul, men ringte legen og sa at jeg var nervevrak...da fikk jeg komme på dagen.

Så jeg skal krysse fingrene for oss begge, og håper virkelig at vi aldri må oppleve dette igjen! Vi kommer nok til å bli nervevrak begge to når vi får en positiv test igjen, men vi skal nok komme oss gjennom det! At vi begge skal på tidlig UL er jo en stor trøst, for da kan man få ett svar på om alt er bra inni der. Så positive tanker er en god start :)

Ønsker deg og dine en flott jul, og håper vi snakkes mer her inne :)

Skrevet

riktig god jul til deg og dine også Lille diamant!! Og la oss prøve å slappe av og ikke tenke like mye på graviditet osv nå i jula.. :)

Vi snakkes! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...