fruen♥medtojenter-des06+jan10 Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 jeg var til sjekk på føden forrige uke for jeg trodde jeg kanskje hadde vannavgang.. (AHUS)... så da jeg kom til legekontroll hos fastlegen min i dag, spurte hun om dette... visste ikke at det var vanlig at sykehuset informerte fastlegen om slikt jeg????
Belladonna med to gutter Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Fastlege får alltid all info fra sykehusene, det legges vel til journalen din?!
fruen♥medtojenter-des06+jan10 Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2009 jo jo men trodde ikke at journalen var felles/ tilgjengelig overalt... fastlegen min hadde jo null informasjon om min forrige fødsel.. og når jeg har vært innlagt ved andre sykehus så hadde de jo ikke noe informasjon fra min tidligere innleggelser... men greit, da vet jeg det nå...
Belladonna med to gutter Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Jeg trodde ihvertfall at de skulle få info hver gang, men om systemet funker sånn er jo et annet tema!!
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Den du vanligvis går til kontroll hos nå som du er gravid, får den infon fra sykehuset. Alt som skjer på sykehuset med deg, pleier å gå til fastlegen.
Linnea&Julie Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Det er vanlig at de informerer fastlegen ja..Men de skal spør deg om det er greit! De gangene jeg har vært innlagt i sv.skapene, så spør legen om det er ok at fastlegen får informasjon om dette når vi har innkomstsamtale!.
MillaCamilla Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Dette gjelder vanlige pasienter: epikrise (altså detaljert notat om innleggelse, medisinendringer etc) sendes alltid til fastlegen etter pasienten er skrevet ut uten at en spør pasientene om det. Det er jo for såvidt naturlig. Hvordan skal ellers fastlegen fortsette å skrive ut medisiner til pasienten om en ikke vet at sykehuset har endret på medisineringen. Dette var kun et eksempel. Naturlig at fastlegen som følger deg opp i svangerskapet får vite at du har vært på sykehuset for sjekk. Mulig det er annerledes med svangerskapsoppfølging, men det er iallefall normalt hos andre pasienter. Sjelden det går så kort tid osm en uke da, epikrisene kan ofte ta litt tid før de blir ferdige og sendes til fastlege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå